Bygge om til firhjulstrekk

Anbefalte innlegg

Vet det er mange tråder om dette, men i de jeg har lest, er det ingen som har kommet med et ca beløp på hvor mye en ombygging vil koste. Samt hvordan det må gjøres.

Tanken er at om jeg skal bygge om, så SKAL jeg bygge om Lupoen til firhjulstrekk, lar dette seg gjøre? og er det eventuelt mulig i ettertid og få dette godkjent?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har hørt om en stk Audi 100 som er ombygd til quattro med prislapp på 70-80 000,-. Å få dette godkjent blir vanskelig da VW ikke gir ut slike papirer på nyere biler. Må i så fall ned til Tüv i Tyskland for å få dette godkjent. Da skal du ha ganske god dokumentasjon med deg på karosseriet og hele ombyggingen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tja, er vel noen fra Polen eller Tsjekkia elns som bygget om til TDI 4motion.. Tror det var diskutert her på forumet tidligere.

Tror nok du kan glemme godkjenning, da du må kappe greit inn i bilens originale struktur.

Tøft å gå i gang med, for all del.. Men ville nok veid opp morofaktoren mot pengebruk før man setter igang med noe slikt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har du tenkt å bytte motor også håper jeg!? Tror ikke det blir en slager med 4x4 og "trippel tusen" motoren din :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du ser på noen tråder på haldex konvertering av syncro så er det nevnt noen priser der. Men du passerer fort 50000 og veldig mange timers arbeid. Og som sagt godkjenning tror jeg du kan glemme.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

lupo 4wd:) : rock : .. kjør på men skal den kunne drive haldex koblinga må du vel bytte ut den gressklipper motoren du har:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Enkleste måte er nok å sette inn en komplett drivverkspakke også bak, dvs lik bimoto-tt'n :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er jo helt latterlig... for de pengene pluss det bilen var verdt før ombygging kunne han jo kjøpt en UrS4 i flott stand, og spart seg jobben.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er jo helt latterlig... for de pengene pluss det bilen var verdt før ombygging kunne han jo kjøpt en UrS4 i flott stand, og spart seg jobben.

 

Har vel også noe med å være unik? Ha noe som ingen andre har, men som andre nevner kan nok godkjenning bli ett problem, men alt går. Etter ett par turer hos TüV så skal du nok klare å godkjenne den. Men når d først skal gjøre så mye ombygging må det også heftig motor til, å da havner nok prisen opp på ett høyt nivå 100k+

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Greit å lage noe som er unikt, men å kaste bort 80.000 kr synes jeg er bortkasta!

 

Men hadde sikkert blitt en kul bil!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Greit å lage noe som er unikt, men å kaste bort 80.000 kr synes jeg er bortkasta!

 

Blir vel som å kjøpe en dyr S6+ istedenfor å kjøpe en S4, montere RS2 turbo og chip for samme effekt? : smil :

 

Unikt er ofte noe man setter pris på..... ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tanken er jo at det hadde vært så ufattelig kult, og bygd om til 4x4, for så og fyre inn en s3 motor, eller en turbo femmer;) Men, pengboka strekker ikke til nå, eller i løpet av vintern. Men lufter jo bare tanken her. Og saken er at jeg mest sannsynlig hadde fått bra mye heftig ellers for de pengene. Men hvor vanvittig kult er det ikke og ha noe som det bare går 1 av i Skandinavia, og gruse de fleste s3,s4 og s6 ene i Norge.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tanken er jo at det hadde vært så ufattelig kult, og bygd om til 4x4, for så og fyre inn en s3 motor, eller en turbo femmer;) Men, pengboka strekker ikke til nå, eller i løpet av vintern. Men lufter jo bare tanken her. Og saken er at jeg mest sannsynlig hadde fått bra mye heftig ellers for de pengene. Men hvor vanvittig kult er det ikke og ha noe som det bare går 1 av i Skandinavia, og gruse de fleste s3,s4 og s6 ene i Norge.

 

 

Ja når du har så store planer så blir det rimelig tøft ja!!!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

DO IT!

 

Er kult med noen ingen andre har.

Men dette er en typisk jobb man gjør selv (med god hjelp av kompiser) da det er klin umulig å få ett prisoverslag på.

Er også umulig å sette noen tidsfrist på dette så da har du jo muligheten til å forandre ting underveis.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skjønner deg godt,kult¨å ha noe ingen andre har men godkjenningen her tror jeg du sliter kraftig med....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Akkurat slik jeg tenkte på ja :) ......men siden det allerede er gjort må man bruke andre motorer enn VR6 for at det skal bli unikt :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette er bare en tanke som har streifet meg da, men tenkte turbo femmer eller s3motor. Men det kan absolutt bli unikt. Og bilen blir sikkert stående godt over 1 år, hvis et slikt arbeide skulle påbegynnes. Først, må pengene strekke til, for så å få litt mekaniske kunnskaper;)

 

Den twinengine vr6 Lupoen Petar bygger er temmelig syk, han har jo blandt annet laget en twinengine golf rallye før.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

gokjent trenger da vel ikke det. er jo bare si den er orginal det hehe. vis ikke er det da mange baner runt i norge man kan kjøre på hehe. stå på dette kan bli bra det hihi

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor har du hodet egentlig? Tar du en A10 FWD og bygger om til 4x4 får du ikke noe unikt - du får en A10Q med rustproblemer, et jævla strev med godkjenning, og et stort hull i lommeboken. Kjøp heller en UrS4 med en gang, så har du en bedre bil for mindre penger og betraktelig mindre strev.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor har du hodet egentlig? Tar du en A10 FWD og bygger om til 4x4 får du ikke noe unikt - du får en A10Q med rustproblemer, et jævla strev med godkjenning, og et stort hull i lommeboken. Kjøp heller en UrS4 med en gang, så har du en bedre bil for mindre penger og betraktelig mindre strev.

 

 

 

koselig må jeg si...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor har du hodet egentlig? Tar du en A10 FWD og bygger om til 4x4 får du ikke noe unikt - du får en A10Q med rustproblemer, et jævla strev med godkjenning, og et stort hull i lommeboken. Kjøp heller en UrS4 med en gang, så har du en bedre bil for mindre penger og betraktelig mindre strev.

 

Tror du har gått glipp av hele poenget jeg! Visst du ikke kan komme med bedre kommentarer er det bedre å holde kjeft! Kjøper du en UrS4 som tydeligvis er den store drømmen din, så får du bare noe som MAAAANGEN andre har fra før av! : bh : : bh :

 

Lupo med 4x4 og 5èr turbo hadde vært KONGE! : rock : : rock : : rock :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

For ikke å glemme hvor usannsynlig fæle urs4 ene ser ut. Å for ikke å snakke om størrelse forskjellene på en urs4 å lupo! Men ikke sleng i en femmer, for det første er den hinsides tung å for det andre tviler jeg på at du får plass. Hiv inn fult S3 drivverk å motor , selv om det ikke er "ekte" quattro

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tips: les tråden før du svarer. Innlegget til Thomas, som jeg svarte på, dreide seg om å bygge om en Audi 100 FWD til Quattro. UrS4 er samme karosseri med bedre interiør, bedre understell, og bedre motor.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tips: les tråden før du svarer. Innlegget til Thomas, som jeg svarte på, dreide seg om å bygge om en Audi 100 FWD til Quattro. UrS4 er samme karosseri med bedre interiør, bedre understell, og bedre motor.

 

Å hvorfor blande snakk om å bygge en audi 100 om til s4 inn i en samtale om å bygge en lupo om til forhjulstrekk...: klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.