#1 Skrevet August 3, 2007 Hei Skal bytte motor og har noen spørsmål vedr dette. Skal bytte fra 2.6 (ABC) til 2.8 (AAH) i en Audi 100 92/93 mod. 1. Kan man bruke org ledningsnett og bare bytte ut styreenhet eller må man bytte begge deler ? 2. Ved kun bytte av innsug fra 2.6 til 2.8(som er eneste forskjell på disse) og beholde org ledningsnett, vil man da tape effekt i den nye motoren (med tanke på "feil styreenhet") ? 3. Er det noen forskjeller i kløtsjene på disse ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet August 5, 2007 Hei! 2,6 og 2,8 har ikke lik motorstyring. så vidt jeg husker har 2,6 LMM og 2,8 har ikke. Regner med du skjønner hvor jeg vil. ABC og AAH har 240mm clutch begge 2 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet August 5, 2007 Kan se ut som 2.8 har lmm og ikke 2.6 etter hva jeg blir fortalt. 2.8 har variabelt innsug som 2.6 motorstyringen ikke har styring for. Da er det kun et spørsmål igjen, vil 2.8 gå som den skal med ledningsnett og motorstyring fra 2.6 etter bytte av innsug fra 2.8 > 2.6 ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet August 12, 2007 Da er jobben påbegynt og første problem har dukket opp. Hvordan får jeg av den ytterste ringen på bildet mon tro ? Tenker på den som ser litt bronsjefarvet ut i mitten Det har sittet en automat på denne fra før og mitt gamle svinghjul (manuel)passer ikke på. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Januar 21, 2008 noen fremgang her? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Januar 22, 2008 Yes, its all done Noe spesielt du lurer på ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet November 29, 2008 Ja, vi lurer på: - hva som er forskjellene på 2,6 og 2,8 - hvilke deler du måtte bytte ut for å få 2,8 til å fungere i 2,6 bil - om den ble noe sprekere - hvordan det er med kjente feil/styrke/holdbarhet på 2,6 kontra 2,8 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet November 29, 2008 -Samme blokk og topper, 2.8 har større slaglengde ellers like. 2.8 har variabelt innsug og har LMM, noe 2.6 ikke har. -Anbefaler å bytte ledningsnett/motorstyring, bytte luftfilter boks til en med LMM, er noe mere vaakumslanger med styringer på 2.8 kontra 2.6. -Fikk aldri testet 2.6 som var org da denne hadde 0 oljetrykk ved kjøp av bil. Dog kjørte jeg med motorstyring/ledningsnett/innsug fra 2.6 på en 2.8 en periode før jeg byttet dette til det som tilhørte 2.8. Det var merkbar forskjell, med alt tilhørende 2.8 på plass ble den mye sprekere. -Både 2.6 og 2.8 er holdbare og har akkurat de samme problemene da de i utgangspunktet er helt like. -Mulig jeg har glemt noe.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Oktober 18, 2011 hvordan fjernet du den "bronse" fargete ringen på veiva? skal hive meg på samme jobben selv snart. (automat->manuell) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Oktober 19, 2011 Kan vel gjenge opp senteret og skru den ut med en bolt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...