1999 Aud A4 1.8 TQ Motortemp føler lever eget liv..

Anbefalte innlegg

Heisann!

:) Har nett kommet hjem fra Svergie tur med bilen, ble kjørt en c.a 2000 km på en uke :) På vei nedover satt eg og såg på motortemp føleren låg midt på skalaen som eg har forstått at dem alltid skal gjøre? altså rett opp.. Men plutselig en 10-20 min senere såg eg den låg på bunn! Så rett før eg fikk stoppet og sjekke under panseret etter noen åpenbare feil Så steg den til midten gjen altså 90 grader.. holdt seg der en stund så falt den helt ned gjen.. Har sjekket kjølevæske nivået og det er helt fint det. Motoren blir heller ikke varm eller noe virker som om det er måleren som lever helt eget liv, har gjort det resten av ferien også virket helt fint en stund og så raser den til bunn.

Noen som vet hva det kan være? og hvor dyrt det vil være og få det fikset? Har ikke allverdens med peiling så er ikke så keen på og fikse det selv om det er vanskelig.. Kan det forresten være farlig og kjøre med?

Håpe noen tar seg tid til og hjelpe! :) Har bare hatt bilen en måneds tid så kjenner ikkje desse bilene så godt enda.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bytt G62-føleren. Den sitter i bakkant av motorblokka, en blå kontakt med fire ledninger inn på. Byttes på fem minutter, og koster ca 300 kr, mener jeg å huske. Søk på G62 her så finner du mer info. Dette er en svært vanlig feil.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min var også slik,byttet termostat så ble alt gull igjen. :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei ..

Har også hatt det problemet.. jeg byttet først føler (G62) men det var det ikke så da byttet jeg termostaten og nå er alt iorden igjen... Men hos meg så ble aldri motoren varm fordi termostaten stod åpen! heletiden, derfor var temperaturen rundt 40-50 grader og økte når jeg stod stille. Hvis din går helt ned i bunn og opp igjen som en jojo så hadde jeg først byttet føler... eller se om kabelene sitter som de skal... Altså start med føleren fordi det er en billigere jobb og du kan gjøre det selv. Du vil miste litt kjøleveske så ha skjøpt inn litt før du begynner...

Lykke til ...

/Rune

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Oki flottings! Skal prøve med den føleren da, Hva kjølevæske skal eg kjøpe? brukte bare noe esso greier på forje bilen, en 94 Primera.. men denne er litt nyere så vet ikke eg samme hva en bruker?

Motoren min blir jo varm ja, funker fint det. er ikke alltid den tuller seg heller så om det pleier og være denne føleren så kan det sikkert stemme bra.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjølevæska heter G12 eller G12 pluss og er RØD. G12 må IKKE blandes med blå, mens G12 pluss kan blandes med blå.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.