Sprekk i slange til MAP sensor 1995 Audi A6 2.5TDI AAT

Anbefalte innlegg

Oppdaget nettopp en sprekk eller lettere sagt et større hull i slangen som går til MAP sensoren. Så ut som slangen hadde ligget og kost seg inntil EGR tragedien : bh : Jeg har ikke merket noe til dette når jeg har vært ute og kjørt, har også montert turbotrykksmåler og den viser at turboen lader maks 1.1bar som er tilnærmet orginalt på denne bilen. Burde jeg ikke merket noe til dette og hvilke konsekvenser har en slik sprekk, annet en at jeg må bytte slangen da? :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Oppdaget nettopp en sprekk eller lettere sagt et større hull i slangen som går til MAP sensoren. Så ut som slangen hadde ligget og kost seg inntil EGR tragedien : bh : Jeg har ikke merket noe til dette når jeg har vært ute og kjørt, har også montert turbotrykksmåler og den viser at turboen lader maks 1.1bar som er tilnærmet orginalt på denne bilen. Burde jeg ikke merket noe til dette og hvilke konsekvenser har en slik sprekk, annet en at jeg må bytte slangen da? :)

Er sprekken FØR eller etter LMM da?

Hvis den er før, så er jo det eneste resultatet at bilen drar inn luft etter luftfilteret mer eller mindre..

Er sprekken derimot etter, så drar bilen inn luft etter LMM, noe som resulterer i at bilen går magert og vil til slutte kunne varmskjære seg.. Been there done that.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er sprekken derimot etter, så drar bilen inn luft etter LMM, noe som resulterer i at bilen går magert og vil til slutte kunne varmskjære seg.. Been there done that.

Dieselmotor som går magert opplever ikke dette som annet enn at fører gir lite gass............tar ikke skade slik som bensinmotor.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Slangen går fra toppen av innsugsmanifoilen dvs lekkasje derfra. Skal på biltema og handle ny trykkslange nå.

BTW Steinar: Du har ikke tilfeldigvis en chip til AAT motoren liggende? :) Har forstått det slik at du har vært litt borti disse før :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dieselmotor som går magert opplever ikke dette som annet enn at fører gir lite gass............tar ikke skade slik som bensinmotor.

Sånn går det når man ikke har øynene med seg.. Var sikker på at jeg leste S6 2.2 men.. :rolleyes:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Slangen går fra toppen av innsugsmanifoilen dvs lekkasje derfra. Skal på biltema og handle ny trykkslange nå.

BTW Steinar: Du har ikke tilfeldigvis en chip til AAT motoren liggende? :) Har forstått det slik at du har vært litt borti disse før :)

Ja, har vært borti disse motorene. Nei, har desverre ikke chip liggende.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.