#1 Skrevet August 6, 2007 Oppdaget nettopp en sprekk eller lettere sagt et større hull i slangen som går til MAP sensoren. Så ut som slangen hadde ligget og kost seg inntil EGR tragedien Jeg har ikke merket noe til dette når jeg har vært ute og kjørt, har også montert turbotrykksmåler og den viser at turboen lader maks 1.1bar som er tilnærmet orginalt på denne bilen. Burde jeg ikke merket noe til dette og hvilke konsekvenser har en slik sprekk, annet en at jeg må bytte slangen da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet August 6, 2007 Oppdaget nettopp en sprekk eller lettere sagt et større hull i slangen som går til MAP sensoren. Så ut som slangen hadde ligget og kost seg inntil EGR tragedien Jeg har ikke merket noe til dette når jeg har vært ute og kjørt, har også montert turbotrykksmåler og den viser at turboen lader maks 1.1bar som er tilnærmet orginalt på denne bilen. Burde jeg ikke merket noe til dette og hvilke konsekvenser har en slik sprekk, annet en at jeg må bytte slangen da? Er sprekken FØR eller etter LMM da? Hvis den er før, så er jo det eneste resultatet at bilen drar inn luft etter luftfilteret mer eller mindre.. Er sprekken derimot etter, så drar bilen inn luft etter LMM, noe som resulterer i at bilen går magert og vil til slutte kunne varmskjære seg.. Been there done that. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet August 7, 2007 Er sprekken derimot etter, så drar bilen inn luft etter LMM, noe som resulterer i at bilen går magert og vil til slutte kunne varmskjære seg.. Been there done that. Dieselmotor som går magert opplever ikke dette som annet enn at fører gir lite gass............tar ikke skade slik som bensinmotor. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet August 7, 2007 Slangen går fra toppen av innsugsmanifoilen dvs lekkasje derfra. Skal på biltema og handle ny trykkslange nå. BTW Steinar: Du har ikke tilfeldigvis en chip til AAT motoren liggende? Har forstått det slik at du har vært litt borti disse før 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet August 7, 2007 Dieselmotor som går magert opplever ikke dette som annet enn at fører gir lite gass............tar ikke skade slik som bensinmotor. Sånn går det når man ikke har øynene med seg.. Var sikker på at jeg leste S6 2.2 men.. :rolleyes: 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet August 9, 2007 Slangen går fra toppen av innsugsmanifoilen dvs lekkasje derfra. Skal på biltema og handle ny trykkslange nå. BTW Steinar: Du har ikke tilfeldigvis en chip til AAT motoren liggende? Har forstått det slik at du har vært litt borti disse før Ja, har vært borti disse motorene. Nei, har desverre ikke chip liggende. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...