#26 Skrevet Oktober 8, 2010 Den godkjenningsbiten får man vel bekymre seg for ved en senere anledning Tror jeg blir nødt til å prøve dette RS2 er jo kjent for dårlig brekk, så da er vel hydraulisk den beste løsningen for ett funksjonibelt lekebrekk! Hehe, ser den. Men ta å legg ut setupen din på forumet når du får det ferdig da 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#27 Skrevet Mai 29, 2012 Så slik jeg forstår det enkelt og greit: 1. kjøp hydraulisk håndbrekk 2. re-route bremserøret som går bakover innom håndbrekket. 3. luft og så er det bare å brekke til man dør? Er man plaget av tvangstanker og liker å nappe i "kjeppen" samtidig som man bremser kjøper man en tilbakeslagsventil og kobler denne også opp for å hindre at man kan bremse og låse bakhjulene samtidig? Siterer meg selv, kjøpte inn en selholm ventil og koblet dette opp, men sleit med at selholm ventilen var noe svensk møkk!! Bla så fyllte reservoaret på håndbrekket seg når jeg dreiv å luftet. Koblet meg derfor vekk fra hele skiten og kjører pr nå uten noe som helst brekk. Har pr nå et rør fra bremsemaster til en reduseringsventil og videre bak. Er det noen som har prøvd å rute bakre bremserør innom brekket? Hvis det er så enkelt å det funker fjell går jeg for den. Hvis ikke blir nok brekket ståendes til pynt: klø : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#28 Skrevet Mai 29, 2012 Så slik jeg forstår det enkelt og greit: 1. kjøp hydraulisk håndbrekk 2. re-route bremserøret som går bakover innom håndbrekket. 3. luft og så er det bare å brekke til man dør? Er man plaget av tvangstanker og liker å nappe i "kjeppen" samtidig som man bremser kjøper man en tilbakeslagsventil og kobler denne også opp for å hindre at man kan bremse og låse bakhjulene samtidig? Siterer meg selv, kjøpte inn en selholm ventil og koblet dette opp, men sleit med at selholm ventilen var noe svensk møkk!! Bla så fyllte reservoaret på håndbrekket seg når jeg dreiv å luftet. Koblet meg derfor vekk fra hele skiten og kjører pr nå uten noe som helst brekk. Har pr nå et rør fra bremsemaster til en reduseringsventil og videre bak. Er det noen som har prøvd å rute bakre bremserør innom brekket? Hvis det er så enkelt å det funker fjell går jeg for den. Hvis ikke blir nok brekket ståendes til pynt: klø : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#29 Skrevet Mai 29, 2012 Siterer meg selv, kjøpte inn en selholm ventil og koblet dette opp, men sleit med at selholm ventilen var noe svensk møkk!! Bla så fyllte reservoaret på håndbrekket seg når jeg dreiv å luftet.Koblet meg derfor vekk fra hele skiten og kjører pr nå uten noe som helst brekk. Har pr nå et rør fra bremsemaster til en reduseringsventil og videre bak. Er det noen som har prøvd å rute bakre bremserør innom brekket? Hvis det er så enkelt å det funker fjell går jeg for den. Hvis ikke blir nok brekket ståendes til pynt: klø : Ja, det er så enkelt å funker fjell bare å la bakre krets gå "gjennom " handbrekk pumpa. Dersom du bruker svenske drit sellholm ventilen er det viktig at brekk og bremsekrets bruker samme reservoar...om ikke blir det bare tull. jeg brukte sellholm ventil og hydr brekk på min gamle og det fungerte (men som sagt avgjørene at brekk å bremser drikker av samme reservoar, det de "forsyner " det samme volumet om du skjønner å jeg mener ) Dersom du ikke kobler inn brekket vil den bare stå å squirte når du drar i spaken:p 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#30 Skrevet Mai 29, 2012 Siterer meg selv, kjøpte inn en selholm ventil og koblet dette opp, men sleit med at selholm ventilen var noe svensk møkk!! Bla så fyllte reservoaret på håndbrekket seg når jeg dreiv å luftet.Koblet meg derfor vekk fra hele skiten og kjører pr nå uten noe som helst brekk. Har pr nå et rør fra bremsemaster til en reduseringsventil og videre bak. Er det noen som har prøvd å rute bakre bremserør innom brekket? Hvis det er så enkelt å det funker fjell går jeg for den. Hvis ikke blir nok brekket ståendes til pynt: klø : Ja, det er så enkelt å funker fjell bare å la bakre krets gå "gjennom " handbrekk pumpa. Dersom du bruker svenske drit sellholm ventilen er det viktig at brekk og bremsekrets bruker samme reservoar...om ikke blir det bare tull. jeg brukte sellholm ventil og hydr brekk på min gamle og det fungerte (men som sagt avgjørene at brekk å bremser drikker av samme reservoar, det de "forsyner " det samme volumet om du skjønner å jeg mener ) Dersom du ikke kobler inn brekket vil den bare stå å squirte når du drar i spaken:p 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#31 Skrevet Mai 29, 2012 Da gjør jeg det slik, den selholm ventilen ser jeg på som bortkasta penger. Tror den blei lettere skadet når jeg kastet den i veggen også. Full squirt nå ja, med brekk i bil uten tilkobling 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#32 Skrevet Mai 29, 2012 Da gjør jeg det slik, den selholm ventilen ser jeg på som bortkasta penger. Tror den blei lettere skadet når jeg kastet den i veggen også. Full squirt nå ja, med brekk i bil uten tilkobling 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#33 Skrevet April 5, 2013 Så da er konklusjonen at man bare kobler seg inn på bremserørrt som går til bakbremsene uten noen ventiler eller reservoar? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...