byttet ventilløftere, får ikke gitt gass

Anbefalte innlegg

Blir ikke enkel å starte om den suger falskluft, fiks dette før videre feilsøking!

Som Christian sier, sjekk grundig belgen mellom innsug og bensinfordeleren. Sjekk også at mikrobryteren for "gasspjeld lukket" er betjent når det ikke gis gass.

 

Hvor sitter så denne mikrobryteren ?

 

Når det gjelder falskluft, har fått små rift i belgen fra bensinfordelern til insuget. Ikke stort men nok til at det suger luft. Kan dette bli tett ved og legge på sica ? og holde ? eller burde det leites etter en hel en ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor sitter så denne mikrobryteren ?

 

Når det gjelder falskluft, har fått små rift i belgen fra bensinfordelern til insuget. Ikke stort men nok til at det suger luft. Kan dette bli tett ved og legge på sica ? og holde ? eller burde det leites etter en hel en ?

 

Mikrobryteren sitter under gasspjeldet, altså på undersiden av spjeldhuset der hvor belgen er festet til innsuget. Du skal kunne høre at den klikker ved forsiktig å vri litt på spjeldakselen, kan også med fordel måles.

 

Om belgen er tett så er det vel greit, midlertidig rep. med sika fungerer nok en stund vil jeg tro.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Disse gamle halv-giverene gir ett sånt typisk feil som det du beskriver, når de blir varme så kutter dem ut å funke, funker helt fint når den er kald.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Disse gamle halv-giverene gir ett sånt typisk feil som det du beskriver, når de blir varme så kutter dem ut å funke, funker helt fint når den er kald.

 

Ja, men motoren trenger ikke og bli helt kald. Si at jeg starter motoren, kjører den til 90grader. Stopper den. Lar den stå i ca 1-2min. Vrir på nøkkelen, full tenning. Men kan hende det at bare halv-giveren som du sier blir lettere avkjølt kanskje.... ikke vet jeg....

 

men kanskje noe som kan byttes...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, men motoren trenger ikke og bli helt kald. Si at jeg starter motoren, kjører den til 90grader. Stopper den. Lar den stå i ca 1-2min. Vrir på nøkkelen, full tenning. Men kan hende det at bare halv-giveren som du sier blir lettere avkjølt kanskje.... ikke vet jeg....

 

men kanskje noe som kan byttes...

 

Om du har tenning (gnist) så er det ikke hall-giveren det er noe galt med.

Men ja, hall-giveren kan byttes, sitter på en plate inni fordeleren din.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, men motoren trenger ikke og bli helt kald.

 

Nettopp sånn det kan oppleves når halv-giveren er sliten. Jeg ville ha prøvd å bytta den ut...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nettopp sånn det kan oppleves når halv-giveren er sliten. Jeg ville ha prøvd å bytta den ut...

 

Bare flisespikkeri, men det heter hall-giver, ikke halv-giver :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare flisespikkeri, men det heter hall-giver, ikke halv-giver :)

 

 

Jeg vet, men se på klokka da mann, men bra du er våken. :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg vet, men se på klokka da mann, men bra du er våken. :D

 

Så du er ikke edru altså ;)

 

Sorry offtopic :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.