Bilpleie for dummies - Bilforumet.

Anbefalte innlegg

Bra tråd det der! Truhaa har litt peiling. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flott gjennomgang, tror denne er hjelpsom for mange!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

"Det er samme fremgangsmåten mht alle sealere (siste du legger på) Er Sealeren helt uten rens kan du gjerne legge på flere lag, men noe mer en 2 er ofte uten mening, samt at hvert lag av sealer (step 3) skal herde i minimum 12 timer, anbefalt er 24 timer før du vasker eller legger på neste lag."

 

Forstår jeg det riktig, skal voksen stå på i 12 til 24 timer før den fjernes for så å legge på ett nytt som også skal stå på i 12 til 24 timer før den fjernes?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jepp. Kreves en hel del herding når du skal ha flere lag voks.

Meeen.. Vet ikke om jeg ville si at det nødvendigvis tar så lang tid, selv om det er anbefalt..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Les instruksjonen på flaska..

Jeg fikk beskjed om at Meguiars #21 skulle herde så lenge som mulig.. 10-15 min står det på flaska..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Akkurat hva jeg trengte :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

#21 trenger mer enn 15 min i norsk klima..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

"Det er samme fremgangsmåten mht alle sealere (siste du legger på) Er Sealeren helt uten rens kan du gjerne legge på flere lag, men noe mer en 2 er ofte uten mening, samt at hvert lag av sealer (step 3) skal herde i minimum 12 timer, anbefalt er 24 timer før du vasker eller legger på neste lag."

 

Forstår jeg det riktig, skal voksen stå på i 12 til 24 timer før den fjernes for så å legge på ett nytt som også skal stå på i 12 til 24 timer før den fjernes?

 

 

Det han mener her, er at du skal la den "herde" i 12-24 timer etter at du har tatt av lakkforseglingen, før du legger på et nytt lag! Ikke la den ligge på i 12-24 timer ;) Megs #21 er en veldig bra lakkforsegling. Smør den på, og la den stå ca 1 time.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.