Trykk til turbotryksmåler!

Anbefalte innlegg

Hei.

Monterte i dag turbotryksmåler, og merket at lyden fra forge resirkventilen er anderledes.

Før var det bare PYSSSSS! Nå er det PYSSRRR! Litt vanskelig å beskrive men i serier liksom. At den kommer flere ganger veldig fort når jeg slipper gassen.

Satt en T-kobling på den lille slangen som går ut fra Forge ventilen på toppen. Hørte at det var det riktige stedet.

Den lyden kan minne om en turbo som får returluften tilbake i turbo og bremser den. Kan det være tilfellet her? Kan det skje hvis det blir noe feil men den slangen som går ut i toppen fra forge ventilen?

Kan noen som har peiling eller som har gjort det før bekrefte om lyden blir anderledes eller ikke?

Det høres kun over 0.3 Bar og oppover.

Under er det vanlig PYSSS! Bilen er ikke chippet. Lader maks 0,5-0,6.

Håper noen kan svare fort så jeg slipper å bekymre meg. =)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilen er en audi A3 TQ.

Tenkte at ventilen kanskje ikke åpner nok til å slippe ut luften og da går det rett i turboen?

Men kan det skyldes at T koblingen ikke er tett eller at slangen til måleren er for lang eller no sånt?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ingen som vet no???

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Virker som at resirken ikke får vakum. Enten noe som blokker i t-stykket, eller en lekkasje tipper jeg på.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hmmm. okay.

skal prøve å bytte t kobling.

den fulgte med måleren... tipper også kanskje lekasje ett sted.

men det er merkelig at måleren viser riktig trykk og ikke no mindre da...

noen andre som kanskje vet no?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

på tomgang skal måleren vise 0,8 i vakuum ca.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

det stemmer ja.

viser 0.8 ca. så det er riktig. hmmm.... får prøve litt forskjellige ting da...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

var litt olje på ventilen/slangen der slangen kommer fra turboen sin side. Lurer på om det kanskje er ventilen.?

noen som vet noe mer?

og kan noen forklare meg åssen den ventilen funker?

er det vakumslangen som suger opp stempelet i ventilen så luften kan gå ut igjen gjennom luftfilteret?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vakumslangen på resirkventilen åpner ventilen ja. Tenkte på om du kan ha satt T-stykket feil. En av tilslutningene pleier å ha en liten ventil/innsnevring for å hindre at måleren/viseren bevrer/rister. Hvis den sitter feil slik at innsnevringen IKKE sitter på slangen som går til måleren blir det antakelig litt lite vakum til dump/resirkventilen og den åpner ikke skikkelig.

Du vil se ventilen/innsnevringen jeg prater om i t-stykket hvis dette er gjennomsiktig og t-stykket har slik patent. Mener de t-stykkene som følger med målerene har slik.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekk tstykket ja.Huska jeg kjøpte ett via mekonomen og der var det tett: rolleyes

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

så det er det den ventilen på t stykket er til... klippte den av jeg, makan til prod. feil tenkte jeg. og fant saksa.. hehe:p

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekk tstykket ja.Huska jeg kjøpte ett via mekonomen og der var det tett: rolleyes

samme var det med min, var tett i ene enden;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

tusen takk til Bent Owe Martinsen!!

var akuratt det som hadde skjedd. men den lå løst inni.. merkelig at det ikke stod no om det i anvisningen da. hmmm..

etter to dager med bekymrelse så er det over...=) den deilige PYSSS er tilbake. alt er som det skal nu! :)

tusen takk for hjelpen...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.