Hvor mye luft skal jeg ha i dekkene mine?

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har 8 x 19" Zito WP 812 felger fra Bilprodukter.no og Toyo dekk på 235/35/19.

Kjører en Passat stasjonsvogn 2006 modell som er senket.

Hvor mye luft skal jeg ha i dekkene for å få mest optimal kjøring og minst mulig slitasje?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

3-3,5bar er fint..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

3-3,5 bar

Er ikke det litt mye i forskjell?

Trodde det var sånt at: jo på din bil skal du ha 3,3 bar?

Når jeg kjøpte dekkene mine så tror jeg at de sa 4 bar i dekkene, men husker ikke og det er derfor jeg spør her. For her er det så mange folk med så god kompetanse at vi får svar på absolut alt : vinke :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kjørte med 3 bar i mine 8x19 Rs6 m/225/35 dekk , på en A4 Avant 2002 modell :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har også 235/35-19 og jeg har 3,5 bar i dekkene. Perfekt med tanke på kjørekomfor og slitasje.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ok, da ser det ut som om 3,5 bar er tingen.

Men stusser enda litt med tanke på at jeg ble fortalt 4 bar av der jeg kjøpte dekka mine. :confused:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjører med 3,5 bar på 235/35-19 og det ser ut til å være passelig med tanke på slitasje

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du ser på dekk sidene så står det MAX trykk. Fyll opp til max trykket og kjør på. Jeg har også 235-35/19" og jeg kjører 50psi

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det ideelle for deg vil være å kjøre 42 psi med tanke på slitasje og komfort. Dette er da 2.9 bar

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.