#1 Skrevet August 2, 2007 Noen som har info om dette er gjort? Bilder etc? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet August 2, 2007 Noen som har info om dette er gjort? Bilder etc? har hørt at det går en a4 b5 sedan med adu motor i bergensområdet. men har ikke sett den 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet August 2, 2007 Skal vel i og for seg ikke være noe problem å få til å passe. Men lurer på om ikke denne kommer til å bli tung i fronten og fryktelig understyrt... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet August 2, 2007 Skal vel i og for seg ikke være noe problem å få til å passe. Men lurer på om ikke denne kommer til å bli tung i fronten og fryktelig understyrt... Ja kan bli litt framtung med den motoren,hadde vært morro og sett i virkeligheten. Sikkert en tysker eller gal mann fra svenske skoger som har utført dette. Anders: Regner med at dette er en quattro? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet August 2, 2007 tung? hvor mye veier disse femmer'ne ift 2,7biturbo? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet August 2, 2007 3B 5er`n er jo lett..... støtt og stadig bærer jeg og en kompis min nyinnkjøpte 3B rundt på en palle i garasjen Må jo få inn bilen etter litt shining på motoren 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet August 2, 2007 tung? hvor mye veier disse femmer'ne ift 2,7biturbo? Tror neppe at 2.2'en er tyngre en 2.7'en. Tenkte litt ift til 1.8T egentlig,men så hadde jeg glemt 2.7 og da er det vel plass. Bård Even: Jeg tviler ikke ett sekund.. Ikke gravemaskina du brukte altså? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet August 2, 2007 Tror neppe at 2.2'en er tyngre en 2.7'en. Tenkte litt ift til 1.8T egentlig,men så hadde jeg glemt 2.7 og da er det vel plass. Bård Even: Jeg tviler ikke ett sekund.. Ikke gravemaskina du brukte altså? 5er`n er jo litt lenger da.... men det finnes vel alltis plass.. BT: Hehe.... Brukte ikke maskina nei.. Er jo ikke SÅ tung.... ikke så fryktelige avstander vi bærer heller da, 6-7m holder for å si det sånn 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet August 2, 2007 Tror neppe at 2.2'en er tyngre en 2.7'en. Tenkte litt ift til 1.8T egentlig,men så hadde jeg glemt 2.7 og da er det vel plass. Er vel lengden på 5'eren kontra 3 og 4 sylinderrader på 2.7T og 1.8T som blir problemet. Men som noen sier: det meste er mulig for den som vil. Syns nesten det er litt rart hvis INGEN har gjort dette. Edit: Bård kom meg i forkjøpet angående plass der... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet August 2, 2007 Grunnen til at femmeren ikke ble med i A4 var vel lengden på motoren, den kommer for langt frem slik at panseret blir for lavt mener jeg å lest med noen som prøvde dette. men går jo an å senke maskinen da;) Idiotiske ingeniører som laget A4'en først uten å sjekke at 5'meren passet oppi, dah! hehe... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet August 2, 2007 Noen som vet hvor tung en 5er er sånn ca? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet August 2, 2007 For den som virkelig vil ha 5'er i B5 så finnes det alltid en løsning. En mulighet er å ta girkassen fra en ny A5. Disse har diffen lengre fram i kassen slik at motor og kasse kan flyttes bakover. Ikke billig, men mulig 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet August 3, 2007 Har ikke faktisk målt mht. lengde fra firern til femmeren, men tanken om RS2 maskin i a4 en er absolutt tilstede. Problemene vil i første omgang være panseret som nevnt og frontseksjon, radiator, plassering av ic osv. tror nok det krever MASSIV massering av frontseksjon, fanger og panser for å få plass, men hadde en hatt penger nok..........Drømme!!! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Mai 14, 2016 Noen som har prøvd ut dette? Er det tilfelle at 5'eren kommer for høyt oppe i front? Vet jeg har sett en A4 B5 for salg med 2.2motor i for 1-2 år siden. Å få noe sånt godkjent ombygd er vell plent umulig, eller? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Mai 14, 2016 Gir vel mer mening med en 058/06A på 2 liter i B5 vel? Roger - evt andre av våre trønderske kjente - er jo en eldre herremann med god husk som kanskje klarer å grave frem sammenlikningen Morten Bondø postet her inne mellom sin motor og en 2.2T. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Mai 14, 2016 Et par stk på S2-forumet som faktisk har gjort dette. Vet ikke om man må være medlem for å lese det eller ikke. http://www.s2forum.com/forum/showthread.php?t=58914 Det er som nevnt ikke tyngden som er hovedproblemet, men lengden. Audi satte inn R4 og V6 da de mer kompakt, i tillegg at du får vekten lenger inn i karrosseriet (og muliggjør større frihet ved design av front/panser). 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Mai 14, 2016 Går vel en sølvfarga stasjonsvogn i klubben med 2.2T? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Mai 14, 2016 Det begynner å bli en god del av disse nå lå en på finn i fjor så er det Truls Dahlen sin banebil + karen med oransj S4 C4 bygger og Aslan Eshanov som har dyttet en ned i RS4 B5. Sent from my iPhone using Tapatalk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Mai 14, 2016 Alm sin 8 år gamle prosjekttråd ligger jo her http://forum.vacn.no/showthread.php?109218-Audi-A4-2-5-20vt-quattro-banebil-AW-Racing-audi-80 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Mai 17, 2016 Alt går! 😆 Har satt inn 2.5 20vT i RS4'n min 😆 Sent fra min SM-G900F via Tapatalk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet Mai 29, 2017 Noen som vet om noen som selger motorfester for 5er i a4 kaross ? Evt om noen vet om rullende chassi/oppgitt 5er prosjekt i a4 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...