Anbefalte innlegg

Håper klubben allerede har bestilt våler og rudskogen for 2 helger neste år sånn at vi slipper at det blir slik som år? :rolleyes:

 

Eller fo min del hadde 2 treff på våler vært mye mer midt i blinken.. Rudskogen begynner å bli gammal og slitt og den sliter maksimalt på hele bilen :(

 

:D

 

Jan Nielsen

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Støtter tanken å bestille nå ja!

 

Hører dere i styret?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Banebestilling for treff 2005.

Det er sendt et ønske om treff på Våler i pinsen 2005, dvs 14.-15.5.05. Dersom helga er opptatt har vi øsnker om en annen helg i mai eller juni.

Hadeland lokallag med samarbeid med Kjøsa lokallag (?) har et ønske om et helgetreff på Våler. Dette må nødvendigvis skje en annen helg enn hovedtreffet.

Svar på dette får vi ikke før i begynnelsen av november fordi det er først da helge-arr. blir fordelt på søkerne på Våler-banen.

 

Østfold/Follo-lokallag forsøker å få til noe på Rudskogen en lørdag med sosial samling lørdag kveld og utstilling søndag f eks på Kongsten-området i Fredrikstad. Dette bør vel kunne skje i august, f eks 13.-14.8.2005.

 

Problemet er at våre ønsker er relativt lavt prioritert i forhold til terminfrstede motorsport-arrangementer i regi av diverse motorsport-forbund. I tillegg er det sannsynlig at Gatebil har høyere prioritet enn oss på grunn av forventede inntekter for baneanleggene. (Antall besøkende og bill.inntekter).

 

Det er jo ellers åpent for alle lokallag å planlegge, legge frem et budsjett osv for aktiviteter i sitt nærområde til glede for fortrinnsvis sine medlemmer og besøkende medlemmer.

 

Etter min mening bør utstillingskonkurranser være åpne for også ikke-medlemmer eventuelt mot et lite ekstra gebyr. Det skal jo lønne seg å være medlem. På denne måten støtter vi opp under medlemsskapene og viser også andre hva klubben holder på med.

 

Hilsen

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Baard Christiansen

Kanskje lokallaget i Østfold kunne arrangere noe sammen folkevognklubben der nede. De har jo VW-internationals på Kongsten.

 

http://www.folkevognklubben.no

 

Og kanskje Follo samarbeide nærmere med Oslo VW-klubb, i forbindelse med ikke bare ett, men kanskje to treff på holmenkollen eller lignede steder... : ja :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei Treff-fans !

Det er vel mer naturlig for "Classic Car"-gjengen å samarbeide med Oslo-klubben, vel. Dette er jo et treff som ikke krever banemuligheter, men mer et hyggelig "sted å være".

 

Ellers synes nok jeg (personlig) at det skjer veldig lite på denne type treff. Det sosiale må i så fall styrkes med noe felles på kveldstid, grilling, underholdning osv.

 

Hilsen

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kongsten festning er jo veldig bra, hadde vært en tanke for Classic car gruppa ja. Kansje man også kunne ha invitert klubber i sverige og danmark også, eller? Ligger jo såpass nære grensa, så det ville nok ha kommet noen derfra også

Veit om andre klubber som har gjordt dette med sukkses.

Hvordan høres dette ut? Kansje et samarbeid med noen andre klubber (Luftkjølte). tror dette er en tanke å jobbe med ja.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av John Kopperud

Hei Treff-fans !

Det er vel mer naturlig for "Classic Car"-gjengen å samarbeide med Oslo-klubben, vel. Dette er jo et treff som ikke krever banemuligheter, men mer et hyggelig "sted å være".

 

Kan jo også invitere dem til banetreffene og kjøre 201m f.eks

 

Ellers synes nok jeg (personlig) at det skjer veldig lite på denne type treff. Det sosiale må i så fall styrkes med noe felles på kveldstid, grilling, underholdning osv.

 

Eller et rebusløp......

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Baard Christiansen
Opprinnelig postet av John Kopperud

Hei Treff-fans !

Det er vel mer naturlig for "Classic Car"-gjengen å samarbeide med Oslo-klubben, vel. Dette er jo et treff som ikke krever banemuligheter, men mer et hyggelig "sted å være".

 

Kan jo også invitere dem til banetreffene og kjøre 201m f.eks

 

Ellers synes nok jeg (personlig) at det skjer veldig lite på denne type treff. Det sosiale må i så fall styrkes med noe felles på kveldstid, grilling, underholdning osv.

 

Eller et rebusløp......

 

Ja hvorfor ikke. Starte dagen med et rebusløp på Lørdag, for deretter å samles til grilling og den slags. Så tar vi utstilling av biler Søndag f.eks.

Det er mange muligheter, men det må være noen som tar tak i dette. Jeg noterer meg forslag jeg, men trenger hjelp vis noe slik skal kunne gjennomføres. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Kjell-Arne Torhov

Ja hvorfor ikke. Starte dagen med et rebusløp på Lørdag, for deretter å samles til grilling og den slags. Så tar vi utstilling av biler Søndag f.eks.

