#1 Skrevet August 6, 2007 Hei.. Bilen er noe snål til tider, og har i grunn været det siden mapping (ombygg av motor) Ladetrykkskurven er stort sett helt toppers, men plutselig så finner den ut at den skal ha en halv bar mer = 2.5 Bar ! ! ! Og det er oppå ett allerede høyt trykk... Går som bare juling, men jeg er mer redd for stempler ol. enn glad for kreftene desverre.. Har byttet til Rs2 magnetventil uten større forbedring (var bedre en stund frem til trykkslangene hoppet av de er ok nå, men har overlading igjen) Vet at ikke den org. magnetventilen er VM når det kommer til høyt ladetrykk, så det ligger en Greddy profec spec 2 klar til montering (nytt mapp på Rudskogen om noen lurer på det, grunnet mer trykk opp i registeret) Denne sies å være bra å justere max trykket med, men jeg ville så gjerne funnet feilen før montering av boost controlleren min, så det IKKE er noe galt før rudskogen da.. Kan det være Wastegate eller ER det rett og slett magnetventilen som ikke føler bra nok i høye trykk? (2 bar ) Har noen vært borti lignende før? Eller hørt om? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet August 6, 2007 Tipper det er magnetventilen jeg...........er vel ikke så veldig glad i så høyt trykk som du kjører med på SørlandS6pressen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet August 6, 2007 Nei, håper jo på at det er den, men men, skulle visst det da vet du, kjipt om en lekkasje i stamme av WG skal kødde det til for meg, den sjekkes forøvrig mot min fars WG i morgen.. Vakum/trykk under membran (sjekke om min lekker ut fortere enn hans) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet August 6, 2007 Du kan jo alltids pille av wg og smøre den opp litt........skader ikke det. Spraye litt WD40 eller lignende her og der. Har en tendens til å henge litt etter flere års med høy temperatur 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet August 6, 2007 Nylig byttet membran, så det tror jeg ikke er trøbbelet.-. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet August 6, 2007 Tipper det er n75 jeg også. Når jeg bygde om så anbefalte jonus boostcontroller istedet for n75 fordi den kunne være litt ustabil på høye ladetrykk. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet August 7, 2007 Tipper det er n75 jeg også. Når jeg bygde om så anbefalte jonus boostcontroller istedet for n75 fordi den kunne være litt ustabil på høye ladetrykk. Rs2 en jeg skulle handle for noen år siden kjørte på 2.2 bar og magnetventilen ble kuttet ut når han fant ut at ladetrykket passerte 1.7:) Min erfaring er at N75 er stabil opp til 1.6/1.7 etter dette så er boostcontroller tingen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet August 7, 2007 Ja, men da er det nok den som er trøbbelet, siden det var greit en liten stund etter bytte til flett ny, den blir forøvrig tilsalgs (N75-Rs2) Kan medbringes Rudskogen ved interesse.. Gleder meg til "trygg" aks igjen, uten "trykkjustering" med høyrefoten Er det flere med innspill taes det likevel imot med takk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet August 7, 2007 Hei igjen, tok av Wastegate i dag og fant en løs "ring" sittende igjen på grenrøret, kan denne (løs altså) påvirke ladetrykket som jeg nevner over her? Så samtidig at det hadde lekt mellom WG og grenrøret, mulig dårlig planing ute å går Legger ved bilder, så kan dere se: Gjerne tanker om dette og 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet August 7, 2007 Den skal være løs tror jeg.. var det på min også ihvertfall. Den er sikkert sånn at den utvider seg ved driftstemperatur og "fester seg" da. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet August 7, 2007 Hmm, virker litt rart, men det er da mulig det ja, hva med lekkasjen da? Medfører ustabilt trykk fort det, men ikke høyere, hmm.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet August 7, 2007 Lekkasje på den siden av WG, eller før WG da, skal ikke ha noe å si for ladetrykket. Ihvertfall ikke hvis det er så lite at du ikke har hørt det engang? For å fikse den lekasjen så kan du kappe til deg en kobberpakning, det fungerer:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet August 7, 2007 Joda, klar over det, men jeg har nytt grenrør som skal på nå, grunnet sprekk i syl. #5 rør.. Virker ganske mye bedre maskinert ol. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet August 9, 2007 Min gamle WG som hadde sprekk rundt nesten hele rota, hadde slik ring med sprekk.. Den 'nye' satt ringen fast i, men dette skal nok gi snarere lavere trykk pga. lekkasje, så jeg tror nok det kan være N75 som du nevner.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet August 9, 2007 Skal vær løs den ringen der Trond. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet August 9, 2007 Har vel vært borti i en 5-6 sånne wg og alle disse har hatt løs ring. Har også hatt mye problemer på mine biler med dette ladetrykket (kommer og går og huttemeitu), tror nok at det vil hjelpe med en slik boostcontroller evt en mekanisk en 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet August 10, 2007 Ja, er nok rett at ringen skal være løs ja.. Kan ikke annet enn å håpe at den originale trykkstyringen er for dårlig.. Gleder meg til å skru sammen igjen nå, med nytt grernrør pluss pluss... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet August 10, 2007 Låner denne tråden litt, da jeg har litt det samme problemet, men en helt annen motor. Har en 10vt MC motor, og denne er justert til å kjøre på 1,1 bar. Men noen ganger lader den stabilt 1,1 og andre ganger kan den stoppe på 0,7 eller være helt oppe på 1,7:( 1,7 får jeg oftest om jeg bruker høyt gir, og starter på lavt turtall. Da spretter nålen rett opp til alt for mye trykk. Regner med 10vt ikke har magnetventil, så lurer på om det er noe annet en WG det kan være problmer med? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...