#1 Skrevet August 8, 2007 Lurte på hva anbefalt dekktrykk er for banekjøring med 225 40 18" 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet August 8, 2007 40 foran og 36 bak, mente en Trønder om min når jeg nesten sleit ut felgkanten på Våler i år Har 235/40-18 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet August 9, 2007 Avhenger av dekktype, felgtype, vekt på bil, underlag, kjørestil, hvor mange hjul som er i drift etc etc. Kjører 25psi foran og bak på min bil med 17" gateslicks. Prøv deg frem, men start gjerne med ett høyt trykk ala det Trond foreslår og jobb videre. Kjøp deg en liten enkel dekktrykk tester som du kan ha med deg på treff. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet August 9, 2007 For noen år siden når jeg var på Våler med min 91 Jetta 1.6 TDK så prøvde jeg først noen runder uten å ha i mere luft. Var en ganske stor forskjell etter å ha hatt i ekstra luft i dekkene. Bilen hadde KW gewinde,gule polyforinger rund baut og 8x14 felger med 195/45 14 dekk. Lå merkbart mye bedre i svingene med høyere luftrykk Finnes egentlig ikke noe fasitsvar på det med luftrykk,jeg prøvde meg frem. Er bilen fwd så har du i litt mere luft foran enn bak for å motvirke (litt iallfall) understyring. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet August 12, 2007 Ca. 25psi foran og bak, satt som et skudd så snart dekktemperaturen kom opp på et fornuftig nivå, jeg kjørte først med høyere trykk, men da stusset bakenden sideveis (ESP av), men så snart jeg hadde sluppet ut litt trykk (fra ca 40psi) fikk jeg mye bedre flyt i s-komboen på Rudskogen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet August 12, 2007 bittelitt OT , mn dekktrykk på 205\45\16 til vanlig kjøring? Og på bane... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet August 12, 2007 http://www.keepthepressureup.com/index.asp?TaalID=3 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...