#1 Skrevet August 2, 2007 Er det noen som har noen gode tips om hvordan man bør behandle og vedlikeholde felger? Autoglym har visstnok ikke noe til bruk på felger.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet August 2, 2007 autoglym har vel en spray som er beregnet for dette, testa den i fjord, ikke fornøyd.. har bestillt en egen wax for felger fra usa, beregnet på alu\krom felger.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet August 2, 2007 Kan du ikke bruke vanlig pollish da ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet August 2, 2007 vanlig polering fungerer greit den, men om du har felger med mye krinkel kroker så er voks noe dritt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet August 2, 2007 Turtle har en felgvoks som jeg har brukt endel med hell. Merklig nok lukter den nesten likt som Autoglym Extra Gloss Protection da...så aner meg at den også kan være en fin voks å legge på, uten nødvendigvis å legge på vanlig polish først. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet August 2, 2007 Autoglym Extra Gloss Protection. Kun en dråpe på en polerduk, gå over. La tørke og dra skikkelig av med en tørr polerduk. Legger IKKE igjen noe sjenerende matt hinne og krommen holder seg lenger og felgene blir lettere å rengjøre. I repreat; Autoglym Extra Gloss Protection is the answer to your dreams 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet August 2, 2007 Hva med en lakkforsegling da? ditec, perma shine, o.l. Det burde vel funke bra? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet August 2, 2007 Hva med en lakkforsegling da? ditec, perma shine, o.l.Det burde vel funke bra? Autoglym Extra Gloss er en type lakkforsegling. Mulig andre typer fungerer også. Bare vær obs på at den ikke skal inneholde noe silikon. Blir matt hinne av slikt... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet August 2, 2007 Eneste jeg har litt problemer med i forhold til å legge på lakk-konservering på felg må jo være temp? Varmt bremsestøv + nav som får litt temp ved semi-aktiv kjøring utvikler varme, slikt er jo ikke vanlig wax\sealant beregnet for.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet August 2, 2007 Eneste jeg har litt problemer med i forhold til å legge på lakk-konservering på felg må jo være temp? Varmt bremsestøv + nav som får litt temp ved semi-aktiv kjøring utvikler varme, slikt er jo ikke vanlig wax\sealant beregnet for.. Tviler på at en felg som blir "luftet" hele tiden blir så veldig mye varmere enn en sort lakk som står i sola. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet November 13, 2007 Autoglym Extra Gloss Protection. Kun en dråpe på en polerduk, gå over. La tørke og dra skikkelig av med en tørr polerduk. Legger IKKE igjen noe sjenerende matt hinne og krommen holder seg lenger og felgene blir lettere å rengjøre. I repreat; Autoglym Extra Gloss Protection is the answer to your dreams fungerer denne bare for å bevare krommen? eller kan jeg fikse matt krom med den ogdå? eventuelt hva fungeer best for å polere matt krom med?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet November 13, 2007 fungerer denne bare for å bevare krommen? eller kan jeg fikse matt krom med den ogdå? eventuelt hva fungeer best for å polere matt krom med?? Matt krom... Så lenge det ikke er klarlakk over hadde jeg gått på med Autosol krompolish først. Da krommen begynner å bli meget blank men du kan fortsatt se sirkler etter polleringen (resultat av at autosol er litt grov) går du på med AutoGlym krompolish. Denne er litt finere enn autosolen, men ikke like effektiv. Etterpå legger du på et lag Autoglym Gloss Protection for å beskytte felgen. Har gjort dette med en del felgsett nå og det fungerer veldig bra. Er det noen som vet om en 3i1 sak så si i fra 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet November 14, 2007 Hva gjorde jeg: - vask med shampoo, MG - ordentlig avfetting, en MG spray - vask med shampoo, MG - tørket innv og utv - voksforseglet MG 21 sealent - tørket av voksen etter 12timer Testet dette på pappas nye 20" (et løft på denne bilen) Det ble gjort i våres og har aldri vært borti enklere felger å vaske! Her etter gjør jeg slik på alle mine Min anbefaling 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Desember 13, 2007 har felger med ekte polert kant. uten noe form for lakk eller noe... jævla mye jobb å holde rene. bruker bare autosol på dem jeg. blir like blanke som dom var da jeg kjøpte dom. må bruke stålull hvis jeg venter for lenge med å ta det. må bruke autosol hver gang jeg vasker hvis ikke blir det ille. