#1 Skrevet August 5, 2007 Hei. Jeg har en audi s6 1996 model som det er no rart med klimaen. Noen ganger så klikker det, plutselig så går det ikke ann å sku opp varmen og noen ganger går det ikke ann å skru ned den. Er det forresten noen som veit hvordan man får byttet lys i den, er helt ført i viftejusteringa. Går ikke ann å se noe på natta. M.V.H Stian Engebakken 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet August 5, 2007 En kamerat av meg har samme problemet som du beskriver med at det ikke går ann å skru ned varmen. Han har enda ikke funnet ut av hva det kommer av.. Om du tar ut klimaenheten sitter det 4 pærer i bakkanten av displayet. 0.9W i midten og 2W ytterst 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet August 6, 2007 Er sikkert servoen til temperaturklaffen som begynner å gå i dass. Ganske vanlig feil. Byttet denne på min i fjor sommer.- Tar du ut selve klima-enheten er det selvforklarende på baksiden. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet August 6, 2007 Jeg har akkurat samme problem. Kostbare saker? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet August 6, 2007 En kamerat av meg har samme problemet som du beskriver med at det ikke går ann å skru ned varmen. Han har enda ikke funnet ut av hva det kommer av.. Om du tar ut klimaenheten sitter det 4 pærer i bakkanten av displayet. 0.9W i midten og 2W ytterst Ok, alt virker fint når jeg starter bilen men etter noen km så virker det plutselig ikke. Rare greier syns nå jeg 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet August 6, 2007 Jeg skifta min på Møller Trondheim til avtalt pris litt over 3000 -Det ligger en "bruksanvisning" på Nordic Audi om hvordan man kan rense/bytte servoen selv. Men tror det er en hel del jobb. Jeg hadde samme tendenser som deg først Stian, det kunne fungere i små perioder, så da var det å stille in det man ville ha av temperatur før det låste seg!.. Anbefaler rundt 22 C :-) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet August 6, 2007 ikke så veeldig mye jobb å bytte.. bare litt trangt og tungvindt... brukte ca 2-3timer i fjor sommer på å bytte.. hadde da kjørt fra trheim til oslo med kun varmluft i ca 26grader i skyggen.. litt jobb men det går.. jeg plokka ut vindusvisker greier også for å nå til sikkelig... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet August 17, 2007 takk for alle svar, får vel prøve meg på detta snart 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juli 6, 2008 Fikk du gjort noe med dette? Jeg slitermed det samme fortsatt, forbannet irriterende. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juli 6, 2008 Jeg bytta hele boxen på en A6 96 mod. i fjor, da den gamle motoren ikke lot seg reparere. Kostet rundt 1500,- Kr. for delen. Fulgte guiden på Nordicaudi: http://www.nordicaudi.com/ FAQ "Fel på värmestyrningen, A6 klimator". Tok 2-3 timer, max. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Juli 6, 2008 Litt i tvil om jeg er i stand til å gi meg i kast med det, men takk for tipset, har linken, og får titte litt mer på det i dag. Må få fikset det der. Utrolig irriterende med klima-anlegg som spinner opp og ned i tide og utide, og som garantert kan kjøle mer enn det det gjør. Fått sjekket og fylt på gass, og utover det så skal alt være ok. Kompressor ble sjekket av som i utmerket stand, så det er bare dette som står igjen nå. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Juli 6, 2008 Problemet trådstarter beskriver stammer IKKE fra problemer med temperaturregulatorklaffen. Jeg hadde for et år siden samme problemet på min. Hvis jeg forstår Stian Engebakken rett er det slik at en trykker på selve klimaenheten for å justere temperaturen men ingen ting skjer. Temperaturen står på det samme. Opplevde dette et par ganger for et år siden. Har ikke skjedd siden. Ved problemer med temperaturregulatorklaffen fungerer klimaenheten 100% men det blåser enten bare kald eller bare varm luft. