temperaturgrenser ved banekjøring

Anbefalte innlegg

hvor trekker dere streken på vann og olje temp ved banekjøring?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvor trekker dere streken på vann og olje temp ved banekjøring?

 

Kjører med Agip 10-60 olje, og for meg så er oljetemperaturen akseptabel helt opp til sub 130 C.

Har hørt at smøreevnen ved olje kan forsvinne ved temperaturer over 130-160 C på denne typen olje, så derfav den grensen.

Vanntemperaturen har jeg aldri vært over 90 C med (72c thermostat), så den funker fint samme hva.

 

Kjører du lenge på høye temperaturer så er det greit å bytte olje + filter i etterkant har jeg som "hovedregel".

 

:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har kjørt lenge på 10w60 agip jeg og, skal ha oljeskift rett før jeg drar nedover igjen til nurburgring. skifter på hver 5000km, så det burde vel holde for turen der nede :) Pleier å kjøre en liten tur gjennom nürburg etter hver runde for å forsikre meg om at bremser, vann og olje får tid til å kjøle seg ned.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har nå hatt 150+ graders olje på Våler ved flere anledninger på S6'n uten at den har tatt skader av det og det med 5/50 olje :)

 

Byttes forøvrig hver 5-6000 km :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvor trekker dere streken på vann og olje temp ved banekjøring?

 

Har prøvd å holde meg under 100 på vannet og 130 på oljen (Castrol TWS 10/60)

Har nå montert større oljekjøler(25rader med 40cm bredde) og holder på med å lage en stor ekstraradiator, så håper å få slutt på temperaturproblemene :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg kjører Mobil1 5-40 olje.. dette er vell ikke ideelt for bane kjøring?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Castrol 10W60, og kommer opp i 95-100 & 150 grader på vann/olje avhengig av luft temperatur.

 

Har lagt inn ett innlegg under tuning, hvor jeg spør om hvilke kjøleløsning dere anbefaler på S4B5 - men ingen har kommet med kommentar ennå...

http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=92626

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjører med Agip 10-60 olje, og for meg så er oljetemperaturen akseptabel helt opp til sub 130 C.

Har hørt at smøreevnen ved olje kan forsvinne ved temperaturer over 130-160 C på denne typen olje, så derfav den grensen.

Vanntemperaturen har jeg aldri vært over 90 C med (72c thermostat), så den funker fint samme hva.

 

Kjører du lenge på høye temperaturer så er det greit å bytte olje + filter i etterkant har jeg som "hovedregel".

 

:)

Alle syntetiske oljer klarer fint 150C. VW502.00 (og ACEA A3 hvis jeg husker rett) godkjenningen/spec. inneholder en motortest der oljetemperatur er 150C i 100 timer.

Et kjolesystem med riktig blanding frostvaeske og med rett trykk klarer opptil 130C foer vannet koker.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.