#1 Skrevet August 7, 2007 Hei, Jeg har en A6 99mod. og fant til min store forskrekkelse at jeg hadde en stooor damm med vann på gulv ved baksete høyre side. Jeg har fått opp teppet og tørket helt opp, men jeg har store problemer å finne ut hvor dette kan komme fra. Har forsøkt å spyle med hageslange rundt både fremdør og bakdør for å se om det kan komme av tett drenering i dørene, men kan ikke se noe vann som kommer. Husker jeg hadde et lignende problem med min A4 der jeg hadde en tett drenering under batteri i motor-rom. Da rant vannet inn torpedovegg og endte i baksetet. Men da kunne jeg kjenne klar fuktighet under teppet ved førersetet også. Jeg løsnet opp teppet ved passarsjersetet igår og kan ikke kjenne noe fuktighet fremme.....men med en gang jeg kommer bak setet og under teppet ( fra luft kanal og bak ), så er det helt gjennomtrukket. Noen forslag til hvor jeg kan lete? Fant forøvrig ikke ut hvor drenering er på A6 i motorrom. Her ser det ut som vannet blir ledet fra frontrute og ned til risten ( men ikke igjennom ) - og langs listen med helling mot høyre side? Da ligger det kanskje en drenering på høyre side rett ved siden av pollenfilteret i motor-rom? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet August 7, 2007 Drenering i vannkassa ( rommet under frontruta ute i motorrom ) er under batteriets festeramme iallefall. Ofte tett og da vil vann bli stående i vannkassa i lang tid. Drenering for klimaanlegg hender også at tetter seg. Det rare er at det da er tørt i gulvet foran??? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet August 7, 2007 Drenering i vannkassa ( rommet under frontruta ute i motorrom ) er under batteriets festeramme iallefall. Ofte tett og da vil vann bli stående i vannkassa i lang tid. Drenering for klimaanlegg hender også at tetter seg. Det rare er at det da er tørt i gulvet foran??? Ja, synes også dette var utrolig rart. På min A4 jeg hadde kunne jeg helt klart kjenne fuktighet helt gjennom teppet fra torpedovegg og helt bak. Men jeg har ikke funnet noe vått enda fremme........... Du sier at drenering er ved batteriet? Da tviler jeg på at det er her problemet er siden det er helt tørt rundt batteriet. Men lekkasjen jeg hadde på min A4 der hadde jeg vann til halvparten av batteriet faktisk så her var det ikke tvil. Derfor trodde jeg kanskje at dreneringen på en A6 var en annen plass en A4. Ser iallefall ut som vann blir ledet bort fra frontvindu på en helt annen måte på A6. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet August 8, 2007 Husker ikke modell/type annet enn at det var VAG. En av karosseripluggene under bilen hadde blitt revet av og spruten fra høyre forhjul stod rett inn der når det regnet mye. Resultat vann i fotbrønn bak, men ikke foran. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet August 8, 2007 Ett tips kan vær hvis bilen er stasjonsvogn. at ann lekker i pakningen rundt takrailsen og vannet eventuelt følger B stolpe ned til gulvet 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet August 8, 2007 Nå har jeg forsket litt mere og fått revet opp teppet ved fremre fotbrønn også. Og her flyter det også med vann ja....... Men det kan virke ut som om teppet er tørt langs kantene mot fremfre dør og også opp mot torpedovegg. Jeg satt på en konstant vannstråle på frontruten og her kan jeg se at vannet blir ledet bort ved skjermene og renner i strie strømmer under bil. Kan ikke se noe vann som renner ned langs torpedovegg fra motor-rom. Forsøkte også å spyle kraftig i hjulbue og rundt hele dørene uten at jeg kunne se noe som rant ned mot gulv. Leste en tråd tidligere med et tips om å fjerne hanskerom og sjekke en drenering? Er dette noe som er poeng for meg og sjekke i.o.m at torpedovegg er tørr? Og ja: det er en avant, så vann inn med rails hørtes ikke dumt ut. Skal ut og spyle kraftig rundt festene der nå. Er det rundt midtre dørstolpe jeg burde sett vann da? Noen andre plasser jeg bør lete der det kan være tett drenering? