#1 Skrevet August 4, 2007 En kamerat har problemer med sin Golf 3 1,8; Oljelampa hyler/lyser når turtallet kommer under ca 2500rpm ved kjøring. Olje er sjekket og i orden, og bilen var på 150.000km-service forrige uke uten noen kommentarer. Så lenge turtallet holdes over nevnte nivå er det ingen problemer med kjøring (regner med det da har noe med oljetrykket å gjøre). Noen idè? Slitt oljepumpe? Tett filter? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet August 4, 2007 bytt oljetrykk giver for lavt oljetrykk, 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet August 4, 2007 bytt oljetrykk giver for lavt oljetrykk,Hvor sitter denne, og er det mye jobb å bytte (pris på delen?)? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet August 4, 2007 mulig begge (en for lavt olje trykk og en for høyt oljetrykk) sitter på oljefilterholderen på golf 3.. koster vel ca 350kr.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet August 4, 2007 har faktisk vært borti dette på s4 aan motorer åsså.. kan det være giveren hær åsså? blinker ved ca 2000rpm 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet August 5, 2007 Noen andre? Vil dette vises på/med VAG-COM? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet August 5, 2007 nei, vises vel ikke via vag com, men var konstant lys og blink på min golf 3 jeg hadde, hadde en golf 2 86 mod dele bil stående, tok bare begge trykkgiverene og byttet. alt ble bra etter det. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet August 5, 2007 En midlertidig og enkel løsning til han får tak i ny bryter er å koble kontakten til jord, da slipper han iallefall lyden. Er også med på at dette kan være så enkelt som bryteren. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet August 5, 2007 Så det ufarlig å kjøre bilen, selv på lavt turtall? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet August 5, 2007 ja, du sa jo selv at oljetrykk var i orden... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet August 5, 2007 Med 'olje er sjekket og i orden' mente jeg at det var nok olje på bilen.. Ser at 'bryter' og 'giver' blir nevnt her, og utifra ordbruken menes her det samma? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet August 5, 2007 Ja, det er samme greia. I mine øyne er en giver en dings som gir variabelt trykk til en trykkmåler, mens den som står i golfen bare er en enkel bryter. Oljetrykksbryteren er er bare en enkel elektrisk komponent som kortslutter til jord om trykket er bra, og lager brudd om det ikke er trykk. Når bryteren dør blir kontakten vekke, slik at bilen tror at det ikke er trykk. Om han ikke får noe varsel over 2500RPM er jo trykket fint. Det står to målere på bilen, en for trykk under 2500 og en for over 2500. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet August 5, 2007 Ok, takk. Det som trengs er med andre ord å bytte den giveren/bryteren for under 2500rpm? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet August 6, 2007 Da var ny oljetrykksbryter på plass og problemet forhåpentligvis fikset. Cudos til Møller som tok det på sparket omtrent. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet August 22, 2007 Da var ny oljetrykksbryter på plass og problemet forhåpentligvis fikset. Cudos til Møller som tok det på sparket omtrent. Er problemet fiksa på bilen nå? Har akkurat samme problem på min golf2 gti 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet August 24, 2007 Jepp. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Februar 12, 2009 tar opp denne tråden litt siden jeg sliter litt med samme... jeg har den lyden på en passat ved 2500 rpm, hvilken gover skal jeg bytte da..? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...