#1 Skrevet August 17, 2004 Har fått tilbud på en Corrado VR6 i tyskland, bilen ser forsåvidt ut til å være i bra stand, bortsett fra at noen har utøvd vold på den og knekt ene dår-håndtaket, og bulket ene døren.... Det som bekymret meg litt mere er at bilen bruker ca 1 liter olje per 1000km, noen som har tips angående hva som mest trolig forårsaker slikt på disse motorene? Gjerne også hva man må regne med i kostnad for å utbedre problemet. Bilen er nokså billig så kan evt bruke litt på rep.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet August 26, 2004 Opprinnelig postet av Stian Hodnekvam Har fått tilbud på en Corrado VR6 i tyskland, bilen ser forsåvidt ut til å være i bra stand, bortsett fra at noen har utøvd vold på den og knekt ene dår-håndtaket, og bulket ene døren.... Det som bekymret meg litt mere er at bilen bruker ca 1 liter olje per 1000km, noen som har tips angående hva som mest trolig forårsaker slikt på disse motorene? Gjerne også hva man må regne med i kostnad for å utbedre problemet. Bilen er nokså billig så kan evt bruke litt på rep.... Knekt ene dørhåndtaket er ikke unormalt. De er noe dritt på Corrado. Det vet ALLE som har hatt en i noen år. 1200,- for nytt på en VR6:) Forbruk av olje, KAN være at den har gått varm, og at stempelfjærene ikke er helt 100. At en VR6 kan gå varm er heller ikke unormalt, da de har feil termostat og radiator føler orginalt. Neuspeed fixer det for deg. Kan også være voldsom kjøring med kald motor. Det liker ikke stempelfjærene. Eller utslitte ventil tettninger. Finnes mange bra Corre VR6 i Tyskland. IKKE kjøp den første og aller billigste. Tok opp toppen på min gamle etter 185.000 km, og det så meget bra ut. Skiftet ventil tettninger, topp pakning og friskere kammer. Hjalp på ja. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet August 26, 2004 har hatt corradoen min siden april 2000 å har byttet 3 dørhåndtak 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...