Er det dette som er magnetventilen?

Anbefalte innlegg

Bilen er en Audi A4 1,8T 1995 model.

Var og fikk bilen chippet hos Powerchip, og de mente da magnetventilen trøblet litt. Så da jeg dro innom Møller og kjøpte en ny en, var dette den eneste som fantes til bilen mente de:

IMG_0114.jpg

Men jeg trodde det er dette som er magnetventilen på bilen:

IMG_0111.jpg

Så lurer litt på hvem som er på villspor her. For ventilene er jo ikke like. Tre vakumutganger på den som står på bilen, mens det er to på den som Møller hadde.

Noen som kan gi meg et tips her:o

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den øverste er magnetventil N-80 for tankutlufting og styring av aktiv kullfilter, så den kan du slenge på disken til dem og kalle de amatører :)

Den nederste er magnetventilen for turbotrykk, men heter vel noe annet enn magnetventil i AKTE. Forbikoblingsventil, omkoblingsventil e.l.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Oki:)

hehe, er den for turbotrykket jeg skal ha. Det sa jeg til de når jeg skulle kjøpe den også.

Så blir vel å ta en tur på mandag og snakke med "amatørene";)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Søker du på magnetventil eller N-75 på forumet her kan det hende du finner delenr. også. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men den til turbotrykk. Er det denne som kalles N75 eller noe?

Er ingen som har delenummer til den vel? for å hjelpe de på Møller litt med å finne riktig del?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Søker du på magnetventil eller N-75 på forumet her kan det hende du finner delenr. også. :)

Hehe. Du rakk å svare på spm mitt før jeg spurte om det jo;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Heisann

tipper du skal ha en: 058 906 283 C

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Heisann

tipper du skal ha en: 058 906 283 C

Takker. Men er det lurt å bytte til j ventil eller noe. Ser det er litt forskjellig rundt dette temaet når bilen er chippet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker. Men er det lurt å bytte til j ventil eller noe. Ser det er litt forskjellig rundt dette temaet når bilen er chippet.

J eller H ventilen:) jeg hadde C ventil kjører nå J ventil:) Forskjell som jeg har merket= ingenting.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva kalles denne ventilen? Ikke magnetventil, men noe som ligner på den som også kalles N75

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

N75 ER evt. en magnetventil for turbotrykksregulering.

Mulig jeg ikke skjønte spørsmålet ditt helt nå. : klø :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva kalles denne ventilen? Ikke magnetventil, men noe som ligner på den som også kalles N75

Det heter _magnetomkoblingsbryter_. Dog med stave feil i atke (norsk), står _magnetomkobkingsbryter_

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg tenkte på den andre ventilen det er snakk om her. Magnetomkoblingsbryter. Ikke N75ventilen. Har den et Navn? Feks G80 eller et navn som ligner?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som har lyst til å legge ut delenummere til N-75J (det er denne som står på TT 225hk ikke sant?)

Gutta på Møller delelageret skjønte ikke bæret når jeg sa jeg skulle ha en "forbikoblingsventil til en TT 1999 225HK"

Tusen takk på forhånd.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som har lyst til å legge ut delenummere til N-75J (det er denne som står på TT 225hk ikke sant?)

Gutta på Møller delelageret skjønte ikke bæret når jeg sa jeg skulle ha en "forbikoblingsventil til en TT 1999 225HK"

Tusen takk på forhånd.

Nei, men så er det vel en magnetomkoblingsbryter du skal ha også!

N-75 = magnetomkoblingsbryter.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan man ikke bare si man skal ha en magnetventil for turbotrykk for en s2 med 3B motor da. Er vel det N75j er?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.