Høyt bensin forbruk A4 B5

Anbefalte innlegg

heisann godtfolk,

Jeg syntes bilen min bruker altfor mye bensin, siden jeg har problem med oljepumpen så overstiger jeg aldri 4000 rpm, så jeg har ikke kjørt hardt for og si det sånn, jeg hadde kjørt ca 45 mil nå før jeg fylte, og når jeg fylte tanken helt full igjen fikk innpå litt over 50 liter.

Er dette normalt bensin forbruk på denne bilen?? ( A4 1,8 Q B5 96 mod)

De på Autosentrum syntes bilen min var ganske dau, som jeg forsåvidt kan være enig i, Jeg vet jo ikke helt da, siden ikke har prøvd en annen og sammenligne med hehe.

Men de sa noe med at det kunne være Luft mengde måleren eller bensin regulatoren..

Er dette dyrt og skifte ut, har ikke peil på hvor denne såkalte bensin regulatoren står hen. er den godt gjemt, må du grave dypt inn motoren og lommeboken for og evt få fikset dette???

takker for alle innspill

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

detta er nok ikke normalt på en slik bil nei! ta en test med wagcom og finn ut hva feilen er.. jeg aner ikke pris på lmm, men du tjener det jo inn når bensinutgiftene blir redusert:p

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm, hadde dette problemet med Sierraen engang... Den brukte 1.2 - 1.4 på mila med en 1.6L. Den hadde en VV forgasser med autochoke, så jeg byttet til en Webber med manuell choke. Da var jeg straks nede på 0.8 på langkjøring. (Og du vet jo hvordan jeg kjører...)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tja, hva slags type kjøring? Langkjørimg bør den vel greie på ca 0.8 +- mens bykjøring sikkert krever 1.2-1.3. Quattroen er nok noe tørstere enn en fwd uansett.

Ta eks. 53 liter på 45 mil bykjøring/blandet kjøring og du ender opp med 1.17 på mila. Kanskje ikke helt galt likevel.

Uansett, en sjekk med diagnoseverktøy skader ikke. LMM røpes nok uansett ikke ved vanlig scan diagnose, men må testes under kjøring. Mulige feilårsaker som kan skape høyere forbruk er f.eks: Motortempføler, LMM, lambdasonde, tett luftfilter.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Typsisk bruker jeg 0,9 på blandet kjøring med litt bykjøring. Er det nesten bare bykjøring bruker jeg ca 1 liter/mil. Og noe over det er vel ikke helt normalt. Tviler på at 1,8T bruker noe vesentlig mindre enn 1,8.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tja, hva slags type kjøring? Langkjørimg bør den vel greie på ca 0.8 +- mens bykjøring sikkert krever 1.2-1.3. Quattroen er nok noe tørstere enn en fwd uansett.

Ta eks. 53 liter på 45 mil bykjøring/blandet kjøring og du ender opp med 1.17 på mila. Kanskje ikke helt galt likevel.

Uansett, en sjekk med diagnoseverktøy skader ikke. LMM røpes nok uansett ikke ved vanlig scan diagnose, men må testes under kjøring. Mulige feilårsaker som kan skape høyere forbruk er f.eks: Motortempføler, LMM, lambdasonde, tett luftfilter.

Luftfilteret kan hende er litt tett, men jeg vil uansett få dette sjekket på neste service som er rett rundt hjørne, men dette med bensin regulator da, ble fortalt det kunne være noe med denne og, noen har vært borti den før da?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

(Og du vet jo hvordan jeg kjører...)

Hehe du er ikke den som drar minst ut på gira, og når du har 2,4 liter og bryne deg med, skjønner det kan være vanskelig og la være også:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvis jeg forstod deg riktig så hadde du kjørt 45mil på 50l bensin? hvis dette stemmer så bruker jo ikke bilen din mer enn 1,11 da og det er jo ikke mye..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvis jeg forstod deg riktig så hadde du kjørt 45mil på 50l bensin? hvis dette stemmer så bruker jo ikke bilen din mer enn 1,11 da og det er jo ikke mye..

nei det er kanskje ikke det, men det var bare han på autosentrum som syntes at bilen var litt dau, og jeg tenkte jo da at det kunne være blandings forholdet mellom luft og bensin.

Men jeg vet ikke, uansett må jeg ta en diagnose på bilen, og se om det dukker opp noe..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

nei det er kanskje ikke det, men det var bare han på autosentrum som syntes at bilen var litt dau, og jeg tenkte jo da at det kunne være blandings forholdet mellom luft og bensin.

Men jeg vet ikke, uansett må jeg ta en diagnose på bilen, og se om det dukker opp noe..

sjekk denne tråden her: http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=83782

Står litt om forbruk på forskjellige 1.8T i klubben ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.