Lyktejusteringsproblem, A6 4b

Anbefalte innlegg

Hei,

under justering av hovedlyktene på en A6 4b skjedde noko merkelig. Heile lykta "fall av" og datt rett til bunns, slik at den lyser ned i asfalten kun få meter framfor bilen. Brukte justeringsskuren på toppen av lykta. No gir det ingen effekt å justere på skruen, og det er heller ingen respons i lykta når eg juster frå den manuelle skruen innen på førerplass.

Nokon som har ide til kva eg kan gjere?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Høres ut som reflektoren har detti av justeringsmotoren.... du må nok ut med lykta og åpne på baksiden og sjekke...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fins det en guide eller instruksjoner for demontering av lykt på A6 4b?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen som har peil på demontering av frontlyktene, eller som har en link??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg lurer også på hvordan man tar ut lykta på en a6 4b... er det flere skruer enn de som vises på toppen av lykta ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg tror du må av med frontfangeren for å få ut lykta men jeg har hørt om at det skal gå an å "lure" den ut men det skal jeg ikke garantere.....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

som en opplysning... er ikke nødvendig å ta av frontfanger for å ta ut lykta, sitter festet med to skruer over lykta, og to under lykta.. man kommer greit til viss man fjerner div. plastdeksel... ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har hatt samme problemet på begge lyktene på min bil. Problemet er at tannhjulet som sitter under justeringsskruen løsner fra akslingen. Det jeg gjorde var å fjerne justeringsskruen og det tannhjulet, også limte jeg på et klips på akslingen som har fungert bra.

skal ikke være nødvendig å demontere lyktene for å gjøre dette.

Men ja det sitter 2 skruer på toppen, også sitter det 1 skrue som du ser igjennom et hull i fronplata ovenifra, det må du brukes langt torx jern. Det siste festet er et klips som sitter mot midten av fronten, du kan kanskje klare å lure den ut uten å ta av fangeren, men da må du nesten vite hvordan det gjøres.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei,

er det xenon på bilen din må du av med fangeren, dette pga ballast som sitter under lykta. Det som har skjedd er at det er et stag inne i lykta som har falt av. Litt jobb og lirking og luring for å få den på plass, men det lar seg gjøre..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.