Det er mange muligheter, men det må være noen som tar tak i dette. Jeg noterer meg forslag jeg, men trenger hjelp vis noe slik skal kunne gjennomføres. :)

 

Har du arrangert noe slikt før?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva med rebusløp/pokerrun. Det er jo veldig populært i visse mc-miljø, og veldig gøy:D

 

Kom plutselig på da jeg hadde postet innlegget at det er jo ikke sikkert alle vet hva pokerrun er for noe.

Det er rett og slett sånn at man betaler en symbolsk sum for å være med, en 50 lapp eller noe sånt, så kjører man et vanlig rebusløp men på 5 av "postene" trekker man et kort fra en vanlig kortstokk. Når så alle er kommet inn og kveldskosen starter legger førerne fram hver sin pokerhånd, den med den beste hånda vinner potten, som er den samlede startavgiften.

Enkelt, greit og gratis morro:D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Håkon Sandberg

Har du arrangert noe slikt før?

 

Nei, men tror det er mye å gjøre. Derfor trengs det folk til å hjelpe til. Derfor hadde det vært fint med hjelp fra folk som har gjordt det. :) Deg f.eks;)!!!!

Jeg bare samler ideer jeg, og leker litt med tanken. :)

Tror dette kunne ha vært no for Classic car gruppa, eller hva???

Var litt dumt skrevet, det jeg mener er at jeg stiller for å bidra på no sånt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av John Kopperud

Banebestilling for treff 2005.

Det er sendt et ønske om treff på Våler i pinsen 2005, dvs 14.-15.5.05. Dersom helga er opptatt har vi øsnker om en annen helg i mai eller juni.

Hadeland lokallag med samarbeid med Kjøsa lokallag (?) har et ønske om et helgetreff på Våler. Dette må nødvendigvis skje en annen helg enn hovedtreffet.

Svar på dette får vi ikke før i begynnelsen av november fordi det er først da helge-arr. blir fordelt på søkerne på Våler-banen.

 

Østfold/Follo-lokallag forsøker å få til noe på Rudskogen en lørdag med sosial samling lørdag kveld og utstilling søndag f eks på Kongsten-området i Fredrikstad. Dette bør vel kunne skje i august, f eks 13.-14.8.2005.

 

Problemet er at våre ønsker er relativt lavt prioritert i forhold til terminfrstede motorsport-arrangementer i regi av diverse motorsport-forbund. I tillegg er det sannsynlig at Gatebil har høyere prioritet enn oss på grunn av forventede inntekter for baneanleggene. (Antall besøkende og bill.inntekter).

 

Det er jo ellers åpent for alle lokallag å planlegge, legge frem et budsjett osv for aktiviteter i sitt nærområde til glede for fortrinnsvis sine medlemmer og besøkende medlemmer.

 

Etter min mening bør utstillingskonkurranser være åpne for også ikke-medlemmer eventuelt mot et lite ekstra gebyr. Det skal jo lønne seg å være medlem. På denne måten støtter vi opp under medlemsskapene og viser også andre hva klubben holder på med.

 

Hilsen

når er hovedtreffet planlagt da? sånn ca samme tid som iår eller? for da kan vi ha litt mer å gå ut ifra når vi i hadeland skal snakke nærmere med de på våler.. Veit att svein-erik har sendt noen mailer opp dit med heller lite svar tilbake:(

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Terje Rønning

Hva med rebusløp/pokerrun. Det er jo veldig populært i visse mc-miljø, og veldig gøy:D

 

Kom plutselig på da jeg hadde postet innlegget at det er jo ikke sikkert alle vet hva pokerrun er for noe.

Det er rett og slett sånn at man betaler en symbolsk sum for å være med, en 50 lapp eller noe sånt, så kjører man et vanlig rebusløp men på 5 av "postene" trekker man et kort fra en vanlig kortstokk. Når så alle er kommet inn og kveldskosen starter legger førerne fram hver sin pokerhånd, den med den beste hånda vinner potten, som er den samlede startavgiften.

Enkelt, greit og gratis morro:D

 

Det var en artig vri på det. hehe :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Luis Araya

når er hovedtreffet planlagt da? sånn ca samme tid som iår eller? for da kan vi ha litt mer å gå ut ifra når vi i hadeland skal snakke nærmere med de på våler.. Veit att svein-erik har sendt noen mailer opp dit med heller lite svar tilbake:(

Ta det tidlig på hausten, da har me fått litt avstand til Vår/Hovedtreffet i regi av Styret VACN. Min meining.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ettersom hovedtreffet har vært i juni de siste 2 åra og det alltid er mye som skjer på sommeren hadde tanken vært og ta det på våren en gang, april eller noe. Lite banekjøring da.

 

Etter å ha snakket med John Kopperud får man avvente og se hvilke datoer som er aktuelle.

 

Og tanken var et rent banetreff. På en dag.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Svein-Erik Bjørnholt

Ettersom hovedtreffet har vært i juni de siste 2 åra og det alltid er mye som skjer på sommeren hadde tanken vært og ta det på våren en gang, april eller noe. Lite banekjøring da.