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet August 10, 2007 Siste oppdatering: Har fått tørket bilen nå slik at jeg enklere kunne lete hvor vannet kom fra. I tillegg fjernet jeg hanskerom. Brukte en brannslange denne gangen mot frontruta og da kunne jeg kjapt se at det dryppet under huset der viften er montert på høyre side i kupe. Det som var litt dumt var at jeg hadde fjernet det løse store dekselet i motor-rom så litt vann kom nok gjennom filteret siden det var helt åpent.... Men jeg skrudde uansett løst det dekselet som står i forbindelse med viftehus i motor-rommet. Her var det ene festet sprukket litt slik at skruen ikke stramte skikkelig. Tok av dette dekselet og satte hele pakningen inn med silikon. Satte også inn en stor skive slik at jeg fikk stramt til alle skruer. Etter at jeg fikk satt på plass det løse lange dekselet og pakningen der, så kom det iallefall ikke noe vann inn viftehus som jeg kunne se. Men jeg sitter jo med en liten mistanke om det var dette som var problemet - eller ikke i.o.m at jeg tydeligvis fikk vannsprut direkte på selve filteret også. Så jeg hører litt med andre her om noen har vært borti at det faktisk er rundt dekselet ved viftehuset vannet har kommet inn? Er dette et vanlig problem? Og hvilke dreneringer ligger nærmest her som jeg bør sjekke ekstra grundig? Så langt jeg kunne se, så var eneste drenering i nærheten en liten kanal helt inntil skjerm der vannet blir ledet ned fra det dekselet som ligger inntil frontruta? Og pøser jeg kraftig på med vann på frontruta, så samles jo litt vann rundt dekselet til viftehuset før det renner ut ved skjermen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet August 12, 2007 Ja, rundt med mittre dørstolpe vil eg tippa du ville sitt noge om det va der, evt. pakkning rundt takrailsen så isje helle tett eller lause skrua på takrailsen (skrudd onna trekket med takhåndtak). Men det med at vannet kommer inn rundt viftehuset og pollenfilterboks, og under batterikasse er ikke så uvanlig. Pakninger helle isje evigt vettu! Eg vett isje om det he noge me dette å gjer men, eg seie det ligavel... Fulles det vann opp rundt batteriet og ligger møye graps onna den listå med frontrutå, er det tegn på tett drenering onna pladå batteriet står på. Håbe det går seg til, og blir iorden for dg !!! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet August 12, 2007 Takker for svar. Var nesten betryggende og høre at det kunne være rundt pollenfilter. Nå er jeg på god vei og få bilen tørr, men venter med å skru på plass hanskerom og håper på skikkelig regnvær nå for og se om ting ser bra ut :-) Blir den fortsatt våt, så sliter jeg mer ja med å finne hvor det kan komme ifra. Takrails tror jeg at jeg kan utelukke. Sjekket begge dørstolper og her ligger det t.o.m støv. Så her er alt tørt og fint. Og jeg er overbevist om at vannet må ha kommet nær torpedovegg. Og drenering til AC er iorden siden vannet renner under bilen her. Så vi får håpe på at det var rundt pollenfilter. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet August 16, 2007 Da har jeg funnet ut at dreneringen til AC antakeligvis er delvis tett. Jeg hadde utelukket denne siden det renner vann under bilen når AC er igang. Men nå som bilen var helt tørr inni, så kunne jeg enkelt se at det rant vann rett under der dreneringen til AC ut. Hvordan i all verden fikser jeg dette? Må jeg ut med hele dritten? Kan det være slange som er sprukket? Eller kan jeg stake dette utenifra eller innenifra noen plass? Legger ved et bilde der man også så vidt kan se stripen av vann som har runnet. http://rapidshare.com/files/49410309/DSCN0135.JPG.html 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet August 16, 2007 går ikke ann å se bildet ditt uten å registrere seg på den sida jo... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...