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Desember 14, 2007 har felger med ekte polert kant. uten noe form for lakk eller noe... jævla mye jobb å holde rene. bruker bare autosol på dem jeg. blir like blanke som dom var da jeg kjøpte dom. må bruke stålull hvis jeg venter for lenge med å ta det. må bruke autosol hver gang jeg vasker hvis ikke blir det ille. Med fare for å gjenta meg selv Bare å slenge på litt lakkforsegler etter du har jobba med autosolen. Autoglym Extra Glass Protection. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Desember 16, 2007 Med fare for å gjenta meg selv Bare å slenge på litt lakkforsegler etter du har jobba med autosolen. Autoglym Extra Glass Protection. Hjelper det på? blir jo så fort stygge igjen. hvertfall når en kjører litt på grusvei ol. skal prøve det takk for tipset 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Mars 30, 2008 Matt krom... Så lenge det ikke er klarlakk over hadde jeg gått på med Autosol krompolish først. Da krommen begynner å bli meget blank men du kan fortsatt se sirkler etter polleringen (resultat av at autosol er litt grov) går du på med AutoGlym krompolish. Denne er litt finere enn autosolen, men ikke like effektiv. Etterpå legger du på et lag Autoglym Gloss Protection for å beskytte felgen. Har gjort dette med en del felgsett nå og det fungerer veldig bra. Er det noen som vet om en 3i1 sak så si i fra høytid for slikt, så jeg tar opp igjen tråden med å spørre om et gunstig sted å skaffe seg dette som ovenfor er nevnt? helst på nett. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Mars 30, 2008 har bestillt en egen wax for felger fra usa, beregnet på alu\krom felger.. Hva heter den wax`n? Fornøyd? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Mars 30, 2008 Hva heter den wax`n?Fornøyd? Swisswax Autobanh DP Wheel Glaze Poorboys Wheel Wax Jeg kan hvertfall anbefale de to øverste på det varmeste! Gjør felgvask til en lek! Og felgene blir blankere. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Mars 30, 2008 Swisswax AutobanhDP Wheel Glaze Poorboys Wheel Wax Jeg kan hvertfall anbefale de to øverste på det varmeste! Gjør felgvask til en lek! Og felgene blir blankere. Takker så mye: rock : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet Mars 31, 2008 autoglym har vel en spray som er beregnet for dette, testa den i fjord, ikke fornøyd.. har bestillt en egen wax for felger fra usa, beregnet på alu\krom felger.. Hvis det er den jeg har kjøpt av deg så vil jeg si at jeg er meget fornøyd! Gir fin glans og.. ja.. lukt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet Mars 31, 2008 Kjørte to lag med Meguiar´s #21 i fjor, fungerte bra. Men det er nok bedre å bruke en voks som er beregnet for felger, mtp. temperatur og generelt uhøvelige tilstander. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#23 Skrevet April 12, 2008 Hvor skaffer dere autosol? bensinstasjoner? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#24 Skrevet April 12, 2008 Hvor skaffer dere autosol? bensinstasjoner?Autosol har de på bensinstasjoner ja. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#25 Skrevet April 15, 2008 Autoglym: 'Intensive tar remover' der det er rester fra i fjor, Polerer + extra gloss protection. (Men har ikke polert chromefelger på over 20 år..) Er en drittjobb med 14 eiker, skruer og kriker og kroker, men i solveggen og med konemor som støttespiller og litt å drikke & bite i, er det bare en del av kosen! Må si at bremsestøv og skitt fester seg veldig dårlig med denne behandlingen! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...