#1 Skrevet August 4, 2007 Kom hjem kl 06.30 i dag, etter en tur til gjøvik for å handle felger til min 86mod Audi 100 cs quattro:) Monterte felgene og bytta en styrekule samtidig + justert forstilling Første prøve tur gikk til butikken.... alt gikk fint:) på vei hjem etter ca 1km kom jeg inn i et lyskryss... ble stående litt på rødt lys og begynner å kjøre når det er grønt.... Merker da at bilen er litt lat, og må trå litt ekstra for å få litt fart, merker da med engang at bremsene henger på.... for bilen slakker fort ned farten ved klutsjing/giring.... Kommer hjem og tror at det er en kalipper henger.... t MEN.. alle 4 kalippere henger innpå....ryker ikke av skivene, men er veldig varme. Alle skiver og klosser er bytta nylig, og kalipperne er overhala av forrige eier... hånd brekk fungerer fint:) Hva kan være galt? Regner med kansje at det er hoved bremsesylinderen som kødder? Det som er litt interisant er at forrige eier snakket om at han hadde vært borti lignede, og da hadde han bare venta til bremsene var kalde og kjørt videre uten problemer....og bilen har gått ca 8000km i mitt eie uten noe antydning til lignede: klø : Noen som har noe ideer? vært borti lignede? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet August 4, 2007 Hadde akkurat det samme problemet på 200n, Da var det hovedsylinderen som hang. Bremsepedalen tok også lengre inn pga dette. Men hos meg var det kun bremsene på benstre fremhjul osm hang da. ikke alle fire. Så den var litt snodig å kjøre en liten stund for å si det slik:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet August 4, 2007 Kan vel være "bomba" ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet August 4, 2007 Bytta du hovedsylinder Simon? Forstod det sånn på forrige eier som at den ble "grei igjen"? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet August 4, 2007 Bytta du hovedsylinder Simon? Forstod det sånn på forrige eier som at den ble "grei igjen"? Kan garantere deg at det er hovedsylinderen til bremsene ja! Hadde dette på min Type44 også. Bremsene hang etter litt kjøring og skivene ble blå av varme! Bytta hovedsylinderen og da ble den gulle god! Anbefaler deg å bestille fra http://www.howdiaudi.dk/ Koster slikk og ingenting! Go for it! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet August 4, 2007 Svarte F#¤"%.... og jeg som skulle ut å brife med bolero felger i kveld: rolleyes Må vel ut å tyne passat (aka: Blå strek) da.... Takk for info gutter 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet August 4, 2007 Kan garantere deg at det er hovedsylinderen til bremsene ja! Hadde dette på min Type44 også. Bremsene hang etter litt kjøring og skivene ble blå av varme!Bytta hovedsylinderen og da ble den gulle god! Anbefaler deg å bestille fra http://www.howdiaudi.dk/ Koster slikk og ingenting! Go for it! Takk for den Ørjan.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet August 4, 2007 Svarte F#¤"%.... og jeg som skulle ut å brife med bolero felger i kveld: rolleyes Da gikk jo det skit da:rolleye: 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet August 4, 2007 Da gikk jo det skit da:rolleye: Yepp, typisk min flaks det der:p Må vel kjøre Passat (Alias blå strek) i kveld også da....kjørte jo bare 100mil med den i natt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet August 4, 2007 Kan også være selve bremsekraftforsterkeren som kladder. Var borti det på en 100q en gang, bremsene lå ikke på de første kilometrene, men så la alle seg på mer og mer, og til slutt gikk det ikke å kjøre.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet August 4, 2007 Yepp, typisk min flaks det der:p Må vel kjøre Passat (Alias blå strek) i kveld også da....kjørte jo bare 100mil med den i natt Der vet du jo hvertfall at bremsene funker som de skal:p Jeg har jo satt bilen min i ro så du kan jo få kjøpe den av meg? Har gått KANSKJE 1000km elns:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet August 4, 2007 Kan også være selve bremsekraftforsterkeren som kladder. Var borti det på en 100q en gang, bremsene lå ikke på de første kilometrene, men så la alle seg på mer og mer, og til slutt gikk det ikke å kjøre.. Merka du noe på pedalen da? Merker ingenting på min iallefall, alt er som normalt bortsett fra at det hang innpå liksom: klø : skal ut å se om det har blit noen forandringer straks nå.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet August 4, 2007 Der vet du jo hvertfall at bremsene funker som de skal:pJeg har jo satt bilen min i ro så du kan jo få kjøpe den av meg? Har gått KANSKJE 1000km elns:) Humm kansje det Hva skal du ha for den? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet August 4, 2007 Var nettopp uten å prøve om de fortsatt hang på.... det gjorde de ikke:) Og etter en prøvetur på ca 2mil, så er de fortsatt av..... Bytter hovedsylinder så fort den kommer i posten:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet August 4, 2007 Jeg bytta hovedsylinder og den ble bra etter det ja. Men Spangen kan kanskje ha litt rett her da siden det er alle bremsene dine henger. Det ble bare verre å verre på min bil å, gikk vell en mnd mellom jeg oppdaget det første gang til de hang igjen. SÅ ble det vell nesten hver dag etter det:) Hvis bilen stod stille et par timer så slapp de igjen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet August 4, 2007 Jeg bytta hovedsylinder og den ble bra etter det ja. Men Spangen kan kanskje ha litt rett her da siden det er alle bremsene dine henger. Det ble bare verre å verre på min bil å, gikk vell en mnd mellom jeg oppdaget det første gang til de hang igjen. SÅ ble det vell nesten hver dag etter det:) Hvis bilen stod stille et par timer så slapp de igjen. Det er garantert bare forbremsene som henger. Hvis dem står så hardt på at bakbremsene også er på så vil bilen ikke klare å drive fremover. Bytt hovedsylinder så er dem gulle gode igjen;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet August 5, 2007 Gjør jo ingenting å bytte en 21år gammel hovedsylinder Satser på at det er den 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...