 

Etter å ha snakket med John Kopperud får man avvente og se hvilke datoer som er aktuelle.

 

Og tanken var et rent banetreff. På en dag.

Det går jo bra det og.

Berre ein får litt avstand til alle dei andre treffa som er i løpet av sommaren.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hallo treff-interesserte !

Som nevnt i mitt innlegg, får vi ikke tilbakemelding på våre ønsker for 2005 ovenfor Våler-banen før i begynnelsen av november 2004. Dersom noen (lokallag-entusiaster) ønsker å arrangere noe på samme arena, vil de heller ikke få beskjed før dette tidspunkt.

Hvis det er ønske om banekjøring, går det selvfølgelig an å arrangere dette så snart banen er bar for snø og is, MEN på vårparten viser det seg i praksis at interessen for nye biler og prosjekter er svært stor. (Hva er nytt siden ifjor ? Har noen laget noe spesielt og interessant i løpet av vinteren ?) Derfor er det mange som vil se dette i form av utstilling såvel som kun banekjøring. Dette er en erfaring vi har lært når vi arrangerte et "vår-treff" i månedsskiftet april/mai og hovedtreff i august. Det viste seg at det kom flere (nysgjerrige) på vårtreffet enn på hovedtreffet. Dette er egentlig hovedårsaken til at hovedtreffet er forsøkt lagt så tidlig som mulig de senere år. Det som da peker seg ut er f eks pinsen, siden flere har lang vei å kjøre i for- og etterkant av treffet. Det er selvfølgelig ønskelig at hovedtreffet har størst mulig oppslutning. I tillegg vet vi at vi må ha værgudene med oss.

 

Håper dette oppfattes som litt klargjørende.

 

Hilsen

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når det gjelder Østfold så går vi snart i tenkeboksen her for å få til noe på vårparten av kommende sesong. Hva det blir til er noe uvisst enda, men Kongsten ser ut til å være/bli spikret snart.. Ingen datoer eller noe som helst enda, men jeg TROR det blir noe der ja.. Tanken var som John sier å kanskje få til noe sammen med Follo på Rudskogen så den biten må vi ta senere, det tar tid, penger og mange hoder for å få til noe bra :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Syns plasseringen av hovedtreffet i juni har vært helt topp... tanken på å dille rundt på eksempelvis våler i april/mai frister ikke noe særlig... erfaringene mine fra de siste gatebiltreffene på det tidspunktet har vært fint vær, men 5-12 grader og sinnsykt kald vind... litt av kosen med hovedtreffet i juni har jo vært at det stort sett fint vær og godt og varmt... noe som igjen innbyr til telt og grilling og sosialt samvær.

Ser jo selvfølgelig poenget med det som John skriver om å ha tidlige treff for å se på "vinterens vidundre" som dukker opp... men syns dette går på bekostning av "kos-faktoren" med sommer og sol!

 

Personlig skal jeg også bli pappa snart, og dermed blir det nok enda vanskeligere å komme meg på så masse treff.. men fint, varmt vær (ihvertfall i følge kalenderen) trekker ikke ned på denne muligheten ihvertfall... og muligheten for at klubben skal bli mer "familievennlig" mener jeg ramler noe dersom treffene blir lagt veldig tidlig...

 

 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Enig med Trond her.. Gatebil Våler var en sinnsykt nedtur for min del med tanke på å sove i telt.. ALTFOR tidlig til å kunne ha det kost på kvelden og ikke minst iskaldt når man våkner på morra`n.. Syns hovedtreffet på Våler var perfekt både med vær, steming og sosialt på kvelden. Stemningen henger gjerne sammen med været og stemningen når man våkner i 2+ grader er ikke så veldig entusiastisk for min del iallefall :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av John Kopperud

Hvis det er ønske om banekjøring, går det selvfølgelig an å arrangere dette så snart banen er bar for snø og is

 

Hvorfor? :D Quattrosladding på bane måtte jo ha vært noe? :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bane-treff, totalt sett !

 

Quattro-sladding er det jo egentlig rikelig med muligheter til tuten at det behøver å trekke svært mye ressurser i dette landet.

Det som er diskutert på denne tråden til nå har vært vår/sommer/høst-aktiviteter der det er en forutsetning at det er bart føre. Vintertreff er foreslått også. Reservasjon (tuten tilbakemelding foreløbig) er foretatt hos Haslemoen, ca 1 mil fra Våler, 5.-6. februar 2005. Da kan vi kjøre på et islagt vann som er "kommunalt regulert" for denne type aktivitet. Hans Frisak er orientert om dette og ga sin umiddelbare tilslutning.

Eller er det jo opp til lokallag (igjen) å kunne arrangere tilgang til is/snø-baner fra tidlig i desember til slutten av mars avhengig hvor i landet vi snakker om. Bare sett i gang, sitt ikke og vent på at andre skal lese tankene dine ! Lokallaget er nærmeste sted å spre slike idèer.

Hilsen

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva med autoslalom da? Det er jo utrolig morro.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg støtter forslaget om 2 treff på våler... en mye bedre bane etter min mening :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.