#1 Skrevet Juli 30, 2007 Hei Da vi var i Danmark på ferien, så sleit jeg på "highway'en" kan man si.. kjerra ville knapt opp i fart, hadde riktig nok endel bagasje med, men jeg er nå redd for att turbo delen er ødelagt, det tar laaang tid å få den kjerra opp i fart ut ifra rasteplasser og ut på motorveien igjen f eks. Hva kan en slik reparasjon koste og kan man eventuellt fikse dette selv? Jeg antar att det er turbo delen som er gåen, siden bilen ellers er ok. Men som sagt så bruker den vannvittig tid før den kommer opp i fart, treig, som å kjøre i sirup eller lignende Frode 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 30, 2007 Hei Da vi var i Danmark på ferien, så sleit jeg på "highway'en" kan man si.. kjerra ville knapt opp i fart, hadde riktig nok endel bagasje med, men jeg er nå redd for att turbo delen er ødelagt, det tar laaang tid å få den kjerra opp i fart ut ifra rasteplasser og ut på motorveien igjen f eks. Hva kan en slik reparasjon koste og kan man eventuellt fikse dette selv? Jeg antar att det er turbo delen som er gåen, siden bilen ellers er ok. Men som sagt så bruker den vannvittig tid før den kommer opp i fart, treig, som å kjøre i sirup eller lignende Frode Stor mulighet for at det heller er luftmassemålern din som er gåen. Så lenge ikke bilen ryker skikkelig svart eller grått/hvitt så er nok turboen din i orden. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 30, 2007 Hei Takker for svar Eksos ser helt ok ut, bilen kjører til nærmet normalt, foruten att den går vannvittig treigt. Den kjører opp til 110/120 i DK da, men da tar det lang tid. Dette med luftmassemåleren, er det noe vanskelig å bytte evt mange timer på verksted? FRode 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juli 30, 2007 LMM tar ca 15 min å skifte tenker jeg. Støtter den teorien da det blir som å kjøre uten turbo hvis den er defekt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juli 30, 2007 Stjeler denne tråden for takke Bent Owe som tydligvis har peiling og tar seg alltid tid til å svare. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juli 31, 2007 Stjeler denne tråden for takke Bent Owe som tydligvis har peiling og tar seg alltid tid til å svare. Godt å høre! Fint å kunne hjelpe til litt. Prøver iallefall så godt jeg kan selvom jeg absolutt ikke klarer å svare på alt. Hvis noen syns jeg blir for frempå håper jeg de sier ifra. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juli 31, 2007 Hei Takker for supre svar, men da er spørsmålet, hvor og hvordan bytter jeg denne luftmassemåleren? Selges slikt overalt eller må jeg bestille hos f eks Fjetland? Frode 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juli 31, 2007 Husker at min far sin vw passat 1.9 TDI 115PD 2000modell stv. hadde lignende problem for et beite siden. Den gikk som en diesel bil uten turbo. Da var biffen slik at det var et luftfilter et eller annet sted som hadde tettet seg helt totalt. Men om du kjenner noen eller noen i lokallaget ditt som har vag-com så kommer det opp vell om det er deffekt LMM ?! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juli 31, 2007 Hei Ja, Freddy Svendsen har vag com tror jeg prøver å ringe han igjen seinere, han tok ikke mob'en nå. Frode 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juli 31, 2007 Def. lmm gir sjelden feilkoder ved avlesning med vag-com. For å måle lmm må man kjøre bilen samtidig som man leser av måleverdiene fra lmm. Såkalt throttle run. Vanlig scan med feilleser røper altså nødvendigvis IKKE def. lmm. Skal du skifte den sitter den festet med to stjerne eller torx skruer på luftfilterboksen. I tillegg sitter innsugsslangen på lmm festet med ei slangeklemme. Ta av kontakta, løsne nevnte skruer, skift lmm og monter sammen igjen. Står du med den nye lmm i hånda mens du leiter ved luftfilterboksen ser du fort hvor den sitter. Muligens sitter det et plastdeksel rett over den som også er festet med to stjerneskruer. Mye mulig du kan få kjøpt lmm hos Mekonomen eller bilutstyr da den ofte er en Bosch del. Skal se om jeg finner bilde av en lmm. Fant forresten noe interresant her: http://www.trimchip.com/test/tekniske%20artikler/LMM.shtml og her: http://www.trimchip.com/test/tekniske%20artikler/Skifte%20av%20LMM.shtml 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Juli 31, 2007 Hei Takker for super info Ben Har lagret linkene og skal lese nøye der, takk skal du ha. Frode 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...