#1 Skrevet August 1, 2007 Som tittel sier. Prøvde med Turtle wax, men ble ikkje heilt fornødd. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet August 1, 2007 Som tittel sier. Prøvde med Turtle wax, men ble ikkje heilt fornødd. prøvd silver chrome? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet August 1, 2007 Ifølge Mythbusters på Discovery funker Cola meget bra... Jan Brede 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet August 2, 2007 Til Chrom kan jeg anbefale å bruke Meguiars NXT Metal Polish, funker bra, har brukt denne en del selv. Denne inneholder ikke veldig mye slipemidler, så skal heller ikke lage riper i chromen, slik man kan se at Autosol kan gjøre. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet August 2, 2007 Hvor lenge lar dere polishen stå på metallet? Og hvordan påfører dere det lettest? Noen triks? Tenker da spesielt på felgene.. Bruker vel ikke pads på felgene? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet August 2, 2007 Bruker de gule påføringspaddene til jobben, man kan også bruke microfiberklut, eller terryklut til dette også, men da blir det fort en litt mer agresiv combo. Jobber polishen skikkelig inn, og tørker av med microfiberklut. Lar man denne tørke kan det fort bli litt mer jobb å ta den av...Pass også på at felgene er avkjølt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet August 2, 2007 Cola, som i Cola som fungerer bedre å få blanke mynter og kobber enn puss du får kjøpt som er beregnet for dette? Kan umulig være bra, er jo syre dilux.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet August 2, 2007 jeg brukte sonax flytende hardvoks på chromefelga jeg hadde! blei skinnende lekkert:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet August 3, 2007 jeg brukte sonax flytende hardvoks på chromefelga jeg hadde! blei skinnende lekkert:) kor fekk du kjøpt det? Og er det håp å få di blanke å fine igjen etter bruk av turtle wax? sunst di blei pitte litt matte. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet August 3, 2007 Autosol! Kan kjøpes på tube eller boks de fleste steder (bensinstasjoner, Biltema o.l.). Funker som gull! Påfør, la tørke, gni vekk med tørr fille. Etterpå kan du gå over med vanlig voks for å "herde". Jeg brukte Autosol på HELE motorsykkelen, og den ble vanvittig blank! Fungerer nærmest som en rubbing (har konsistens som en tykk Jif), så dette er noe man ikke skal bruke på billakk. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet August 3, 2007 Autosol!Kan kjøpes på tube eller boks de fleste steder (bensinstasjoner, Biltema o.l.). Funker som gull! Påfør, la tørke, gni vekk med tørr fille. Etterpå kan du gå over med vanlig voks for å "herde". Jeg brukte Autosol på HELE motorsykkelen, og den ble vanvittig blank! Fungerer nærmest som en rubbing (har konsistens som en tykk Jif), så dette er noe man ikke skal bruke på billakk. Og det er nok SKIKKELIG feil!!!!! Har polert opp det meste med Autosol, og det må være bortimot det beste som finnest. Du som ikke blir blankt og pent med dette, finnest ikke!!! Har nettopp rubbet opp en slitt rød bil som var så godt som hvit i lakken. Etterpå gikk jeg over med Super Resin fra Autoglym. BLE KONGE BRA!!! Eieren trodde ikke sine egne øyne. Bilen såg ut som den var nylakkert. Har også polert opp rustfritt som så ut som chrome etterpå. Så dette er som sagt UTROLIG bra... Bruk Autosol. Kanonbra!!!! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet August 3, 2007 Kort og greit skal du ha det beste på markede anbefaler jeg en harley butikk, de kan chrom og har lette å finne løsning uten pussgarn... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet August 3, 2007 Og det er nok SKIKKELIG feil!!!!! Det var da voldsomt. Det jeg skulle fram til var at man helst ikke skal bruke Autosol som vanlig rubber. Beklager OT. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet August 3, 2007 Sorry. Ikke meningen å virke sint, men har brukt dette mye, og er godt egnet som rubbing. Men bare hvis lakken er skikkelig slitt. Da blir det feil å skrive at den ikke skal brukes som rubbing. Det er jo nettopp det den er god som. Kan brukes på alt...... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet August 3, 2007 men bør eg ha på voks etter autosol? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet August 4, 2007 men bør eg ha på voks etter autosol? ..Ja. -Det blir bra. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet August 4, 2007 men bør eg ha på voks etter autosol? Jepp. Det blir knallbra:-) Legg noen gode lag med voks så blir bilen skinnende og fin:-) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...