#1 Skrevet Juli 30, 2007 Noen som kunne hjelpt meg med å finne ut av motorkoden på blokka? *wg 016 996* eller g`n er 9 *w9 016 996* Det er en turbomotor. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 30, 2007 Ville hjelpe veldig hvis du skrev hva bil det var snakk om Ellers står motorkoden veldig klart og tydelig i serviceheftet 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 30, 2007 står i en 90q.typ89. så den er ikke orginal i den bilen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juli 30, 2007 WG er en 2144 ccm 136 hk sugemotor, produsert i perioden 08/76 - 07/80, og ble opprinnelig bare levert i Audi 100 (Type 43) til Sverige og Japan (pga strengere eksoskrav enn resten av Europa/verden). Det du har her er rett og slett den aller første 5-sylindrede motoren Audi produserte! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juli 30, 2007 ok takk Per.Vet du hvordan disse er å bygge om til turbo? (siden det er det jeg har)? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juli 30, 2007 Det er vanskelig å svare på, fordi alt hva jeg vet så kan det bare være motorblokken din som er fra 70-tallet, mens alt innvendig er byttet ut til ting som passer bedre med turbolading. Det som pleier å være en gjenganger er at stempler på sugemotorer som regel gir en ganske høy kompresjon, i forhold til stempler i turbomotorer. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juli 30, 2007 Tror du motoren kunne lade så mye som 0.9 hvis den har orginale stempler osv. ?? klarer ikke spore opp han som byggde motoren arrrg. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...