#1 Skrevet August 6, 2007 Er det noen her som har peil på disse alarmene? Etter at hovedsikringene gikk fløyten i vinter, har alarmen ikke funket som den skal, til enhver tid.. Min er nesten som når svensken sjekker om blinklysa virker.. "Funkar... Funkar inte... Funkar.. Funkar inte.." Send meg en PM om du har peil, eller kjenner noen som kan ta en titt for meg.. Jeg har ikke lyst til å legge ut FOR mye info om alarmen her i åpent forum.. selv om alle selvsagt har rent mel i posen.. Bor i Oslo, men reiser ofte til Vestfold og Grenlandsområdet.. Flott om noen kunne hjelpe! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet August 7, 2007 Hadde en til-og-fra-alarm på en av bilene jeg også, og selv om jeg har prøvd en annen alarmenhet, sjekket tilkoblinger og byttet fjernkontroller blir den ikke bedre. (Glemmer fjernkontrollene) Min erfaring er vel at disse alarmene er best å bytte under ett når de slutter å funke.. Enkelt å bytte selv når den først er installert, da.. Ellers kan evt. DEFA på Nesbyen henvise deg til en ekspert, men tipper det blir like dyrt som å bytte! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet August 7, 2007 Hadde en til-og-fra-alarm på en av bilene jeg også, og selv om jeg har prøvd en annen alarmenhet, sjekket tilkoblinger og byttet fjernkontroller blir den ikke bedre. (Glemmer fjernkontrollene) Min erfaring er vel at disse alarmene er best å bytte under ett når de slutter å funke.. Enkelt å bytte selv når den først er installert, da..Ellers kan evt. DEFA på Nesbyen henvise deg til en ekspert, men tipper det blir like dyrt som å bytte! Jepp ! Nå ligger jo ledningsnettet med brytere osv klart, så det ville være enkelt å bytte kontrollboksen.. OM det er den som er gåen.. Spørs om jeg ikke får ta turen opp til Lillestrøm.. Der ligger/lå det en Bilstereo butikk som førte DEFA, mener jeg å huske.. Ypperlig service den gang.. men det er 10-12 år siden.. Får se om jeg finner den igjen.. Å sjekke selve boksen, dersom jeg skrur av deksler osv selv, burde da ikke være dyrt..? - 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet August 7, 2007 Min erfaring med Defa endte med at jeg bytta til en helt annen alarm leverandør. bytta hovedenheten 2 ganger og fjernkontroll fire ganger. For noe herk spør du meg. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet August 7, 2007 Min erfaring med Defa endte med at jeg bytta til en helt annen alarm leverandør. bytta hovedenheten 2 ganger og fjernkontroll fire ganger. For noe herk spør du meg. men.. da må jeg jo trekke nye ledninger osv hele veien.. Det blir dyyyrt.. Nei, får nok satse på ny Defa unit tenker jeg.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet August 7, 2007 Neida, brukte opp igjen samme ledningene jeg. må bare bygge om på kontaktene. Skal jo inn på samme punktene på ledningsnettet uansett. Må jo bruke dørbryterne, blinklys koblingene. bryte strømmen til starter osv osv. Så har du kobla litt før er det gjort på et par timer 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet August 7, 2007 Neida, brukte opp igjen samme ledningene jeg. må bare bygge om på kontaktene. Skal jo inn på samme punktene på ledningsnettet uansett. Må jo bruke dørbryterne, blinklys koblingene. bryte strømmen til starter osv osv. Så har du kobla litt før er det gjort på et par timer Hmmmm Noe å anbefale da? Merke, modell og priser.. det funker på dørlåsene også ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet August 7, 2007 Jeg switcha bare rett over på ny alarm. brukte et par timer med koblinga og da rydda jeg samtidig veldig opp i alt for lange ledninger + generelt rotete oppkobling fra forrige installasjon. Jeg valgte å teste ut Crime Guard fra united states of the americana. Men om det er noen forhandlere i norge på produktene dems vet jeg ikke. Har i hvertfall vært veldig fornøyd med de hittil. fått kobla opp sentralåsen og de har ekstra kanal så du kan styre feks åpning av bagasjerom / takluke eller hva du ønsker å koble opp. Kjøpte en enkel versjon selv men man kan få veldig avanserte med flere styringer av ting samt at man kan få en litt mere fancy fjernkontroll som piper når alarmen går og viser deg hvilken sensor som har blitt utløst. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...