#1 Skrevet Juli 30, 2007 Noen som har en god oppskrift på dette ? Evt. bolter,muttrer eller andre ting som har en tendens til å ruste fast eller gå i stykker ved montering ? Er avhengig av bilen å vil helst ikke ha den stående på bukk i dagesvis. Greit å ha evt. "trøbbel-deler" liggende klar. Hvordan løsner man selve delen hvor fjæren og fjærskålen sitter ? Har fint lite erfaring med multilink-opphenget Har et sett med Supersport senkeskåler liggende å vente 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet August 29, 2007 Anyone........??? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 1, 2007 Ingen som har noen tips å komme med her ?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet November 1, 2007 joda, du skal få et tips:) Først skrur du ut bolten nede på demperen. størrelse 18m på hver side Oppe i vannkassa finner du 2stk plastpropper på hver side, under hver propp sitter det en 13mm mutter. skru ut de og hele fjørbeinet er løst og kan taes ut. Da er det bare å løsne toppen på fjørbeinet å ta vekk fjøra. skåle du skal skifte sitter på kon på demperen, slå den gammle skåla oppover, slå nedpå senkeskåla og monter sammen igjen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet November 1, 2007 joda, du skal få et tips:) Først skrur du ut bolten nede på demperen. størrelse 18m på hver side Oppe i vannkassa finner du 2stk plastpropper på hver side, under hver propp sitter det en 13mm mutter. skru ut de og hele fjørbeinet er løst og kan taes ut. Da er det bare å løsne toppen på fjørbeinet å ta vekk fjøra. skåle du skal skifte sitter på kon på demperen, slå den gammle skåla oppover, slå nedpå senkeskåla og monter sammen igjen. Takk for tipset!! Hørtes ikke så veldig vanskelig ut da. Men den bolten nede på demperen,er den utsatt for rust å dritt som gjør at den kan draes av ?? Har hørt noe om et par bolter som bruker å knekke når man skal skru på det multiknirk-greiene. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet November 1, 2007 Takk for tipset!! Hørtes ikke så veldig vanskelig ut da. Men den bolten nede på demperen,er den utsatt for rust å dritt som gjør at den kan draes av ?? Har hørt noe om et par bolter som bruker å knekke når man skal skru på det multiknirk-greiene. nei, jeg har aldri hatt problem med den. bare pass på å rense gjengene og spray på rustløser før du løsner den så går det sikkert fint. Den bolten som er mest utsatt for rust er samlebolten som holder kulene til bærearmene oppe, men denne trenger du ikke være borti. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet November 1, 2007 nei, jeg har aldri hatt problem med den. bare pass på å rense gjengene og spray på rustløser før du løsner den så går det sikkert fint.Den bolten som er mest utsatt for rust er samlebolten som holder kulene til bærearmene oppe, men denne trenger du ikke være borti. Okay,sikkert den samlebolten jeg har hørt snakk om da. Hørtes jo ut som en rimelig enkel operasjon Er vel ikke noe vits i å få juster forhjulstillingen da cambern allerede er utenfor fabrikk-kravene. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet November 2, 2007 Siden du skal av med fjæra så ha fjær strammere klare, og en ny mutter 18mm mutter er heller ikke dumt om denne er dårlig... Råder deg til en ting, det er ofte trangt og prikete og få ut fjærbeinet så pass GODT på drivledd mansjettene dine, lett og få en liten rift i de og da renner fettet ut og så sier det klakk-klakk-klakk til du blir sprø 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet November 3, 2007 Siden du skal av med fjæra så ha fjær strammere klare, og en ny mutter 18mm mutter er heller ikke dumt om denne er dårlig...Råder deg til en ting, det er ofte trangt og prikete og få ut fjærbeinet så pass GODT på drivledd mansjettene dine, lett og få en liten rift i de og da renner fettet ut og så sier det klakk-klakk-klakk til du blir sprø Drivaksel-mannskjitene skiftet jeg på begge sider ifjor høst.......men skal passe godt på de ja! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet November 6, 2007 ha på fjær klemmer når du løsner fjæra 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet April 2, 2008 Bumper denne da jeg snart skal til å bytte skålene. Er det noen ting man bør tenke på når man skal montere slike senkeskåler ?? Noen "feller" man kan gå i ?? Synes det var litt merkelig utforming på de Supersport skålene som skal på men skjønner det sikkert når jeg skal på igjen med fjørene. Men står på esken at de passer til Passat 3BG 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet April 16, 2008 Gjorde det veldig enkelt,betalte en kompis litt for å gjøre jobben Har aldri skrudd på slik helsikes Multiknirk før heller. Ble en del lavere foran ja Skal bli gøy å få på sommerhjula nå når bilen er lavere foran enn bak å ikke nesten omvendt. Stor takk til Soda Valley Customs ved S.A.B. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...