5'er ABY/AAN/3B motor i A4 B5?

Anbefalte innlegg

Noen som har info om dette er gjort? Bilder etc?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som har info om dette er gjort? Bilder etc?

 

har hørt at det går en a4 b5 sedan med adu motor i bergensområdet. men har ikke sett den

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal vel i og for seg ikke være noe problem å få til å passe. Men lurer på om ikke denne kommer til å bli tung i fronten og fryktelig understyrt...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal vel i og for seg ikke være noe problem å få til å passe. Men lurer på om ikke denne kommer til å bli tung i fronten og fryktelig understyrt...

 

Ja kan bli litt framtung med den motoren,hadde vært morro og sett i virkeligheten. Sikkert en tysker eller gal mann fra svenske skoger som har utført dette.

 

Anders: Regner med at dette er en quattro?:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

tung? hvor mye veier disse femmer'ne ift 2,7biturbo?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

3B 5er`n er jo lett..... støtt og stadig bærer jeg og en kompis min nyinnkjøpte 3B rundt på en palle i garasjen :D

 

Må jo få inn bilen etter litt shining på motoren :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

tung? hvor mye veier disse femmer'ne ift 2,7biturbo?

 

Tror neppe at 2.2'en er tyngre en 2.7'en. Tenkte litt ift til 1.8T egentlig,men så hadde jeg glemt 2.7 : flau : og da er det vel plass.

 

Bård Even: Jeg tviler ikke ett sekund..:P Ikke gravemaskina du brukte altså?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror neppe at 2.2'en er tyngre en 2.7'en. Tenkte litt ift til 1.8T egentlig,men så hadde jeg glemt 2.7 : flau : og da er det vel plass.

 

Bård Even: Jeg tviler ikke ett sekund..:P Ikke gravemaskina du brukte altså?

 

5er`n er jo litt lenger da.... men det finnes vel alltis plass..:)

 

BT: Hehe.... Brukte ikke maskina nei..:) Er jo ikke SÅ tung.... ikke så fryktelige avstander vi bærer heller da, 6-7m holder for å si det sånn :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror neppe at 2.2'en er tyngre en 2.7'en. Tenkte litt ift til 1.8T egentlig,men så hadde jeg glemt 2.7 : flau : og da er det vel plass.

 

Er vel lengden på 5'eren kontra 3 og 4 sylinderrader på 2.7T og 1.8T som blir problemet. Men som noen sier: det meste er mulig for den som vil.

 

Syns nesten det er litt rart hvis INGEN har gjort dette.

 

Edit: Bård kom meg i forkjøpet angående plass der...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Grunnen til at femmeren ikke ble med i A4 var vel lengden på motoren, den kommer for langt frem slik at panseret blir for lavt mener jeg å lest med noen som prøvde dette. men går jo an å senke maskinen da;)

 

Idiotiske ingeniører som laget A4'en først uten å sjekke at 5'meren passet oppi, dah! hehe...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som vet hvor tung en 5er er sånn ca?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

For den som virkelig vil ha 5'er i B5 så finnes det alltid en løsning.

En mulighet er å ta girkassen fra en ny A5. Disse har diffen lengre fram i kassen slik at motor og kasse kan flyttes bakover. Ikke billig, men mulig :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikke faktisk målt mht. lengde fra firern til femmeren, men tanken om RS2 maskin i a4 en er absolutt tilstede. Problemene vil i første omgang være panseret som nevnt og frontseksjon, radiator, plassering av ic osv. tror nok det krever MASSIV massering av frontseksjon, fanger og panser for å få plass, men hadde en hatt penger nok..........Drømme!!! :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som har prøvd ut dette? Er det tilfelle at 5'eren kommer for høyt oppe i front? Vet jeg har sett en A4 B5 for salg med 2.2motor i for 1-2 år siden.

Å få noe sånt godkjent ombygd er vell plent umulig, eller?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gir vel mer mening med en 058/06A på 2 liter i B5 vel?

 

Roger - evt andre av våre trønderske kjente - er jo en eldre herremann med god husk som kanskje klarer å grave frem sammenlikningen Morten Bondø postet her inne mellom sin motor og en 2.2T.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Et par stk på S2-forumet som faktisk har gjort dette.

Vet ikke om man må være medlem for å lese det eller ikke.

 

http://www.s2forum.com/forum/showthread.php?t=58914

 

2012-03-25091427.jpg

 

Det er som nevnt ikke tyngden som er hovedproblemet, men lengden. Audi satte inn R4 og V6 da de mer kompakt, i tillegg at du får vekten lenger inn i karrosseriet (og muliggjør større frihet ved design av front/panser).

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Går vel en sølvfarga stasjonsvogn i klubben med 2.2T?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det begynner å bli en god del av disse nå :) lå en på finn i fjor så er det Truls Dahlen sin banebil + karen med oransj S4 C4 bygger og Aslan Eshanov som har dyttet en ned i RS4 B5.

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alt går! 😆

Har satt inn 2.5 20vT i RS4'n min 😆1cf48474cf35b5b444e3453b15fc9f29.jpg

5a6764c5b18326367b64afb6253c238a.jpg

916d4fbb0c0955f13f134ea2a29b3a45.jpg

 

 

Sent fra min SM-G900F via Tapatalk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som vet om noen som selger motorfester for 5er i a4 kaross :)?

Evt om noen vet om rullende chassi/oppgitt 5er prosjekt i a4 :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.