klirre/bankelyd fra motoren 1,9 TDI

Anbefalte innlegg

hei!

kjørte hjem fra jobb i sted, tok noen forbikjøringen og når jeg passerer 3000 omdr så syns jeg at det var litt rar lyd i bilen pluss den gikk ikke så bra som den pleier!

kom hjem og parkerte, åpnet døren og ruste den opp i litt over 3000 omdr, da hører jeg at det kommer en litt høy klirre/banke lyd, minner litt om et deksel som vibrerer, men kunne ikke finne noen, er ingen lyd under 3000 omdr, lurer på om eg kan fortsette å kjøre me dette? kan være det kommer fra motor/kammer, er ikke sikkert.noen som har hatt lignende lyd på sin 1,9 tdi 115 hk? er en passat 2000 modell...

håper på raskt svar!!!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ingen som vet noenting?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vanskelig og si, dra til et motor verksted og få dem til å c på det. Koster ikke noe bare for å la dem høre på det.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vanskelig og si, dra til et motor verksted og få dem til å c på det. Koster ikke noe bare for å la dem høre på det.

ja, skal det, tenkte bare vist det var noen som hadde vært borti noe lignende!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da jeg så etter ny bil nå for litt siden, så fant jeg en del interessante passater med 115hk Pd motoren, men fikk høre fra flere hold at disse motorene hadde problemer med råder/stempel og ofte havarerte.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan det være innmaten i katalysatoren som har kokset, løsnet og ligger å skrangler? Noen ganger hender det en slik koksklump legger seg i utgangen av katalysatoren og sperrer eksosen helt eller delvis. Da vil bilen gå dårlig.

Ellers er toppakningen svak på 115 TDI PD, men kan ikke skjønne at den lager noe lyd.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

kjølevæsken er hvertfall rød og fin;)

kan være det ja, det hadde vært veldig fint;) men skal få et vw verksted til å høre på lyden til uken, men den tikker hvertfall litt mere enn den har gjort før,. men kan være det forsvinner ved oljeskift(håpe):D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

liten oppdatering!

bankelyden er nå i bilen hele tiden, i tilegg til tikkingen, bankelyden "kommer" fra luftfilteret, tror det blir bankelyd pga det kommer luft tilbake til luftfilteret, altså den suger men noe luft kommer i retur også, så antar at det må være en ventil som er brent? noen me litt mere peiling på motorer som kan kommentere dette?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

nei det er svinghjulet..... det er jeg nesten sikker på...hadde det samme på min... byttet svinghjul og klutch og nå er den som ny.......

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvordan får man banke og tikkelyd på tomgang og vibrering (vibrering skjønner eg) ved gasspådrag vist svinghjulet er fucket?

hva som egentlig er galt me svinghjulet siden dette skjer?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

kommer av vibreringene fikk e beskjed om... og det er en svakhet på motorene våres... hadde hatt flere tilfeller av dette på vw forhandeleren i arendal. fikk dekket 70% på garantien på min 04 mod..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

kommer av vibreringene fikk e beskjed om... og det er en svakhet på motorene våres... hadde hatt flere tilfeller av dette på vw forhandeleren i arendal. fikk dekket 70% på garantien på min 04 mod..

hmm.. og det er akkruatt slik jeg beskrev det? vet du om du hørte bankelyden fra luftfilteret på en måte?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=92926

les litt der, slik var det på min... er det sånn på din og?

tja.. vet ikke om jeg kjenner meg helt igjen.. du sier bare at den går stykt... min tikker, og kommer bankelyd fra luftfilterboksen høres det ut som. men bankelyden kommer jo seff ikke fra den da men.. lpuss at den vibrerer kraftigt vist eg gir mere en halv gass, hva av disse tingene kjenner du eg igjen me?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

da jeg kjørte til verkstedet den siste gangen tikket min også... vibreringene var slik du beskrev,og bankelyden hørtes som kom fra selve motoren en plass... er du sikkerpå at bankelyden kommer fra luftfilteret??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

for å si det sånn, vist eg tar av trakten som er før luften kommer inn til filteret og holder hånda mi over nestne hele innsuget så blir bankelyden mye mindre..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hmm..... reis t ett vw verksted... di brukte ca 2min å finne feilen på min. di bare lyttet på motoren....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hmm..

2 spørmål te;)

sa de noe om at det var farligt å kjøre me dette? har vært i kontakt me vw verksted, men motormannen deiras var på ferie..

kan en vw mekaikker være så snill å forklare meg hvordan det kan komme banke og tikkelyder(spessielt tikkelyder) fra motoren når svinghjulet er deffekt? eg klarer ikke å skjønne det, ikke en gang om eg legger godviljen te:P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

fikk beskjed om at det ikke var bra å kjøre med pga di ekstra belastningene på motoren...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

er det noen vw mekanikkere her inne som kan være så snill å se pittelitt i tråden min?? pliiiiis!!!!!!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.