Anbefalte innlegg

Samma som jeg kjøpte.... Ihvertfall ikke noe sluring hos meg

 

hmm, så din slurer ikke med org trykkplate?? så det vill si at clutchen min (org) bare holder 3 år før den må byttes? : eek :

burde jeg bytte både trykkplata og clutchen når jeg først er igang.. eller er dette unødvendig for en chipet 2,2T?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da var ny clutch bestillt hos Jonus :)

skulle tåle 550-600 hk med org trykkplate :fy:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da var lamellen kommet :P

så sitter bare og venter på arbeidslyst ;)

MEN : etter man demonterer clutch pumpen, må denne luftes etter at alt er montert på plass, eller skjer dette automatisk ? :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå er ikke jeg sikker på hvordan dette ser ut på din bil, men om du kan ta ut clutchpumpa uten å skru av slangen/røret og bare legge den til side kan den bare monteres igjen etterpå.. Må du derimot koble av røret må en liten luftejobb til ja ;)

 

Ole Kristian

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

var og inspisserte under bilen idag...

Huff, arbeidslyst kom til meg.. prøvde og gå opp av graven, for så å gå ned igjen.. men fikk fortsatt ikke lyst til og starte på dette..

hvordan kommer man til girskifteren? eller den overføringen

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

var og inspisserte under bilen idag...

Huff, arbeidslyst kom til meg.. prøvde og gå opp av graven, for så å gå ned igjen.. men fikk fortsatt ikke lyst til og starte på dette..

hvordan kommer man til girskifteren? eller den overføringen

 

Pumpa bare løsner du og tar ut så slipper du lufting. Ligger på toppen av kassa på venstre side så den er litt vanskelig å se, men grei å komme til. Sitter med en skrue.

 

Girsjalte mek. ligger over kassa og det er 2 stag du må skru av. Er trangt så bruk lang forlenger(e) og gjerne et lite ledd. Dra litt i spaken for å se i hvilket gir boltene er mest tilgjengelig....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ok, men alt dette gjøres under bilen? eller løsner jeg disse fra motorrommet?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da var tiden inne for og bytte clutch igjen.. Denne holdt ikke lenge til mitt bruk.. Legger ved bilder..

Har bestillt nytt originalt clutch sett. og nytt nålelager til svinghjulet.

Men så har jeg hånden på en spec steg 5 trykkplate.. Kan jeg bruke denne sammens med den originale lamellen?

http://www.034motorsport.com/product_info.php?cPath=113_2445_2509_2510&products_id=16549

 

P4140003.jpg

 

P4140002.jpg

 

P4140001.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Huffda, hvilken lamell var dette? Spec eller sachs?

 

Om det er sachs håper jeg min holder ett par uker til :) Ivertfall forbi treffet..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Huffda, hvilken lamell var dette? Spec eller sachs?

 

Om det er sachs håper jeg min holder ett par uker til :) Ivertfall forbi treffet..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

sinter lamell ja :) 4 pucks..

Nå har jeg dratt vogn osv.. Denne er vell lagd mer for og ta rivstarter, uten sluring :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvilken sort?? Sachs eller spec? vet ikke om det er noen forskjell på lamellkvaliteten, men det er jo litt interessant hvilken det er i foprhold til hvilke som ryker fort med hverdagsbruk :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.