Anbefalte innlegg

Noen som kjenner til autoteknikk på tiller ?

Ser på finn/qxl at dem selger vag-com kabler til ca 500 lappen...

Men finner ikke noen adresse : klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sendte en mail til vedkommende og han virket meget seriøs.

 

Her har du navn og telefonnummer samt adresse:

 

Johnny Olafsen

Hårstadryggen 8, 7092 Tiller

72 89 03 20

473 78 125

915 15 002

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

takker... får se hva som blir til overs på neste lønning :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

500 var DYRT! Betalte 150 kroner eller noe sånt med frakt og alt fra ebay, kom i posten fra hong-kong på tre dager.. Tviler på at han selger noen i bedre kvalitet ;) Så lenge den er uorginal spiller det jo egentlig ingen rolle hvilken du har, da du bruker en gammel versjon av programmet uansett. Finnes vel ikke kopier for nyere biler (Canbus) såvidt jeg vet..

 

Her er feks en slik.. http://cgi.ebay.co.uk/USB-Vag-Com-Compatible-Cable-Interface-VW-Audi-VagCom_W0QQitemZ330150081539QQcmdZViewItem?hash=item330150081539

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/USB-KKL-Vag-Com-Cable-409-Interface-VW-Audi-Seat-Skoda_W0QQcmdZViewItemQQcategoryZ43989QQihZ014QQitemZ330150941715

 

Kabelen på finn;

http://finn.no/finn/bap/object?finnkode=10651303&sid=xz11abc1hEf_960163&WT.svl=Link

 

Ligner fælt... ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

bitte litt OT . Fungerte denne bra Vidar ?

har tenkt på en slik en selv , å har tenkt for det meste å bruke den på bilen min. (ltt usikker på om den går under "nyere" biler og ikke )

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

500 var DYRT! Betalte 150 kroner eller noe sånt med frakt og alt fra ebay, kom i posten fra hong-kong på tre dager.. Tviler på at han selger noen i bedre kvalitet ;) Så lenge den er uorginal spiller det jo egentlig ingen rolle hvilken du har, da du bruker en gammel versjon av programmet uansett. Finnes vel ikke kopier for nyere biler (Canbus) såvidt jeg vet..

 

Her er feks en slik.. http://cgi.ebay.co.uk/USB-Vag-Com-Compatible-Cable-Interface-VW-Audi-VagCom_W0QQitemZ330150081539QQcmdZViewItem?hash=item330150081539

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/USB-KKL-Vag-Com-Cable-409-Interface-VW-Audi-Seat-Skoda_W0QQcmdZViewItemQQcategoryZ43989QQihZ014QQitemZ330150941715

 

Kabelen på finn;

http://finn.no/finn/bap/object?finnkode=10651303&sid=xz11abc1hEf_960163&WT.svl=Link

 

Ligner fælt... ;)

 

Takk o`store Vidar :tilber:

Må ha en sånn 2x2 sak dings og :Phttp://cgi.ebay.com/ebaymotors/VW-Audi-Vag-Com-2X2-to-OBD2-2-way-Adapter-Cable-NEW_W0QQcmdZViewItemQQcategoryZ6763QQihZ018QQitemZ280138927133QQrdZ1QQsspagenameZWDVW Svei det på mastercardet, så nå kommer det i posten ;) Har du lasta ned "light"-versjonen av programmet ? Eller har du trylla fullversjon ? :rolleye: CD ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare hyggelig ;) Fungerte fint den ja. Må som sagt bruke en spesiell versjon av vag-com og tukle litt med com-instillinger, men det må du med alle kopier uansett om de koster 200 eller 2000,-

 

Din bil har ikke Can-bus, så det trenger du ikke tenke på. Tror canbus kom fra 2001 og oppover.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sendte en mail til vedkommende og han virket meget seriøs.

 

Her har du navn og telefonnummer samt adresse:

 

Johnny Olafsen

Hårstadryggen 8, 7092 Tiller

72 89 03 20

473 78 125

915 15 002

 

 

 

Jeg har handlet av Jonny. Han er seriøs og følger opp om du får problemer med utstyr og programvare.

 

Programvaren er den siste (709.1...tror jeg den heter).

 

Og ... jeg kan bruke programvaren på min gamle S4 (må da ha tilleggskabler) og på min 07 Golf TDI!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har handlet av Jonny. Han er seriøs og følger opp om du får problemer med utstyr og programvare.

 

Programvaren er den siste (709.1...tror jeg den heter).

 

Og ... jeg kan bruke programvaren på min gamle S4 (må da ha tilleggskabler) og på min 07 Golf TDI!

 

Men så er den ganske dyr også da....

