Ruklete girmekanisme på Audi 100

Anbefalte innlegg

Heisann, har fått et problem med ruklete girmekanisme på Audi'n... har vært en stund, men ting tar tid vettu.

 

Det som jeg syntest er merkelig er at hele "klumpen" som girspaken sitter festet til er "løs". Illustrert på bildene under kan man såvidt se at det hele løftes opp en halv centimeter.

 

Noen som har peil på hvordan jeg får fikset dette eller hva som gjør at det er ruklete?

 

girspak1.jpg

 

girspak2.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekk der hele konsollen sitter boltet til karosseriet, et stykke lengre ned. Det er 4 bolter med mutter som tilsynelatende bare har en enkel punktsveis pr. bolt eller er limt, og disse kan løsne.. Var borti det samme på bilen til fattern ('92 A100 2.8E), boret hull og satte i gjennomgående bolter istedetfor..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for tipset! :)

 

Skal kikke litt nærmere på saken når regnet gir seg her oppe :(

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg fått fikset :) Ble god som ny...

 

Måtte av med ALT ca. for å komme til. Hele konsol dekselet, friskluft-rørene bak og litt støy-dempende isolasjon.

 

Satte i 3 karosseri skruer i bakkant og 2 foran.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.