#1 Skrevet Juli 29, 2007 Girkasse spm er i lyset... her er et til:p Er det noen store forskjeller på kassene som ble levert i 90 quattro og i 20v quattro? Og hvordan er de i forhold til S2 5T kasser? Vet jo at S2/RS2 6T er et must...Men er ikke typen som driver med rivstart, så regner med kassa holder siden effekten ikke er så høy....., men skulle jeg måtte bytte.. blir det 6T.... må jeg da også bytte bakdiff? Mvh 90 quattro 20v: smil : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 30, 2007 ingen som vet? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 18, 2008 Bumper denne æ 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 18, 2008 Girkasse spm er i lyset... her er et til:p Er det noen store forskjeller på kassene som ble levert i 90 quattro og i 20v quattro? Og hvordan er de i forhold til S2 5T kasser? Vet jo at S2/RS2 6T er et must...Men er ikke typen som driver med rivstart, så regner med kassa holder siden effekten ikke er så høy....., men skulle jeg måtte bytte.. blir det 6T.... må jeg da også bytte bakdiff? Mvh 90 quattro 20v: smil : Hei, Jeg har satt en s2 kasse i min 20Vq. Måtte bare bytte inletts til drivakslene, ellers var alt perfekt. 6trinns girkasse skal visst være ca 10 cm lengre, så du må evt korte inn mellomakselen tror jeg. Angåen forskjell på 10v q og 20v q vet jeg ikke. Skal ikke garantere at det jeg sier er korrekt angående 6trinns men mener at det er slikt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mai 18, 2008 Grunnen til at jeg spør er at jeg har nemlig noen S4\S6 kasser liggende, både 5 og 6 trinns. Regner med at den org 20v kassen som står på bilen nå vil ryke før eller siden. Noen som vet hva som må til for å tilpasse de? Mener å ha lest at 1 girkassefeste må modifiseres, korte inn mellomaksling og fram med slegga:) Noen som har gjort tilsvarende eller vet hva som må gjøres? Mvh 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mai 18, 2008 Du må vel evt skifte medbringere/stikkakslinger og..Er vel ulik dim på flensene på 90Q og 20v/S2? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mai 18, 2008 Du må vel evt skifte medbringere/stikkakslinger og..Er vel ulik dim på flensene på 90Q og 20v/S2? Bytter bare flens. Bakdiff er lik. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mai 18, 2008 Kassene på 90 10v (NG) og 20v (7A) er identiske innvendig bortsett fra girutveksling på enkelte gir. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mai 20, 2008 Det jeg lurte litt på var når 20V (7A) kassa ligger i faresonen sånn rent effektmessig?...Tåler den 450hk ved normal bruk osv? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mai 20, 2008 Det jeg lurte litt på var når 20V (7A) kassa ligger i faresonen sånn rent effektmessig?...Tåler den 450hk ved normal bruk osv? Den tåler det en stund, satt AKU kasse i gamlebilen, 16Vt med ca 400 hk og bra med moment, merka ingenting før den plutselig ga opp og spytta ut en bråte med tenner 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Mai 20, 2008 Ryker jo S2-kasser på bare chiptrim også. Er jo gamle.. Din har vel gått noen hundre tusen, men er vel ikke verre enn å ha en i reserve? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Mai 20, 2008 Se der Min har akkurat blitt innkjørt ja , så den er på sitt beste (les 355.000km) Har ingen ulyder og er tight og fin Var bare en jeg snakka med som syntes jeg "riska" skikkelig med å kjøre med orginal 7A kasse , og den kom ikke til å holde 100m nedover veien en gang (har jo holdt 4-500mil snart , med det vi kan si er "aktiv bruk" ) Så derfor er det litt gøy å se hva andre har kjørt med i effekt på disse kassene 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Mai 20, 2008 Vet helt sikkert om en CQ med ca 300hk på org 10v kasse. Ble brukt hardt, og det holdt! Bilen ble solgt, men ser ikke bort ifra at samme kassa sitter i ennå. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Mai 20, 2008 hadde en 7a kasse (god stand) den tok kvelden ved pådrag.. ca 380hk/520nm 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Mai 21, 2008 jeg kjører med 10v kasse, og 550 oppsett, og den blir brukt hardt, men har prøvd å holde meg unna de værste rivstartene:) kassa har gått 370.000, og ikke noe ulyder eller noe ennå 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Mai 22, 2008 jeg kjører med 10v kasse, og 550 oppsett, og den blir brukt hardt, men har prøvd å holde meg unna de værste rivstartene:) kassa har gått 370.000, og ikke noe ulyder eller noe ennå så kan det legges til att i dag tok kassa mi kvelden:( 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Mai 22, 2008 så kan det legges til att i dag tok kassa mi kvelden:( Surt, men den holdt lenge da;) Nå har du sjansen til å oppgradere! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Mai 23, 2008 Surt, men den holdt lenge da;) Nå har du sjansen til å oppgradere! ja, jobber med saken:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...