#1 Skrevet August 8, 2007 Hei! Har en A6 130hk som nettopp er chippet til ca 405 Nm. har nå problemer med at ved 80km/t, et turtal på ca 1800 og trakker til i 5gir rister bilen (nesten som kast i en aksling) til den har passert et turtal på ca 2100. er ikke slik når jeg trakker til på feks 1 og 2 gir. Tror det er cluchen som ikke liker dreiemonentet eventuelt er klar for utskiftning? Vist jeg i 80 km/t, tar cluchen inn og gir gass for så å slippe cluchen ut så klarer jeg å fremprovosere sluring. Noen med lignende symtom som kan bekrefte at det er cluchen? Mvh Lars Ivar 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet August 8, 2007 har samme problem på ein kompis sin a6 å på min passat etter chipping. har bytta chlutch på a6en uten noen form for forradring, hat tenkt litt påp om det kan vere eit motor feste eller ladetrykks ventil n75 som kødder, muli svinghjulet er defekt. men er ikkje sikker, med det momentet å du klutcher den i 5 gir vill den nokk slure uansett 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet August 8, 2007 Trur denne saken har vært diskutert mange ganger. prøv å gjør et søk (lykke til med det forresten) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet August 8, 2007 http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=38735 Les her , er mange med dette problemet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet August 8, 2007 Hei! Takk for svar. Etter å ha søkt og lest litt på forumet har jeg funnet endel om dette problemet, men ser ingen som har løsningen. feks skiftet svinghjul og blitt helt strøken etterpå. Mvh Lars Ivar 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet August 8, 2007 Folkens. Dette er det svake svinghjul som sitter på disse bilene! det er ikke noe software trøbbel, lenkarmer el lignende .. Svinghjulet er rett og slett dritt!! mange setter på forstekte svinghjul dette hjelper umiddelbart! Synd at VAG lager en så fin motor men sparer inn på svinghjul som er så lite ! koster mulig runt 1500-2000 før en uppgradering! dette hjelper garantert. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet August 8, 2007 har ikke giddet lese de linkene.. så mulig det står der... men som johan sier så er de svinghjulene bare dritten..... dobb masse svinghjul skaper vibrasjon når man får høyere nm.... løsningen er å montere ett singel masse svinghjul,, men prolemet er at sau huene på audi har balansert veiva med svinghjulet på... så selv om du monterer ett sm svinghjul kan det bli ubalanse i motoren... men gjør du det, må svinghjulet veie ca det samme som org når det gjelder diesel... og det er ikke alltid like enkelt.... jeg har søk alle steder... uten å finne ett til min.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet August 9, 2007 Legger ved dette svaret også som jeg fikk fra et annet firma til info: Årsaken til at bilen har dobbelmasse svinghjul originalt er pga at den ikke har svingningsdemper på veivakselen. Oppstår det for mye vibrasjoner ved aks fra lavt turtall, anbefales det å gire ned ett gir. Hvis du monterer på et singel masse svinghjul vil du antagelig fortsatt ha vibrasjoner. Vil også pressisere at problemet mitt med risting ikke er så stort bare ved lavt turtal på 5 gir. Mvh Lars Ivar 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...