Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg driver i disse dager å hjelper en kamerat som turbokonverterer en Golf3 VR6.

men vi har mistet oljetrykket etter at vi fyrte den opp. Vi henter olje fra det blenda utaket fra olje filter toppen og kjører returen rett i bunnpanna.

 

Noen andre som har vert borti dette problemet?

 

og er det noen andre som har turbokonvertert? hvor har dere tatt olje fra??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kristian pettersen på forumet.. les hannes tråd på forumet..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har dere demontert motoren? Eller har den stått lenge uten olje?

 

Da kan det være lurt å løsne oljefilteret noen runder, ta ut tennpluggene og kjør den på startern til olja renner ut av filteret. Hender oljepumpa ikke klarer å suge opp olje om det er kommet luft i pumpa, så løsner man på oljefilteret "lufter" man systemet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Motoren er ikke demontert, den har heller ikke stått lenge uten olje, vi bytta olje filter igjen i dag og starta motoren, slo den av med en gang da den ikke fikk olje trykk, så åpna vi opp filteret igjen og så at det ikke var kommet noe olje i det nye filteret. vi demonterte da bunn panna og skrudde ut olje pumpa, denne hadde da havarert, selve "driv akselen" var knekt og endel av tannhjulene som drar opp olje var ganske slitt.. så ny pumpe blir kjøpt inn for dette prosjektet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har også vært vitne til oljepumpehavari etter turbokonvertering på vr6.. akselen knakk bare...??? : klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Akselen knakk ja.. jeg tror det har noe med at den olje pumpa har rulla 230 000km så den blir byttet og vi håper på at det løser problemet vårt :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Akselen knakk ja.. jeg tror det har noe med at den olje pumpa har rulla 230 000km så den blir byttet og vi håper på at det løser problemet vårt :)

 

så dere setter på turbo på en vr6 som har gått 230.000km uten å ovehale bunn/topp del?

Høres ut som russisk rullett..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

så dere setter på turbo på en vr6 som har gått 230.000km uten å ovehale bunn/topp del?

Høres ut som russisk rullett..

 

He he tenkte det samme.. rådelager og veivlager nam nam slafs:rolleye:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei da, 230tkm burde ikke være noe problem, så lenge man ikke lader all verden.

Uten toppakning skal dere ikke over 0.7bar ladetrykk.

 

Fortell om dyser/chip osv...

Gjerne hva model motoren er...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.