#1 Skrevet August 17, 2004 Regner med at det er noen som kan forklare meg den store forskjellen på disse, og da tenker jeg ikke på hva de brukes til:D Heller hvorfor man ikke kan lage intercooler av radiatorer, eller kan man? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet August 17, 2004 Er jo mye bedre flow i en intercooler en en radiator og det er grunn nok til å ikke bruke en radiator som intercooler 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet August 17, 2004 Kan man bruke en intercooler som radiator? Får man nok trykk fra vannpumpa til at det skal kjøle godt nok? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet August 17, 2004 Christian: jepp, vet det. Har slått i stykker tankene på en av hver for å se hvordan det så ut og det er mye grøvre ganger i cooleren enn i radiatoren, ihvertfall på sidene. Men, hva med flere radiatorer satt sammen med felles tanker? Kenneth: Var redd for at den der skulle komme:D Grunnen til at jeg spør er at jeg jo har ca. 1800 radiatorer av like og ulike typer på jobb og og ingen intercoolere. Hadde det som jeg tenker på vært mulig hadde en intercooler på den str. jeg har tenkt på kommet på ca. 4K i steden for 13K som jeg har fått pris på. Så derfor! Har forresten sett på noen gamle radiatorer at de har like brede ribber som min orginale intercooler mens de nyere har mye smalere ribber. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet August 17, 2004 13K? Hvis du ser på hjemmesiden til KRB Trading, har de pris på spesiallagd IC til ca 8000. Standard IC ligger på fra 4000 til 7000, tror jeg. avhengig av størrelse. Tipper det er en bedre løsning enn noe hjemmemekk. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet August 17, 2004 Hvorfor blande ting?? InterCooler... kjøle luft Radiator... Kjøle vann Og mens man er i gang, så er det jo greit å ha begge 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet August 19, 2004 Noen leker også med tanken på vannkjølt intercooler, men de er ikke spess effektive før i høyere temperaturer.. Google etter 'Aquamist' så finner du et bedre alternativ.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet August 20, 2004 Høres ut som en Nord norsk folketone sunget av Kari Bræmnes.. Men. Ta kontakt med Tuningstore i Vennesla. De har noe skikkelig grove Coolere til en rimelig penge. Tror rundt ca 4000,- De er laget i Finland.. Ring Tellef på tlf 91 86 6883 Mvh TurboCarl 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...