#1 Skrevet August 2, 2007 Må blokka alltid planes ved topp pakningsskifte?? Christian 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet August 2, 2007 er vel først og fremst toppen som er av aluminium som må planes. blokka er som regel av jern. eller hva jeg skal kalle det, vrir seg ikke under varme utvikling aluminium tåler ikke like mye varme. Men anlegsflata på blokka må jo være ren og slik før ny toppakning monteres. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet August 2, 2007 Må toppen alltid planes da? kan jeg måle dette selv? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet August 2, 2007 bare om den er skjev, ugjevn.. dette kan måles. Om du har riktig måleutstyr kan vel dette måles selv, men om du får 100% riktige mål vet jeg ikke. men en "stållinja" kan vel brukes.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet August 2, 2007 Legg en RETT linjal (feks biltemas vater av aluminium med frest sideflate) på toppens pakningsflate. Sjekk hvilken tykkelse av bladsøker du får mellom på midten (som regel den veien den er skjev). Max skjevhet angis i verkstedlitteraturen, har ikke dette i hodet. Lurer på om det er tillatt med inntil 0,2 mm på R5 2,5 tdi. Mål både med linjalen på midten og på kryss og tvers. I mange tilfeller kan det være smart å plane blokka også, for å få en planere flate enn det som er pga korrosjon. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...