#1 Skrevet August 1, 2007 Kjøpte meg turbo trykksmåler til dieselen i dag.. Men ikke helt sikker på hvor jeg skal koble den til hen .. Legger ved et bilde med det som fulgte med i pakka. Er forresten en 96 A4 1.9TDi. Takk for svar Mvh, Christian Hogstad 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet August 1, 2007 slangen kobles på trykksiden etter turbo. Ettersom det er dieselbil har det vel egentlig ingenting å bety hvor den blir koblet på, men på bensinbiler må måleren kobles etter gass-spjeldet siden det er der det blir vakum. Regner med at du finner et uttak på innsuget, eller så går det helt sikkert en slange fra innsuget du kan koble deg til ved hjelp at t-stykket som fulgte med måleren. Ledningene kan du koble deg til på tenninga, lys, eller lignende. Målerene trekker minimalt med strøm og vil ikke ha noen betydelig belastning på kursene som er der fra før Håper det hjalp! Hvis noen mener jeg har skrevet noe feil så si ifra! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet August 1, 2007 Ok.. Takk for svaret Kikka såvidt nå, men fant ikke noen slange jeg kunne sette inn t-stykket på, så min teori var da å klippe av ene greia på T-stykket, så jeg da har en slags nippel, så borre et hull i røret som går til innsuget, og tette rundt med f.eks smeltelim eller no. Tror dere dette vil funke? .. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet August 2, 2007 Ok, har montert den osv nå. MEN .. På tomgang osv har jeg ikke noe vacuum, men vet ikke om det er fordi det er diesel eller no. Og ved gasspådrag så går den mye høyere enn den skal først, også detter den ned til normalt. Vet ikke om dette også er normalt men? Gasspådrag i 2. eller 3. gir Gasspådrag i 5. gir Begge filmene blei det gitt full gass hele tida.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet August 3, 2007 Hallao Hoggis.. Fett at du har fått til måleren da^^ Jeg må ta meg en tur til tønsberg en dag, så skal du få se hva ladetrykk er Snakkes: smil : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet August 3, 2007 er ikke vakuum på diesel bil.. synes den faller langt ned i forhold til maks trykk.. mulig det skal være slik, eller at det er noen form for magnet ventil på disse som styrer ladetrykk/wastegate, og kan være dårlig.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet August 3, 2007 Den går opp på 1.4 på det meste i 1. og 2. gir.. i høyere gir går den kanskje til 1.2, før den detter ned til 0.7 og klatrer oppover til 0.8-0,9 .. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet August 4, 2007 Tøft med ladetrykksmåler på diesel da. Men lys var ikke noe interesant det eller ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet August 8, 2007 nå fikk jeg lyst på turbotrykksmåler jeg og;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...