#1 Skrevet Juli 31, 2007 Hei! Jeg har noen småproblemer med bilen min som jeg lurte på hva var og eventuelt hva som kan gjøres! Den første feilen er at bensinmåleren går litt amok noen ganger når bil står på tomgang. Som regel værst når tanken er mellom 1\2 og 1, og da kan nåla fly mellom disse to merkene. Så fort jeg begynner å kjøre blir den stabil igjen! Noen som har vært borte i dette? Den andre "feilen" er at når jeg slipper gassen og lar bilen bremse på giret rister og brommer det i hele tralla! Spesielt i nedoverbakke,men det er ikke noe ubehagelig bare lurer på hvorfor og om det skal være slik? Dan 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet August 1, 2007 Feil nr2 høres nesten ut som om at et eller annet kommer i kontakt med karrosseri mulig det er dårlig motor/gir fester , eller at eksos tar i karrosseriet , F.eks 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet August 1, 2007 Hei!Jeg har noen småproblemer med bilen min som jeg lurte på hva var og eventuelt hva som kan gjøres! Den første feilen er at bensinmåleren går litt amok noen ganger når bil står på tomgang. Som regel værst når tanken er mellom 1\2 og 1, og da kan nåla fly mellom disse to merkene. Så fort jeg begynner å kjøre blir den stabil igjen! Noen som har vært borte i dette? Den andre "feilen" er at når jeg slipper gassen og lar bilen bremse på giret rister og brommer det i hele tralla! Spesielt i nedoverbakke,men det er ikke noe ubehagelig bare lurer på hvorfor og om det skal være slik? Dan det med bensin målern din er jeg ikke sikker på, har du skjekka om du får noe feil meldinger på noe?? det med brominga på motor brems har jeg tendenser til også noen ganger, rundt 3000rpm og veit flere som hat hatt dette, så jeg venter heller til noe ryker eller det blir ille, letter å finne ut hva det er da, he he 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet August 1, 2007 Nei,har ikke sjekket måleren med vag-com siden jeg ikke har det selv! Funker det? Stemmer det at det er rundt 2600-3000 bromminga kommer,og så lenge det er fler som har vært borte i det er det sikkert ikke noe farlig :-) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet August 1, 2007 du har ikke oppgitt hvor du bror, men det må være i drammen oslo område, du får si i fra om du er på andre siden av byen noe, så kan jeg ta en skjekk på bilen din. du får komme en tur på lokallags treffet eller noe. kan jo sitte på med deg en tur å høre om det er samme lyden jeg har på min. også er er det moror med to s3`r sammen da, he he 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet August 2, 2007 Jeg bor i Drammen,men har aldri rota meg til å komme på lokaltreffet selv om jeg kan se ned på Mc'ern :-) Men,pleier du å være der så kan jeg jo ta meg en tur ned i tilfelle! Men,er ikke hjemme før onsdag neste uke grunnet jobb... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet August 2, 2007 har samme brummingen på min jeg også... de på Ljosland bil sa det ikke var noe galt...!? men hvis du vil kan vi møtes en dag og sammenligne... bor i Lier så ikke så langt unna! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet August 2, 2007 Hei!Jeg har noen småproblemer med bilen min som jeg lurte på hva var og eventuelt hva som kan gjøres! Den første feilen er at bensinmåleren går litt amok noen ganger når bil står på tomgang. Som regel værst når tanken er mellom 1\2 og 1, og da kan nåla fly mellom disse to merkene. Så fort jeg begynner å kjøre blir den stabil igjen! Noen som har vært borte i dette? Den andre "feilen" er at når jeg slipper gassen og lar bilen bremse på giret rister og brommer det i hele tralla! Spesielt i nedoverbakke,men det er ikke noe ubehagelig bare lurer på hvorfor og om det skal være slik? Dan Hadde samme problemet med bensinmåleren på A3`en jeg hadde (01 model 1,8TSQ). Her var det begge de "måleduppedittene" (husker ikke i forbifarten hva de heter:o ) i tanken som måtte byttes. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet August 2, 2007 har a3 1,8TQ og har til tider samme brumming rundt 3000 i 5. gir.... Hvis jeg gir gass slik at jeg akuratt ikke bremser på girene så forsvinner det, og hender da at det forsvinner selv om jeg begynner å bremse på girene igjen. Det med bensinmåleren har jeg også opplevd at den hopper opp og ned, men det skjer veeeldig sjeldent så jeg har ikke brydd meg. Har kanskje opplevd det 2-3 ganger de 2 årene jeg har hatt bilen. Brummingen vet jeg om flere som også har så det er nok ikke noe å tenke på. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet August 2, 2007 Jeg bor i Drammen,men har aldri rota meg til å komme på lokaltreffet selv om jeg kan se ned på Mc'ern :-) Men,pleier du å være der så kan jeg jo ta meg en tur ned i tilfelle! Men,er ikke hjemme før onsdag neste uke grunnet jobb... pleier å være på lørenskog ja, men blir 3 uker til jeg kommer dit nå, vi får samles en gang ja, hvis det ikke var lørenskog dere tenkte på hørtes det ut som det var flere på andre siden av byen så kan jo ta tur dit også hvis dere har treff der også. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet August 3, 2007 Det med bensinmåleren skjer ikke sånn veldig ofte,og det kommer kun når jeg står stille! Så det holder vel litt til :-) Og ser ut til at det er ett kjent problem det med brummingen så da skal det sikkert være sånn,inntil det smeller! Men, kunne vært interessant og sett om det er likt da... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet August 3, 2007 Det med bensinmåleren skjer ikke sånn veldig ofte,og det kommer kun når jeg står stille! Så det holder vel litt til :-) Og ser ut til at det er ett kjent problem det med brummingen så da skal det sikkert være sånn,inntil det smeller! Men, kunne vært interessant og sett om det er likt da... syns det selv, si fra en dag da, så sjekker vi! har mulighet nå i helgen! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet August 4, 2007 Hei!Jeg har noen småproblemer med bilen min som jeg lurte på hva var og eventuelt hva som kan gjøres! Den første feilen er at bensinmåleren går litt amok noen ganger når bil står på tomgang. Som regel værst når tanken er mellom 1\2 og 1, og da kan nåla fly mellom disse to merkene. Så fort jeg begynner å kjøre blir den stabil igjen! Noen som har vært borte i dette? Den andre "feilen" er at når jeg slipper gassen og lar bilen bremse på giret rister og brommer det i hele tralla! Spesielt i nedoverbakke,men det er ikke noe ubehagelig bare lurer på hvorfor og om det skal være slik? Dan Jeg samme problemet med bromminga.. På min så er det mer en vibrering når jeg slipper gassen. Alt er i orden med gasspådrag (trenger ikke være mye engang), men med en gang jeg slipper får jeg en slags vibrering. Vibreringen kan kanskje sammenlignes ujenv vei eller noe slikt. F.eks når man kjører på de nye hvitstripene med "ikke-sovne-av-ujevnheter" Vet ikke om det er samme hos deg? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...