Anbefalte innlegg

Snap Drive skiftet clutch på min 2001 Passat 4motion. De slipe også svinghjulet og byttet hydraulikkpumpe. Men 1 giret synes jeg er helt utrolig vondt å bruke. Har kjørt ca 40-50 mil etter at byttet men er ikke vandt med den enda. Selv hvor sakte ut jeg slipper den. Helt på slutten så virker det nesten som den spinner. Men det kan vel ikke være hjulene som spinner. Er jo 4 hjuls drift. Si jeg får en grei start i 1 av 20 ganger. Ikke merket det slik på noen andre biler.

Kan det være noe galt? Er det noe justeringer som må gjøres?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ikke bare at den ikke har slitt seg til skikkelig, slik at den tar mer/mindre enn normalt, som nye bremseklosser på en måte?

Tar jo litt tid å slipe delene til hverandre.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg aner ikke. Men må den bli mere slitt? Når man kjøper ny bil har man vel ikke dette problemet? Mulig dette er et problem når man bytter clutch på gammel bil??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen andre som har noen formening her? Hvis jeg slipper clutchen litt fortere ut og gir litt mere gass høres nesten ut som det spinner litt bak. Men det skal vel ikke være mulig med 4 motion?

Vet ikke hvordan denne clutchen ser ut. Kan det være slik at når jeg tar clutchen forsiktig ut til der den griper litt og videre ut at den da bare fort blir klint sammen. Vanskelig å forklare. Når jeg står i en bratt oppoverbakke. Slipper clutschen ut til den begynner å dra. Holder jeg den da så drar den jo litt, slipper jeg foten ørlitte granne mer så braker den inn og lager et rykk og det kommer lyd som om man gir full gass å slipper gassen fort ut.

Rykk er kanskje mer riktig i stedet for spinner. Når bilen står helt stilleså blir det et lite rykk uansett når man starter i 1 gir. Er det noe instillinger på dette? Kan hydraulikkpumpa spille inn?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

dette er vel ikke noe og lure på. henvend deg til verkstedet og fremsett klage og få de til og prøvekjøre den sammen med deg. finner dere ingen forklaring så få ett møller verksted til og prøve den.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Finnes det noen justeringsmuligheter på clutch? Slik at man kan få den til å ikke gå så brått på eller er det ikke noe slik. For da er det vel ikke stort å gjøre med?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hadde noe lignende problem på en modeo jeg hadde før en stund siden, da var det vell utløserlageret som verkstedet hadde ødelagt under montering av girkassa igjen..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.