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Juli 6, 2008 Du har et poeng ; for å avklare mitt problem, så kan det virke noe mer komplekst. Anlegget i S6en kan skru seg av, for så å komme på igjen, fungerer nogenlunde, og deretter av og på. Beskrivelse av "caset: - Klima kan starte opp 100% normalt - etter et vilkårlig antal sekunder/minutter, skru seg helt av, for så å gå på full guffe, enten full varme, eller i følge termostat I denne modus kobler rett og slett displayet seg ut (viser ikke lys) - Jeg har mulighet til å få igjen klima ved å trykke på "minus"-knappen, holde den litt inne - Føles ustabilt ved forsøk på å justere temperatur - Anlegget er som nevnt tett, kompressor ok, gass ok - Synes anlegget kjøler dårligere nå enn før problemet slo inn - Samtidig synes jeg det virker som om det er et spjell eller noe som kanskje er løst ett eller annet sted, fordi luftstrømmen ikke er helt konstant, virker som om "noe" blafrer foran eller i et av ventilasjonsrørene, spesielt på full fres. Takknemlig for innspill; har ikke hatt tid til å pløye eller søke så mye forumtråder enda. Har heller ikke "bakgrunn" for å løse problemet selv, men håper på å komme ut av det med med lommeboka i behold. ;-) Sommerhilsen /stephan 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Juli 6, 2008 Har du prøvd å lese ut koder da? Du finner litt om de her http://www.nordicaudi.com/index.php?url=arkivet/artiklar/hidden/a1306/a1306.php&var= Jeg hadde forresten et lignende problem med klimaen min på vinterstid. Det gikk ikke ann å trykke på noen knapper. Alt stod slik som det var, og plutselig så funket noen av knappene. Så fikk jeg kjørt bilen varm og da funket alt sammen. Når bilen er kald og jeg velger å styre viftestyrken manuelt, og setter for eksempel på III, så går det kanskje et minutt, så er den plutselig på IIIIII, så trykker jeg for å få mindre styrke og da er den på II. Når bilen blir varm forsvinner det også. Hva kan det komme av at den oppfører seg sånn? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Juli 6, 2008 Jeg skal sjekke ut de kodene. Det ligner forsåvidt på mine symptomer, men jeg opplever det samme om den er kald eller varm. Problemet er forsåvidt ikke så "frekvent" på vinterstid, kanskje også derfor jeg har levd med det og vært så lat at jeg ikke har gjort noe med det på ett år. Med mørk bil og sort interiør/skinn og småfolk i baksetet blir det varmt, så jeg tenkte å få en løsning på det i rimelig tid. //stephan 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Juli 6, 2008 Bare ett lite innspill her nå. Har hat samme problem på min også men kun når jeg har hatt dårlig bat på bilen. Etter jeg byttet bat var problemet borte. Lad opp bateriet på bilen din og se om problemet fortsatt er der. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Juli 7, 2008 Skiftet batteri her i vår, kan uansett toppe det å se om det hjelper. Har ikke hatt tid til å se på koder enda. /st 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Juli 7, 2008 Problemet trådstarter beskriver stammer IKKE fra problemer med temperaturregulatorklaffen. Jeg hadde for et år siden samme problemet på min. Hvis jeg forstår Stian Engebakken rett er det slik at en trykker på selve klimaenheten for å justere temperaturen men ingen ting skjer. Temperaturen står på det samme. Opplevde dette et par ganger for et år siden. Har ikke skjedd siden. Ved problemer med temperaturregulatorklaffen fungerer klimaenheten 100% men det blåser enten bare kald eller bare varm luft. Det stemmer det Torstein. Blei bra igjen av seg selv. Har sluttet å virke bare en gang i år:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Juli 8, 2008 Jording og tilkoblinger kan også være et problem, særlig nede ved hangslene på A-stolpene, der blir det ofte irr på disse bilene.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet September 22, 2008 Prøv med å bytte selve display enheten, for å luke vekk eventuelle feil med den... .-) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet September 23, 2008 Prøv med å bytte selve display enheten, for å luke vekk eventuelle feil med den... .-) hørtes dyrt ut 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...