#1 Skrevet August 4, 2007 En jeg jobber sammen med har en Einser Rabbit GTI som har fått en merkelig "knekke/klakke" lyd i forhjulsstillingen på høyre side. Kommer ved hard nedbremsing eller ved akselerasjon. Har hatt noe av det samme på passaten og da var det bærebroa som ikke var helt fast, men golfen har jo ikke helt samme festemetode. Hva kan dette være ? Dårlige foringer ? Bærekule ? Sikkert en av Dere mange einserguruer her som vet nøyaktig hva som er galt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet August 5, 2007 Etter mine erfaringer skyldes slike lyder enten dårlig endeledd, bærekule eller gåen bakre bærearmsforing. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet August 5, 2007 Kan være fjærbeinslager også... Vanskelig å ta sånne feil uten å høre og kjenne på de selv... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet August 5, 2007 Kjennes iallefall utrolig godt i bilen, og det høres ut som om lyden kommer nedenifra, men jeg kan vel ikke utelukke fjærbeinslager helt. Takk for tipsene, skal levere disse videre så får vi se hva han finner ut. En slik bil fortjener ikke å plages med slike ulyder 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet August 5, 2007 Fram med kubeinet, så får du belasta hver enkelt del systematisk. Styrelageret som Håkon nevner kan man sjekke ved å ta tak i fjærbeinet og rugge det hardt att og fram (fordel å ha bukk). Dersom det er styrelageret vil man ofte også høre et klonk når man går inn i sving/endrer retning på bilen. Spesielt gjelder dette dersom det defekte styrelageret er på fjærbeinet som befinner seg i yttersving. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...