#1 Skrevet Juli 31, 2007 hei. jeg har ett problem.. hehe det som har sjedd siste tiden da,Ær att jeg har bygget om til manuell.. på min audi s6, det som er da ær att vi har en diskusjon vi kompisene mine, hvor ulyden min kommer fra..det som er att det høres ut som det er utløser lageret, pga att jeg tråkker clutchen halveis inn så er rasle lyden vekk.. eller trykker den i bånn så er lyden vekk..det som er rart da, er att clutchen/ultløserlager er ca 2 uker gammel, gått kansje 1000 km.. så hvorfor skulle det skje så tidli..hmm noen av mine kompiser sier att det er lageret i gear kassen? på hoved akselen? jeg har en cbl kasse fra s4, som ikke har en eneste ulyd i noen av gearene,, men problemet er altså da på tomgang.. rasler å hyler fælt:( rasle lyden går bestandi vekk med å trykke inn pedalen, menst den hylelyden som hørest ut som ett tørt lager,eller som en fugel som jeg da mener d hørest ut som, forsvinner ikke når den først kommer, den hyle lyden kommer ikke bestandi, men når den først kommer så liker den å være dær.. men forsvinner av å till.. når den ær dær har som offtest bilen gått lenge på tomgang.. hva tror dere andre? har cbl kassene problemer med ulyd i lageret på hoved akselen?? eller hva? jeg har bestilt meg ny clutch ijen+ utløser arm og lager og skruen og foringen til armen, eneste som ikke blir nytt nå e svinghjulet,, men det jeg også lurer på er om jeg burde bytte det lageret på gear kassen? jeg bynner å gå tom for ideer,,bynner og angre på att jeg bygde om fra automat, da det ikke var en eneste lyd:/ vart mye tekst hær, men om noen gidder å svare meg så ær jeg taknmelig.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet August 1, 2007 når det er utløserlageret kommer vel lyden som regel når du trykker clutchpedalen inn mener jeg på... og ikke omvendt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet August 1, 2007 Bytta du lager i svinghjulet? Der er det et nålelager som akslingen til gearkassa går inni. Er det likt på automat og manuell? Tenkte at hylelyden kan komme av det lageret. Men alt tyder jo på at raslelyden kommer av utløserlageret. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet August 1, 2007 jah jeg bytta nål lageret også.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet August 1, 2007 jah jeg bytta nål lageret også.. Hmm... Spørs om du må ut med kassa igjen da marius... Kan muligens låne bukk og verksted hos oss om du trenger... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet August 1, 2007 når det er utløserlageret kommer vel lyden som regel når du trykker clutchpedalen inn mener jeg på... og ikke omvendt. Noen som vet 100% sikkert? Jeg troddet der var motsatt.. Firmabilen (Hyundai H1) rasler og klirrer på tomgang, men holder kjeft når jeg trår inn clutchen.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet August 1, 2007 Noen som vet 100% sikkert? Jeg troddet der var motsatt.. Firmabilen (Hyundai H1) rasler og klirrer på tomgang, men holder kjeft når jeg trår inn clutchen.. jah det er da d er cluttch lageret 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet August 1, 2007 utløserlageret går først rundt når du begynner trø inn clutchen .. og da slutta inngående aksel på kassa gå rundt .. så da si d c væl sjøl ka som kan ordne lyd når clutchen er inne og omvendt ,, 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet August 1, 2007 ka du tippa da vidar som e fukka med me da?? trur neppe det er lageret i kassa. men kam veit..? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...