8x15 felger på golf 2 med G60 skjermbreddere

Anbefalte innlegg

Har lenge lurt på å kjøpe schmidt ML 8x15, men lurer på om dette kommer til å bli heilt feil når jeg har planer om å bygge bilen med G60 skjermbreddere. Vil det isåfall gå ann å space ut slik at felgen fyller nok opp? Noen som har bilder eller tips? Dette gjelder golf 2.....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

8X15 ML og g60 breddere,

 

Bilde081.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gammle bilen til Nikolai Fekjær dette? brukte han brukte spacere her? Eventuelt hvor mye?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gammle bilen til Nikolai Fekjær dette? brukte han brukte spacere her? Eventuelt hvor mye?

 

Gamlebilen hans ja..

 

Stod ikke spacere på når jeg kjøpte den hvertfall

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for svar!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har lenge lurt på å kjøpe schmidt ML 8x15, men lurer på om dette kommer til å bli heilt feil når jeg har planer om å bygge bilen med G60 skjermbreddere. Vil det isåfall gå ann å space ut slik at felgen fyller nok opp? Noen som har bilder eller tips? Dette gjelder golf 2.....

 

8x15 med "normal" ET et sted mellom 15 og 25 og 195/45 15 går sikkert greit også med stålskjermer. Hadde ikke brukt G60 brederne hvis du ikke skal ha 9x16 og/eller skal bli kvitt rust i skjermen samtidig ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kjørte med 8x15 med 195.45.15 på min uten skjermbredding. måtte valse litt for å knekke inn selve kanten men gikk fint med et15 i hvertfall. eneste grunnen til at jeg valgte å gå for plastbreddere (vanlig gti) var rust i hjulbuene. holder med lett valsing av buene så får du slengt den nedpå med 8x15 et 15 i hvertfall.

 

Skal du ha G60 breddere ville jeg minst hatt 9x15 eller 9x16 vurderte selv 8,5x15 foran og 10x15 bak en gang i tiden. men siden jeg er fan av stålbredding gikk jeg bort ifra det da pga pengebruken ;)

 

slenger ut noen bilder av felga før senk og uten plastbreddere

 

DSCN3534.sized.jpg

 

DSCN3539.sized.jpg

 

DSCN3535.sized.jpg

 

>EDIT: vær kritisk til dekkvalg. noen gir mere strekk men høyere rullebane. falken får tøff strekk som faen. men dekket blir sjukt høyt. "senka" bilen nesten 2cm ved å gå over til Toyo selv.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har mest lyst på 15" felger, men er ikke så mye felg å velge mellom hvis du skal ha 9" breie felger i den størrelsen. Hadde vært perfekt med BBS RM eller RS i 8,5" eller 9" bredde, men det er ikke lett å få tak i her til lands.... Har lyst å bruke G60 bredderne, så jeg må vel heller leite etter noen breiere felger + litt mer cash....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjører selv med Schmidt modernline 8x15 et.25 på bil uten skjermbreddere.

 

Bakhjula havner "langt" inne i hjulbuen. og framfelgene måtte spaces ut 5mm hverside pga coilovers. Subbet litt, men litt valsing/banking av hjulbuene hjelper mye. Subber ikke mye hos meg nå, etter å ha vært oppe hos Krister på dekkskift.no og fått på 185-45-15

 

I år så kjører jeg med et.5 bak og et.20 forann, men vurderer sterkt å space ut 5mm til forran så det ser litt mere "riktig" ut.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser problemet med G60 breddere og 8X15 felger nå. Blir vel mye å space ut slik at det ser bra ut

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser problemet med G60 breddere og 8X15 felger nå. Blir vel mye å space ut slik at det ser bra ut

 

Du får de med et10, men det letteste er vel å se på andre felger. Schmidt TH Line får du i 9x15. Men prisen er værre: eek :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ET 10 på ML er vel kun i 5x100 boltsirkel (etter dden prislista jeg har da....) TH line er ganske dyrt ja... svarer seg vel fort å reise til tyskland å kjøpe direkte da!?...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Th line 8,5x15 fikk jeg pris på 12500,- for fire felger ferdig levert på døra i norge.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

