Trøbel med tomgangen på min 99mod passat 1,6

Anbefalte innlegg

I det siste har tomgangen på bilen blit helt rar: mad : , plutselig så øker den og så blir den stående på høyt turtall i lita stund å så detter den ned igjen på normalen. Har prøvd å gi gass for å se om det hjelper men det gjør det ikke, Merker at bilen lugger litt under kjøring noen ganger.

Noen som vet va som kan feile bilen min??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sliter med det samme sjøl, dette begynte å skje etter at eg monterte KN-filter. Har du det? Av og til så dør den også:P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Begynn med å kontrollere slanger, ofte er det dårlige slanger til veivhusventilasjon og vakumslanger, spesielt til sekundærluftventilen (kommer litt an på motorvariant).

Spjeldhuset blir ofte fult av skitt, rengjør og har du mulighet vil å grunninnstille (med diagnose)

Dårlig luftmassemåler kan også resultere i merkelig tomgang. Dette kan øfte skje etter skifte av luftfilter.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sliter med det samme sjøl, dette begynte å skje etter at eg monterte KN-filter. Har du det? Av og til så dør den også:P

Jeg har ikke kn-filter,

Har byttet luftfilter (orginalt) for ca 1mnd siden,

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Motortempføler og trykkontakt for servo kan også gi slike feil. Ta diagnose på bilen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Motortempføler og trykkontakt for servo kan også gi slike feil. Ta diagnose på bilen.

Skal ringe møller på mandag og bestile time,

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.