Anbefalte innlegg

Skal få et verksted til å sjekke om det er toppakningen som er gåen, men i forkant; er det noen andre her som har fått toppakningen byttet på et verksted, som kan gi et tips om ca. hvor mye det kostet, eller vil koste?

 

Registerkjedet og alt det må av har jeg forstått, men hva mer er det som må gjøres for å få av toppen? Må kamakslen, ventilene og alt det av?

 

Må toppen planes?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

regkjedet må bare "løftes " av kammene, trenger ikke tas helt av. planing av topp, da må ventiler, løftere og kammer av, bytt ventiltettninger og løftere med det samme.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Pris på skifte av pakning er jeg usikker på.

 

Det som må av for å få av toppen er: pluggkabler, Innsugsmanifold, profilreima, fordeleren, øvre registerdeksel, øvre glideskinne for registerkjede, tannhjul på den ene kamakselen, eksosmanifold, vannslanger inn på topplokk, el-nett for bensindyser, bensinslanger tur og retur. Sånn omtrent iallefall.

 

Om toppen må planes avhenger av om den har vridd seg. Det må måles med rettholdt etter at den er demontert.

 

Problemet på mange vr6 motorer er at topplokket går i oppløsning rundt vannkanaler. Dvs, deler av aluminiumen i topplokket graves vekk og gir lekasje da pakningen ikke tetter som den skal lenger.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok, er det derfor (pga topplogget går i oppløsning rundt vannkanlene) at topplokket må planes?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja. Derfor, eller fordi det har vært så varmt ( f.eks motoren har vært tom for vann, feil ved kjølevifte etc. ) at topplokket/godset vrir seg slik at det ikke har plan anleggsflate mot pakning og motorblokka lenger.

 

I værste fall er disse "utgravingene" så store/dype at topplokket ikke kan planes så mye at man får dem vekk. Da må man kanksje ha et nytt topplokk, eller få noen til å få fyllt disse hullene på en eller annen måte før toppen planslipes.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg har et fint topplokk liggende.., men må uansett planes det også... men ingen groper.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor nøye er det at delenummeret er det samme som jeg har fra før av på topplokket?

 

Hvis topplokket først skal planes, eller masse annet skal av, bør jeg ikke få vannpumpa, termostaten, vannslangene osv. byttet i samme slengen?

 

Noen andre deler som bør byttes ut?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

vannpumpe thermostat vannslanger kan du bytte siden, men litt lettere å bytte thermostathus iallefall når innsug og slikt er av. Toppen er lik på alle 12v vr6 om det er 2,9 eller 2,8 liter AAA eller ABV

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok, deffekt toppakning var svaret fra vw. Da har jeg fått tilbud fra et lite verksted. 13500 kr inkl. planing av toppen, deler og arbeid.

 

Venter fremdeles på tilbud/overslag fra vw.

 

Er det ikke vannpumpa som er vanskelig å bytte på vr6, siden motoren må jekkes opp 10-20 cm for å komme til?

 

Vet noen hvor jeg kan få kjøpt samco radiatorslangekit til vr6'eren? (Kan jeg f.eks. bruke vr6 golf slangekit?)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

huff,, kjedelig .. og DYRT. Jo, man må jekke opp motoren 10- 13 cm ja for å bytte vannpumpe.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

25.000 kr ville vw verkstedet ha...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

25.000 kr ville vw verkstedet ha...

 

satan.: bh :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Åpnet nettopp panseret... lokket til ekspansjonstanken lå bak støtdempertårnet, og masse kjølevæske hadde sprutet opp fra åpningen.

 

Så vw hadde glemt å sette på lokket. Men greit nok, ikke noe alvorlig, bare en menneskelig feil, men hadde det vært et annet lokk så hadde jeg ikke blitt så gla.

 

Så nå har jeg fått time på det andre verkstedet, så håper jeg at toppen er ok.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor i landet er du holder til?

Langt unna oslo? Har en løsning som kan spare deg for mange penger om du er i nærheten av oslo

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikke så lyst til å bytte til annen motor, har kostet på motoren så mange penger fra før av (registerkjede,strammere,glidere bytte til 12.000 k). (Er fra kr.sand) Hvis du tenker på motorbytte?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.