NAISprais! Av hvem da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kjører med 8x16 nå med strekk å dem subber hele veien rundt i bredderene.. noen tips? :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har 8x15 fremme og bak. Med bredding. Bak har jeg et 0 og fremmer har jeg ET0 med 20mm spacer altså et -20. femme ligger felgen da kant i kant og bak ca 1.5 cm innafor bredde-kanten.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

NAISprais! Av hvem da?

 

Rett fra schmidt ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kjører med 8x16 nå med strekk å dem subber hele veien rundt i bredderene.. noen tips? :P

 

Valse mere, senke mindre ;) mere strekk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har 8x15 fremme og bak. Med bredding. Bak har jeg et 0 og fremmer har jeg ET0 med 20mm spacer altså et -20. femme ligger felgen da kant i kant og bak ca 1.5 cm innafor bredde-kanten.

Bilen din ser jo skikkelig lekker ut med de felgene. Men hvorfor har du ET 0 på dine felger? Er det ikke ET25 på dine orginalt? Er det fordi du har byttet ut ytteringene dine? Muligens jeg spør dumt men henger ikke helt med her...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er et 25 org.ja. Men siden kanter er 1" breiere flytter jeg Et 1" altså 25mm ut, og da blir det ET0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er et 25 org.ja. Men siden kanter er 1" breiere flytter jeg Et 1" altså 25mm ut, og da blir det ET0

 

: klø :

Det stemmer vel ikke helt..? Innpresset regnes fra midten av felgen, og du har bare breddet på den ene siden, altså ytterkant. Dvs. at du har flyttet et 1/2", eller 12,2cm. Ny et er da 12,3. Hvis jeg ikke er helt på bærtur...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

: klø :

Det stemmer vel ikke helt..? Innpresset regnes fra midten av felgen, og du har bare breddet på den ene siden, altså ytterkant. Dvs. at du har flyttet et 1/2", eller 12,2cm. Ny et er da 12,3. Hvis jeg ikke er helt på bærtur...

 

måtte tenke litt nå. Inpress regnes fra anleggsflata av felgen til senter av felgen. Når jeg tenker meg om flytter du senteret bare 1/2" fra der det var fra før, og da blir vel ET 12.5 ja. Tenkte litt feil der.

 

Da har jeg iallefall ET -7.5 fremme med 20mm spacer og et25 bak: smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

: klø :

Det stemmer vel ikke helt..? Innpresset regnes fra midten av felgen, og du har bare breddet på den ene siden, altså ytterkant. Dvs. at du har flyttet et 1/2", eller 12,2cm. Ny et er da 12,3. Hvis jeg ikke er helt på bærtur...

 

Riktig tenkt, men 1 tomme er 25,4mm, dvs et endres 12,7mm, dvs ca 13mm.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har lenge lurt på å kjøpe schmidt ML 8x15, men lurer på om dette kommer til å bli heilt feil når jeg har planer om å bygge bilen med G60 skjermbreddere. Vil det isåfall gå ann å space ut slik at felgen fyller nok opp? Noen som har bilder eller tips? Dette gjelder golf 2.....

 

hallo1 hadde rh cup 8*15 med 195-45-15 og 30mm spacer å det gikk kant i kant med brederen1 men har et forslag til deg=) kapp bort indre kant av hjulbuen og kanten på brederen og lim brederen så langt ut på hjulbuen som mulig og da får du plass til gromme hjul og den blir BREI=)=)=) eller kjør 9*16 med 195-45-16 sånn som jeg har=)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Riktig tenkt, men 1 tomme er 25,4mm, dvs et endres 12,7mm, dvs ca 13mm.

 

Ja, så klart. Var nok litt seint på kvelden for så avansert hoderegning :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.