Styrestag / Servo A4 1,8T 97 mod!!

Anbefalte innlegg

Hei

Har fått problemmer med styrestag / servo. det lekker olje ut av foringen inne i høyre hjulbue.

Er det noen som kjenner til dette ?

Er det bare å skifte hele greia eller er det mulig å skifte pakninger eller lignende inne i selve styrestaget?

Bilen er kjørt rett over 100k

Fylte på servoolje for ca 5/6 mnd siden og det har ikke vært noe før nå en liten tur så er det nesten tomt i boksen med servolojen.

Har sett på denne siden http://www.vagcat.com/epc/cat/au/A4/1997/156/52/1749015/ , men er ikke så teknisk av meg at jeg klarer å tyde alle dele nr

Fint dersom det er noen som har noen gode råd

Rune: klø :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei

Jeg har en 97 A4 1.8T(119000 km da det oppsto) som hadde samme problemet, men min lakk muye mer enn din før jeg måtte skifte det.... jeg brukte ca 1 liter servolje om dagen, og da kjørte jeg lite.

Jeg fikk en avtale om et brukt tannstag fra møller til 3000 kr, det var fordi jeg kjøpte bilen nå i vinter/vår av en utretter på møller, så han tok jobben også:tilber:

Det er vist en svakhet på A4 og passat: bh : . En ny slik sak koster 10k fra møller. Det går noen timer å skifte den også, du må også justere spissingen etterpå.

Slik jeg forsto det på møller fantes det ikke noe rep.sett til det, burde bytte hele driten når en gjorde det.....men bare armen kostet rundt 1500.....

Håper dette hjalp litt:)

Ole-J

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ikke helst sikker på hva slags skade du hadde, men jeg trodde det var styrestag og ikke tannstag som kommer ut av den indre hjulbuen. Tar kanskje heilt feil her...........

Andre som kjenner dette problemet?

Rune

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

På min så pøste den ut olje i høyre hjulbue, jeg så olje kom ut idet rattet ble vridd til en side. var forresten jævla stress å vaske vekk all oljen som la seg langs siden, faktisk helt siden.....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.