#1 Skrevet August 8, 2007 Som tittelen sier så slurer clutchen min .. under lange kjøreturer begynner den og slure ved max ladetrykk i feks 6gir.. den slipper rundt 3200rpm. det er montert ny org clutch for 3 år siden.. men er en original clutch så dårlig at den ikke tåler 430nm ? er vell bare å bytte clutch igjen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet August 8, 2007 Er ikke sikkert clutch'en er dårlig, men trykkplata har en tendens til og bli slapp og da trykker den ikke hardt nok og da slurer den. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet August 8, 2007 Er ikke sikkert clutch'en er dårlig, men trykkplata har en tendens til og bli slapp og da trykker den ikke hardt nok og da slurer den. okei, for det virker som om at det er når man har kjørt langt, og får fine temperaturer på motor:) Clutchen tar helt fint.. ca midt på 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet August 8, 2007 Ok, bare ikke kjør rundt og slur da må du sikkert bytte svingjul også Så ikke bruk 6 giret og få bilen på verksted eller bytt selv 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet August 9, 2007 Min clutch slurte endel etter oppgradeing til ca 340hk 500Nm og jeg byttet da til 4puck sinter clutch fra jonus. Holder godt Men skader sikkert ikke med ny trykkplate, selv om min er den orginale fra 1990 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet August 9, 2007 Min begynte å slure ved fullt ladetrykk ved 3500rpm i 5... I løpet av ei uke slura den på 3. 4. og 5.gir ved litt aktiv kjøring. Fikk en kompis til å skifte clutch og trykkplate. Forskjellen var som natt og dag. Nå må jeg faktisk trykke inn clutchpedalen et godt stykke når jeg skal gire, før bare touchet jeg pedalen Trykkplata var fargesprakende, blå i alle regnbuens farger svinghjulet så ikke ille ut. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet August 9, 2007 okok, men er org trykkplate nåkk på en chipet S4.. eller opp til 350hk? må vell til og bytte clutch ja.. koster det mye for et komplett sett da? kanksje vanskelig og svare på det, men har overhode ikke peiling på hvilken clutch jeg skal kjøpe 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet August 9, 2007 Jeg har chip'et min, og kjører med org clutch... Slurer ikke enda hvertfall. Koster ca 3500 veil. hos mekonomen... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet August 9, 2007 okei, nei for det som er rart, er at den slurer ikke når du akkurat har startet og kjøre.. nå tyner ikke jeg bilen noe særlig før jeg har fått 90`c, men etter man har kjørt en times tid, slurer den lettere og lettere.. har clutchen noen sammenheng med servopumpen på noe slags vis? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet August 10, 2007 ingen som har noen clutch og anbefale? og hvor jeg skal kjøpe den? trenger jeg tyngre trykkplate? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet August 10, 2007 ingen som har noen clutch og anbefale? og hvor jeg skal kjøpe den? trenger jeg tyngre trykkplate? SPEC! Lamell, trykkplate (og lettvekts-svinghjul) får du hos Velox Motor. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet August 10, 2007 Eller benytt søkefunksjonen så finner du flere alternativer. Noen anbefaler Sachs motorsport trykkplate med org. disk... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet August 10, 2007 Noen anbefaler Sachs motorsport trykkplate med org. disk... Altså original clutch med annen trykkplate? er litt grønn hvor bestiller man Sachs? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet August 10, 2007 denne burde holde? steg 1 http://www.veloxmotor.com/index.asp?case=show_sub_category&main_category_id=6&category_id=34&sub_category_id=61 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet August 10, 2007 denne burde holde? steg 1http://www.veloxmotor.com/index.asp?case=show_sub_category&main_category_id=6&category_id=34&sub_category_id=61 Vil tro det ja Den er komplett med lamell (friksjonsplate/disc), trykkplate og lager, er til lettere trimmede motorer. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet August 10, 2007 Vil tro det ja Den er komplett med lamell (friksjonsplate/disc), trykkplate og lager, er til lettere trimmede motorer. okei, akkurat hva jeg trenger.. er dette en bra pris? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet August 10, 2007 okei, akkurat hva jeg trenger.. er dette en bra pris? Tviler på at du finner billigere SPEC-sett i Norge. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet August 10, 2007 Noen anbefaler Sachs motorsport trykkplate med org. disk... Fungerer det, men gir hardere pedal. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet August 10, 2007 Fungerer det, men gir hardere pedal. Mhm.. Skriver under på det, men full sachs race pakke biter 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet August 11, 2007 Eller det billigste alt. orginal trykkplate og 4 puck sinter ca 2500kr som er under halv pris av et spec kit. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet August 11, 2007 Eller det billigste alt. orginal trykkplate og 4 puck sinter ca 2500kr som er under halv pris av et spec kit. Er mange veier til Rom... Å få en clutch som klarer mye moment er intet problem, men hvor mye kjørbarhet skal man ofre for å spare noen kroner? Sinter er etter min mening siste utvei da det i mange tilfeller gir en "av/på"-clutch som er direkte ubehagelig å kjøre med. Spec-kit opp til steg 3 er like enkle å kjøre med som original clutch og gir ikke hard pedal. Men som sagt, er mange veier å gå for å løse et problem. Så kan man i ettertid vurdere om man valgte riktig 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet August 11, 2007 Er mange veier til Rom... Å få en clutch som klarer mye moment er intet problem, men hvor mye kjørbarhet skal man ofre for å spare noen kroner? Sinter er etter min mening siste utvei da det i mange tilfeller gir en "av/på"-clutch som er direkte ubehagelig å kjøre med. Spec-kit opp til steg 3 er like enkle å kjøre med som original clutch og gir ikke hard pedal. Men som sagt, er mange veier å gå for å løse et problem. Så kan man i ettertid vurdere om man valgte riktig Jada, mange muligheter, jeg for min del vil heller brukt pengene på andre ting... Er såklart litt annerledes og noe mere brå å ta igang med, men bare en vanesak. Jeg kjører med det daglig, og er lite forskjell fra orginal clutch syns jeg. Dama kjører også med bilen endel, og syns den er grei. Til og med svigermor lånte bilen min her om dagen uten problem..... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#23 Skrevet August 11, 2007 Jeg betalte 2300kr for 4 puch sinterlamell fra Jonus:) Skulle holde til mitt bruk tror jeg: klø : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#24 Skrevet August 11, 2007 Jeg betalte 2300kr for 4 puch sinterlamell fra Jonus:) Skulle holde til mitt bruk tror jeg: klø : Samma som jeg kjøpte.... Ihvertfall ikke noe sluring hos meg 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#25 Skrevet August 12, 2007 men er det trykkplata mi som er sliten da?? for den slipper temmelig lett nå.... clutchen tar fint, ca midt på pedalen.. så syns det er rart den skulle være slitt, når den er byttet for 2-3 år siden 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...