KW justerbart understell - montere selv

Anbefalte innlegg

Har nå kjøpt meg Haynes Repair Manual. Tenkte å montere på KW justerbart var. 1 på min 96 a4 avant 1,8tq. Er det noe som folket fraråder nybegynnermekanikeren å utføre selv?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er du tråbilsjåfør med verktøykassen tror jeg at jeg hadde overlatt multilinkforstillingen til noen som kan det. Kan faktisk bli kostbart, det hender selv for de som kan det.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Point taken...

 

hva koster monteringsjobben?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kommer vel litt an på om du skal ha gjort jobben på et verksted eller av en som tar det etter arbeids tid. Men skal jo ikke være altfor store jobben så lenge du har utstyret i orden da

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har nå kjøpt meg Haynes Repair Manual. Tenkte å montere på KW justerbart var. 1 på min 96 a4 avant 1,8tq. Er det noe som folket fraråder nybegynnermekanikeren å utføre selv?

 

Hvis du veit hvilken vei du skal vri for å skru en skrue inn/ut, så er dette en jobb du kan klare sjøl! Bare å ta deg god tid, (og bann mye) så får du det nok til ;) Bytta for første gang på min bil for litt siden, og det gikk veldig greit, men var noen bolter som satt som f.. Spesielt en forran..: bråk :

Bortsett fra bolter som sitter "litt" fast, er det en kurrant jobb!

Kjøp deg fjærklemmer og noe rust-oppløsende ala WD40, CRC, osv.. Og sett i gang! (bukker er også kjekt, så slipper du å jobbe mot stab staga..)

På sidene til AudiWorld står det greit forklart, step by step hvordan du bytter fjærer/dempere :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har nå kjøpt meg Haynes Repair Manual. Tenkte å montere på KW justerbart var. 1 på min 96 a4 avant 1,8tq. Er det noe som folket fraråder nybegynnermekanikeren å utføre selv?

 

Må si at jeg synes de haynes bøkene er oppskryt,dårlige bøker. er altfor "overfladiske" etter min menig:fy:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er multiknirk forstillingen såpass skjør at det å montere et senkesett kan ødelegge det? Tenkte jeg skulle montere mitt sett selv. Har senket et par andre biler før uten problemer og skrudd litt forskjellig golf, men er dette noe dere mener bør leveres inn for å gjøre?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette er ikke noe problem å bytte selv ikke i all fall hvis man har hayns bok. Bare viktig å kontrollere at alt er forringer er intakt og ta hjulstillingskontrol får du kjører land og strand rundt.

KW er jo så enkelt å bytte også når du bytter både fjær og demper, du fikser dette du. Les boken godt får du begynner.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du veit hvilken vei du skal vri for å skru en skrue inn/ut, så er dette en jobb du kan klare sjøl! Bare å ta deg god tid, (og bann mye) så får du det nok til ;) Bytta for første gang på min bil for litt siden, og det gikk veldig greit, men var noen bolter som satt som f.. Spesielt en forran..: bråk :

Bortsett fra bolter som sitter "litt" fast, er det en kurrant jobb!

Kjøp deg fjærklemmer og noe rust-oppløsende ala WD40, CRC, osv.. Og sett i gang! (bukker er også kjekt, så slipper du å jobbe mot stab staga..)

På sidene til AudiWorld står det greit forklart, step by step hvordan du bytter fjærer/dempere :)

 

hvor på audiworld finner du reperasjons hjelpere??: kjekt å vite: rock :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har hørt at det kan være lurt og smøre inn settet med noe før man begynner og kjøre, noen som husker hva?

Og evt holder det med CRC hvis settet sitter bom fast?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde kobberpasta på gjengene. Smørte gjengene over og under den justerbare delen, og dro den over det området med pasta på etterpå.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

bare bruke gode gamle takktikken det.. se hvordan det sitter før du skrur det i filler.. å sette det sammen på akkurat samme vis.. demperen i seg selv passer like bra som den du bytter ut.. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ta bilder mens du demonterer, da er det lekende lett å sette sammen igjen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

bare bruke gode gamle takktikken det.. se hvordan det sitter før du skrur det i filler.. å sette det sammen på akkurat samme vis.. demperen i seg selv passer like bra som den du bytter ut.. :)

 

Tenkte mer på justeringa, hvis den sitter dønn fast.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Peis på med rustløser! CRC duger greit nok, men finnes bedre ting på markedet. Og bruk varmepistol. varmen får ting til å utvide seg slik at det løsner.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Edit: så du mente før man begynner å kjøre. Hvis settet ikke er galvanisert eller rustfritt kan det være et problem at justeringsskruen ruster fast/korroderer fast, men tror ikke det er et problem på KW. Du kan jo smøre på noe Kobberpasta slik som Kristian sa.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

bruk beskyttelsesvoks.. smører og sitter lengere enn crc..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvor på audiworld finner du reperasjons hjelpere??: kjekt å vite: rock :

 

Helt på toppen, så står det Resources. Hold pekeren over denne, og du vil se en katagori som heter Tech Articles.. Der kan du velge mellom flere kategorier på bilen.. Understell, motor, styling, etc ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.