Anbefalte innlegg

Hei...

 

Hvor vanskelig tror dere det er å få godkjent en A4 som er totalt ombygd til 99 mod S4 biturbo...

Tenker da på bilen til jostein beddari på forumet.

 

Mvh Ole Kristian...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er vel ingen problem det så lenge du har papirene som trengs.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekket dette på BMW for en tid siden (320-->M3). Var ingen problemer så fremt du hadde papirer på begge modellene og papir fra verksted som kunne bekrefte at jobben var gjort bra og bremsene sto i stil til effekten. (BT er veeeeldig opptatt av bremser... som om ikke 320 bremser holder til M3 under lovlig kjøring og ikke klarer å låse samtlige hjul i en nødbrems...)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vil tro det lar seg gjøre om du kan dokumentere at ALLE vitale delene fra s4 er brukt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette er fint å høre... Det er jo bare en bil man må ha skilter på...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

men det som kommer inn på en slik bil når den er såppass ny er sikkert effektavgift... :(

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøveskilter fram til 2010?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

det var lenge... :/ er det aldersfradrag på effektavgift? Evt hvor mye?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis det viser seg å bli mye problemer å få skilter på den, så får det bli banebil...: rock : : rock :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den er jo totalt ombygd til S4. drivverk og alt er fra S4. Bremsene skal vel være store nok tror jeg 342mm foran og 322 bak.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mener Jostein snakket i at han hadde alt av papirer for å få den godkjent, ring å snakk med han eller broren Øystein. Var vel snakk i ca.130000 i avgifter.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har snakket ganske mye med jostein. Han har regnet ut at det er 144000,- i avgifter på bilen. Men om det er avgifter til 1,8tq eller 2,7 biturbo er jeg ikke sikker på.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er rimelig sikker på at det er til 2,7 biturbo de avgiftene, så på denne tidligere når han som Jostein Beddari kjøpte den av skulle selge. Og da fikk jeg beskjed om at det var ca 145000,- i avgifter, og de har hentet ut ca 325 hester i motoren hos TS Racing. Fikk bilder av hele ombyggingsprosessen, fra udyr til skjønnhet!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det ikke slik at når en bil er over 10 år så koster ikke effektøkning noe? Bilen må bare bli godkjent? Derfor jeg tenkte prøveskilter\banebil i 2 år..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Okey... Hvis det er avgifter til 325hk så er det jo ikke ille da. kan jo også sette ned hk til orginalt 265hk eller hva det er. Har fått endel bilder av jostein. de er en herlig bil...

 

Mente det bare var ved statusendring den regelen var. Veit at det er 10 år på bakseter, men er ikke sikker på hvordan det er med godkjenning. Kan fint bruke den som banebil i 2 år hvis det er sånn.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

BIlen er en drøm og se til! Men skal du bruke den til banebil så bør du bytte alle slanger og sånt i motorrommet til Samco sport siden Audi sine orginale ikke tåler det store trykket over lang tid på banekjøring, hvis ikke Jostein har bytta de allerede da! Men han forrige eieren sa ihvertfall at motoren va henta mest mulig utav hos TS, men hos audi sentrum kan du få 25hk til. men da mister du 60-70 Nm. Men spm er jo om BT skal benke bilen og finne ut hva slags effekt den har.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er mer enn 10 år for effektavgift, tror det er 17 år. Men det er hvis bilen er registrert fra før.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.