Start problemer på 2.8 audi.

Anbefalte innlegg

Da jeg skulle starte bilen igår etter en kort stopp, ville den ikke starte igjen.

Alt virket normalt under forsøkene på å starte. Bensinpumpen starter,Det strøm nok, det kommer bensin fram til motoren og startmortoren har fart i massevis. Men den startet ikke. Sjekket sikringer og så etter evnt løse ledninger under panser men alt så ok ut.

Da jeg hadde forsøkt i ca 30 min,da startet motoren.

Samme skjer idag igjen,starter normalt men vil ikke starte igjen etter en kort stopp

Er det noe spesielt jeg burde se etter/få sjekket for å løse dette problemet?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ting oppfører seg forskjellig om de er varme eller kalde og det gjelder spesielt el deler , ledninger etc.

Når du ikke får startet så er det viktig og få avdekket hva som mangler og da må en være to stykker.

Prøv og gi den start gass for og se om den starter på det , gjør den det så er det bensinmangel. Gjør den ikke det så er det tenningsfeil -manglende gnist. I grove trekk er dette det enkleste for og finne ut hva det er som skjer. Husker ikke hva slags innsprøyter anlegg du har men alle seriene av K jetronic har hot start problemer og prosedyrer for det.

Hilsen Trond.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for svaret Trond.

Har ikke sjekket gnist,men skal gjøre det. Bensinfiltret er 1 år,tror ikke problemt er der. Men man vet nå aldri....

Har alltid måtte kjøre startmotoren i 3-5 sek før motoren starter,uansett om den er varm eller iskald.

Kanskje nye plugger er en plass å begynne....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har bra med gnist,så tror ikke at det er der problemet er. Bilen fungerer perfekt de gangene den starter. God trøkk av motoren,går jevnt hele veien til rødfeltet. Så bensin får den nå nok av tror jeg. Er det noen el-styringer o.l som kan spille meg ett puss her? Kan vakum,luftfilter etc etc ha noe innvirkning på dette problemet?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

halgiver på venstre topp bak kant hørest det ut som ..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

halgiver på venstre topp bak kant hørest det ut som ..

Ok. Dyrt/vanskelig å bytte?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den er lett å bytte, men en dyr opplevelse..

Tror jeg betalte 3500,- å den halgiveren ligner mer på et lokk med 3 ledninger og en føler..

Mvh

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den er lett å bytte, men en dyr opplevelse..

Tror jeg betalte 3500,- å den halgiveren ligner mer på et lokk med 3 ledninger og en føler..

Mvh

Fin pris.....: gråter :

Etter å ha lest om denne halgiveren,så tror jeg nok at det er den som er gåen. Kun når jeg har korte stopp at motoren er vriden.....: mad :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tok løs kontakten til halgiveren, og festet (huset) til de 3 pinnene var veldig slarkete. Kan røre det 3mm fram og tilbake. Skal prøve å måle kontakten når jeg får ta i slikt utstyr.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Liten ting til.

Hvor ligger "hjernen" i min bil??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Etter en stund hvor mine problemer forsvant av seg selv,så kom de tilbake for fullt midt i julerushet.

Bilen nektet å starte.

Ringte å bestilte ny Halgiver (1600 kr) og fikk byttet den,og nå har bilen startet som den skal i snart 2 uker.

Bensinpumpa og plugger er byttet tidligere uten at det hjalp.

Så nå tror og håper jeg at jeg slipper disse startproblemene igjen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

tror jeg har fått samme problemet som deg her.... min er blitt lik med start problem.. spesielt vist bilen er varm..men når den starter så er alt ok pyyyy.. hvor ligger denne da på min bil 4.2 v8

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.