1390,- skulle han vel ha for kabel med VAG-COM 709.1

Denne kunne visst brukes på alt av VAG fra 1990-2007

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå har jeg handlet kabel på ebay så får vi se når den kommer frem om det bare er jalla eller om det funker til mitt bruk.

 

Har vel ikke vært mye utvikling på software siden på mine biler så jeg regner med at softwaren funker til mitt bruk. 200 kr er uansett ikke mye å tape.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har kjøpt kabel og den funker bra.

 

Et spørsmål jeg lurer på. Jeg lastet ned et software 409.1 på Ross Tech. Jeg får ikke lov å endre språk i instrumentpanelet med denne versjonen. Er det kun et "lese" software? Tips mottas med takk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kjøpte også kabel på ebay. Vil jeg ha noen fordel med å kjøpe en Ross Tech kabel så lenge jeg har fullversjon software ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei!

 

Merk at her tror jeg og ikke vet 100% sikkert.

 

Jeg har lest en plass at "uorginale" kabler ikke tar alle software oppdateringene. Så lenge du kjører 409.1 så er det ikke noe poeng å kjøpe "orginal" kabel etter som jeg forstår.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Litt forvirra her nå : klø :

Forstår jeg det riktig utifra annonsen til Jhonny på Finn, at der for du alt du trenger. Overgang til Pc, med kabelen som plugges i diagnose uttaket? Eller må den kjøpes i tillegg?

For du også med programvaren i tilbudet til Jhonny? Der sto det jo 409.1 i annonsen.

Noen prater om 709.1?

 

Så ser jeg at kabelen kan kjøpes på E-Bay, men er denne kabelen komplett?

 

Hadde tenkt og handle en slik selv....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du får kabelen og "Det medfølger CD-Rom med usb driver, og vag com 409.1 og 311.2 programvare"

Men om det er "full-versjon" eller gratisversjonen fra Ross Tech veit jeg ikke

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du får kabelen og "Det medfølger CD-Rom med usb driver, og vag com 409.1 og 311.2 programvare"

Men om det er "full-versjon" eller gratisversjonen fra Ross Tech veit jeg ikke

 

Med kabelen; mener du den delen for å putte i PC + den delen som skal plugges i motorrommet?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei!

 

Er nok gratisversjonen. Jeg kjøpte min på ebay med gratisversjon til 130 kr inkl frakt. Regner med at det er det samme tilbudet man får av Autoteknikk til kr 500. Gratisversjonen gir deg ikke mulighet til å slette feilkoder el.l. Kun "lese tilgang".

 

Det finnes crackede versjoner av 409.1, men tviler på at disse distribueres av norske firma.

 

Uansett så må du i tillegg ha en overgang i og med at C4 har to plugger. En sort og en hvit.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kabelen som det prates om er den som er mellom pc og bil. Du må i tillegg ha en overgang fra denne kabelen i og med at din bil har to plugger som nevnt.

 

Hvis du skal slette og "trikse" som du vil så må du ha fullversjon eller en cracket gratis versjon = fullversjon av softwaret 409.1. Er usikker på om slike billigkabler støtter versjoner av softwaret nyere enn 409.1.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vi må ha en ekstra kabel Håvard... en som er OBD2 til 2x2vag-com.... Må da være noen her i trondheim som har "fullversjonen" som vil dele med oss :P (mot en flaske whisky eller kasse pils)

Jeg bestillte begge kablene fra Hong Kong, kom iløpet av få dager i posten.... OBD2 kostet 9 euro, og 2x2 kostet 4 euro... så er ikke så ille... selv om det ikke skulle funke til noe anna enn å lese av feil med! Neste prosjekt blir å vinne i lotto sånn at man kan kjøpe full Ross-tech pakke til ca 4-5 lapper :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vi må ha en ekstra kabel Håvard... en som er OBD2 til 2x2vag-com.... Må da være noen her i trondheim som har "fullversjonen" som vil dele med oss :P (mot en flaske whisky eller kasse pils)

Jeg bestillte begge kablene fra Hong Kong, kom iløpet av få dager i posten.... OBD2 kostet 9 euro, og 2x2 kostet 4 euro... så er ikke så ille... selv om det ikke skulle funke til noe anna enn å lese av feil med! Neste prosjekt blir å vinne i lotto sånn at man kan kjøpe full Ross-tech pakke til ca 4-5 lapper :D

 

Hadde du giddet og legge ut link til hvor du handlet kablene, evt PM? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg gikk bare inn på http://www.ebay.com og søkte etter obd2 + 2x2 , så ramler det inn etpartrefire... så er det bare å plukke :) Men skal sjekke om kablene funker på 409.1 (eller hvilket pokkers versjon jeg har).

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.